Hoi Iimili, bedankt voor je berichtje/belangstelling. Ik zat er toevallig vanmorgen aan te denken om weer even een update te geven omdat ik zoals ik eerder ook al schreef andere moeders ook wil helpen die in dezelfde situatie zitten.. Ik durf het bijna niet op te schrijven maar het gaat goed!! Ons mannetje is stukken rustiger en huilt eigenlijk alleen nog maar als hij honger heeft of moe is. Wat een verschil met een paar weken geleden!! Overdag maakt hij eigenlijk nog steeds hazenslaapjes en ook drinkt hij nog steeds om de 2 a 3uur maar blijkbaar werkt dat voor hem (tussen de 80 en 100cc). De afgelopen 2 nachten ging hij rond 19.30uur naar bed en sliep hij tot 01.30uur, eten en dan weer tot 6uur. Ik weet niet wat ik meemaak! Ik heb zelfs even tijd om zoiets simpels te doen als de was opvouwen of even een berichtje op zp te posten Daardoor gaat het met mij ook beter al ben ik nog steeds elke dag bang dat het weer om zal slaan. Afgelopen maandag heeft hij zijn eerste prikjes gekregen en de arts zei dat hij daardoor onrustig kon worden.. Ik zag mijn geest al dwalen maar hij heeft nergens last van gehad! Over 1.5week gaan we de provocatietest met hem doen.. Ik ben heel benieuwd hoe hij daarop reageert en of hij dus kma heeft. Helaas heb ik geen idee wat nu de omslag betekend heeft behalve dat we de dag heel voorspelbaar voor hem maken, weinig prikkels als hij beneden is (geen radio of tv) en bij tekenen van moeheid naar zijn bedje of in de kinderwagen laten slapen. Ook qua voeding volg ik zijn behoefte. Kortom we zitten nu in het goede vaarwater! Hallelujah!!
Allereerst sorry dat ik nu pas reageer.. Ik vind het super dat je even de tijd hebt genomen om je verhaal op te schrijven! Wat een herkenning zeg! Ik verbaas me over de overeenkomsten!! Ook weer fijn om te lezen dat het straks allemaal normaal in huis kan gaan.. Dus gewoon gezellig en rustig (uitzonderingen daar gelaten ) Heeft je dochtertje nog erg moeten wennen aan vaste voeding zoals fruit, groente enz? of ging dat ondanks haar gevoelige darmen goed?
Beste Koesje, Oef wat een herkenning is je verhaal! Hier tot 7 maanden aan het klungelen geweest met onze zoon, het huilen, het krijsen nou ja alles. Zaten bij de KA, HA, CB echt alles! Man en ik riepen al vanaf dat hij 3 weken oud was dat het KMA was of in ieder geval een intollerantie maar de KA dacht van niet. Toen hij met 7 maanden nog steeds meerdere keren per nacht aan het krijsen was etc heb ik de KA gebeld met dat ze de hoogste boom mocht gaan opzoeken maar dat we nu toch echt aan de pepti gingen. En ja hoor na 3 voedingen zagen we al hele grote veranderingen! Met 11 maanden zijn we nog naar de osteopaat geweest om te kijken of er nog wat anders aan de hand was want onze zoon werd nog steeds meerdere keren per nacht wakker. Onze zoon bleek door de bevalling (2 uur persen en uiteindelijk vacuumpomp) KISS te hebben en inderdaad waren zijn darmen heel onrustig. Uiteindelijk is zoon nu 21 maanden en jawel we hebben nu een heerlijk kind die eindelijk zich beter voelt. We zijn nu pas begonnen met provoceren want de eerdere keren dat we provoceerde merkte je een week niets en dan ineens begon de ellende weer. Uiteindelijk dus besloten nu hij bijna 2 is langzaamaan melk en andere melkproducten te gaan geven en nu na 3 a 4 weken al heel langzaamaan geven merken we eindelijk vooruitgang en doet zoon het super goed! Wat ik eigenlijk wil aangeven, kijk niet alleen naar vlak na de provocatie maar ook zeg een week erna. Heel veel succes en hopelijk valt het mee voor je kleine man!
Fijn dat het zoveel beter gaat!! Weer meer rust in meerdere opzichten! Goed om te lezen... Lekker genieten!
Hoi Koesje, Fijn te lezen dat het al beter gaat. Welke voeding geven jullie nu? Nog steeds pepti? Wij zijn met 6 mnd begonnen met groenten en fruit. Fruit had ze in het begin wel wat last van, maar dat was snel over. Eigenlijk heeft ze nauwelijks last gehad van haar darmen toen we met bijvoeding begonnen.
