Sinds een aantal weken slaapt onze dochter slecht, bijna elke nacht word ze wakker, tegen 5 uur overdag slaapt ze ook al een stuk minder, na een uur, max 1,5 uur is ze alweer wakker! terwijl ze echt wel moe is. is dit een fase? herkennen mensen dit?
Dit is een fase, ik herken het hier van jayden. Die werd snachts ook wakker door dromen vaak en dan weer van zn kiezen die doorkwamen en oorontsteking die erbij kwam kijken. Nu slaapt hij heerlijk door, heeeeeeeeeeel af en toe schrikt hij nog wakker van een nachtmerrie.
Ik kan er nog niet over mee praten want mijn zoontje is 7 maanden. Maar ik las toevallig van de week in de oei ik groei en het boekje van het CB dat slecht slapen rond de 9 maanden heel vaak voorkomt. Volgens het ene boekje een sprongetje. Volgens het andere had het met bewust dromen en besef alleen te zijn te maken. Maar als het een fase is moet het ook weer over gaan
Nienke heeft dit ook een dikke week gehad. 's avonds tegen half 8 naar bed en rond 5 uur wakker. Wij gaven haar dan een speen (deze heeft ze bijna nooit in) en wanneer ze rond 7 uur wakker werd kreeg ze haar fles. Na die dikke week slaapt ze weer helemaal door tot 7 uur/half 8. Overdag sliep ze twee lange slaapjes maar dat is in die week teruggegaan naar 1,5 uur 's middags.
Ik weet niet meer precies wat m'n dochter haar slaapschema was rond 9 maanden, maar kan me nog goed herinneren dat ze rond die tijd ook moeite had met haar slaapjes. Sneller wakker terwijl ze nog moe was, niet willen gaan slapen e.d.. Maar bij ons was het ook echt een fase/sprongetje, na een paar dagen was het weer voorbij. Succes!
toch fijn om te horen dat het een fase is, was al bang dat ik iets verkeerd deed. ze heeft afgelopen nacht doorgeslapen en nu ligt ze ook alweer 1,5 uur.. zou het dan nu over zijn? zou wel heel fijn zijn
helaas ging het maar 2 dagen goed, begin nu aardig moe te worden van die nachtbraker van ons vraag me ook af wat ik fout doe.. doe eigenlijk niks anders dan normaal dacht ik help?
Hier ook! Heel herkenbaar. Ik ga er gewoon van uit dat het over gaat.. uk slaapt dus de halve bacht bij ons in bed.. (dan slaapt hij wél)
ja je moet wat he, wij geven maar een fles... ben er alleen bang voor dat het een gewoonte gaat worden:S
Dit ligt niet aan jou leeuw86, het is echt een fase. Ik lees dat hier meerdere kindjes last van hebben en mijn zoontje ook. Hij slaapt altijd echt prima, slaapt door en word niet wakker s'nachts. Alleen nu word hij elke keer om 2 uur s'nachts gillend en helemaal overstuur wakker. Bij ons komt het ook omdat zijn tandjes doorkomen. Ik denk echt dat het een fase is waar ze doorheen moeten.
Het doet me goed te horen dat het niet aan mij ligt, word best onzeker van dit soort dingen. Wat doen jullie s'nachts? geven jullie ook een fles? Weet niet zo goed wat ik moet doen, als we geen fles geven zijn we echt uren bezig, voor een keer oke, maar het is nu echt elke nacht. Doe ik er wel goed aan? maak ik het probleem zo niet alleen maar erger? Hoelang duurt deze fase ongeveer? Ze heeft idd ook een tandje die aan het doorkomen is
Hier duurt deze fase al 2 maanden, soms zitten er goeie dagen tussen, en de minder goeie dagen wordt hij dus rond 4/5u wakker en dan neem ik hem bij ons in bed en slapen we na 1/2 uur op te zijn verder, hij blijft dan namelijk wel eventjes op voordat hij in slaap valt
Ik zou geen fles geven, want dat is slecht voor de tandjes. Ik geef mijn zoontje altijd wat water te drinken en leg hem dan weer terug op bed. Hij huilt dan wel, maar ik laat hem dan even. Ik ga er wel weer naar toe als hij overstuur is of blijft huilen, want dat vind ik sneu. Dan troost ik hem en leg hem weer terug. Zo blijf ik dat herhalen. Hij valt dan al snel weer in slaap. Als ze een tandje krijgt, kun je ook een zetpil geven voor de pijn. Dat doen wij ook, want mijn zoontje is er soms echt naar van. Maar dat moet je zelf even aankijken.
Ook hier een mannetje wat slapen niet zo leuk vind. Al maanden slaapt hij onrustig en word vaak wakker. Soms ligt hij bij ons in bed en slaapt dan wel maar ook erg onrustig. Dit is een hele lange fase ben ik bang van. Sommige kindjes hebben het gewoon en andere slapen altijd goed
afgelopen nacht is ze 3 x wakker geweest maar een fles was niet nodig gelukkig, ze sliep vrij snel weer verder. meara, dat klinkt niet erg hoopvol, hoe oud is jou zoontje?