Jeetje meid dat klinkt ook als een heftige en onrustige periode voor jullie gezin! Wat kun je je dan machteloos en uitgeput voelen!! Ik neem je tip zeker mee.. Ik ga echt goed op signalen en symptomen letten in de week erna!! Trouwens fijn dat het langzaam beter gaat met het opbouwen van melkproducten!
Dankjewel Nova! Ik hoop echt dat we nu op de goede weg zijn en blijven. Geeft idd in veel mee opzichten rust! Hopelijk kunnen we nu zijn slaap ritme overdag nog wat meer sturen zodat hij wat langere slaapjes doet. Hoe gaat het bij jou? Bijna weer ah werk zeker?
Goed om te horen dat het beter gaat. Herkenbaar hier ook een dametje die slecht tegen prikkels kan en graag boven in haar eigen bedje slaapt. Ze had ineens ook door dat ze meer ging slapen van de een op andere dag. Sliep ze eerst maar 45 min nu 2 uur per keer. Probeer nu ook aan jezelf te denken en nu even bijkomen want nu komt de klap. Probeer te genieten.
We geven nu idd nog steeds pepti. Ik hoop daar voorlopig ook wel even op te blijven! Volgende week de eerste provocatietest. Wat fijn dat de bijvoeding goed ging! Zeker als ze gevoelige darmen hebben kan dat weer ea aan reactie geven.. Ik hoop dat ons zoontje tegen die tijd ook niet veel last zal hebben. En eerlijk gezegd hoop ik ook echt niet dat we dan weer zo een periode krijgen aks nu. Is zo pittig!!
Idd daar heb je een goed punt.. Ik moet echt bijkomen van de afgelopen weken. Beter gezegd ons hele gezin. Wat ik wel lastig vind is dat mijn lichaam meteen reageert als hij gaat huilen. M'n hart slaat over en ik krijg een spanning door heel mijn lijf. Dat moet echt gaan slijten.. Elke baby huilt natuurlijk! Ik hoop dat ons zoontje ook wat langere slaapjes gaat doen. Dat is voor hem ook veel prettiger! Hoe dronk jou dochter? Hij blijft maar kleine hoeveelheden drinken en komt nog steeds om de 2,5 à 3uur.
Hier gaat alles goed! Nog 3 weken en ik moet weer beginnen... van een kant wel zin om weer te beginnen, maar het liefst bleef ik nog even thuis haha. Onze kleine man is nu voor het eerst ziek, sinds gisteren koorts (zelfs 39.7 gisteravond). Dus is sinds lange tijd weer een gebroken nacht geweest voor me... met name door mezelf hoor, want ben steeds bij hem gaan kijken. Hij zou morgen voor het eerst gaan wennen op het kdv, maar dat heb ik maar een weekje verplaatst. Beetje sneu om de eerste keer met koorts te gaan... Tja dat gevoel als je kindje gaat huilen herken ik nog wel van mijn dochter. Dat heeft inderdaad echt tijd nodig. Gelukkig deze keer niet zo'n last van gehad... Hopelijk gaat de provocatietest goed, althans, brengt hij meer duidelijkheid. (en krijgt hij niet weer te veel last)
Hier een zoontje met verborgen reflux.ook een kind dat veel ging krijsen. Na medicatie ging het tijdelijk beter nu andere medicijnen en nu krijst hij nauwelijks, slaapt niet alleen op mij. Wel opletten dat gewicht en hoeveelheid gelijk oploopt. Eigen ervaring dat je zo weer heel veel symptomen terug krijgt. Heel veel succes!
Ach wat sneu voor je zoontje! Gaat het al wat beter met hem? Verstandig om hem ff thuis te houden. Gek is dat he.. Ik weet nog wel bij mijn oudste hebben we maanden gebroken nachten gehad en daar dealde je mee. En toen hij eenmaal doorsliep en we weer een gebroken nacht hadden was ik kapot Ik hoop ook dat hij er geen last van gaat krijgen. Zie er wel een beetje tegenop.. Maar ja alles voor het goed doel! Ben eerlijk gezegd sowieso wel blij als het eerste jaar voorbij is. Kan me voorstellen dat het dubbel is om weer aan de slag te gaan. Al lijkt me jouw beroep wel iets waar je graag weer ad slag gaat. Alhoewel dat zal ook zo zijn mindere kanten hebben
Dankjewel, we zijn er nog niet maar alle verbetering zorgt er voor dat het beter vol te houden is. Hogelijk gaat het over wanneer hij vast voedsel krijgt. Hoe gaat het nu met jullie?