Hallo allemaal! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en tips voor me hebben. Wij zijn 2 weken geleden ouders geworden van een prachtig ventje. Overdag gaat het heel goed en komt hij na ca. 4 uur voor zijn fles. Na zijn fles valt hij vrijwel altijd direct in slaap en leg ik hem in zijn bedje. Maar 's avonds en 's nachts is het de hele week al drama en ik weet gewoon niet wat ik ermee aan moet. Het slaaptekort breekt me op en ik raak gefrustreerd. Ik ben sinds dinsdag gestopt met de borstvoeding ivm borstontsteking, te weinig melk, pijn bij het voeden en had er echt geen plezier in. We geven hem nu Friso standaard. Na zijn fles rond 19.00/20.00 uur wil hij niet gaan slapen. Als we hem wakker in zijn bed leggen begint hij te krijsen en te gillen en hij houdt niet op, hoe lang we hem ook laten liggen. Ik heb al een aantal keren geprobeerd om hem zijn speentje weer te geven, aai over zijn bolletje en dan weer weggaan. Hij begint vrijwel direct weer te huilen totdat we hem oppakken. Dit houdt hij vol tot aan zijn volgende fles en dan begint het weer opnieuw. Vannacht was het 04.00 uur voordat hij eindelijk ging slapen. Zou het kunnen dat hij nog gewoon moet wennen aan de flesvoeding? Overdag slaapt hij namelijk wel gewoon en de twee nachten voordat hij flesvoeding kreeg was het al hetzelfde liedje. Zou inbakeren misschien een optie zijn? Ik hoop dat jullie tips hebben want ik geniet er nu zeker niet van, ben ontzettend moe en gefrustreerd.
Lekker bij je nemen, dat hij niet in zijn bedje wil is heel normaal. Hij heeft immers 9 maanden geen moment ergens anders geslapen dan bij jou. Gewoon lekker bij je houden tot jullie naar bed gaan? Is toch ook gezellig en kom je zelf tenminste ook tot rust.
Als hij bij jullie wel rustig is, zou ik hem ook gewoon bij je nemen. Ik snap wel dat het lastig is dat hij het alleen savonds/snachts heeft in plaats van overdag omdat je zelf dan natuurlijk ook wil slapen. Ik heb in de eerste 2 tot 3 weken ook weleens een halve nacht half rechtop geslapen met een baby op mijn borst/buik. Ik sliep dan niet echt heel vast (zij wel ) maar beter zo dan een onrustige baby in bed. Ze is nu 6 weken en slaapt nu juist snachts wel heel goed in haar wiegje. Overdag soms nog wat minder.
Eens met bovenstaande reacties. Daarnaast lijkt het erop dat hij nog geen goed dag- en nachtritme heeft. Dat komt vanzelf... hij is nog zo klein! Het komt goed, maar heeft even de tijd nodig.
De eerste paar weken zijn baby's 's avonds altijd onrustig hoor! Lekker bij je nemen en knuffelen! Wordt vanzelf wel beter
Gefeliciteerd met jullie mannetje. 't Is al gezegd...lekker bij je houden. Heb je al eens een draagdoek geprobeerd? Je kindje heeft waarschijnlijk gewoon nog heel veel mamahonger en dat kun je prima oplossen door je kindje in een draagdoek bij je te houden. Mijn DL heeft de eerste tien weken van haar leven zowat in 't ding gewoond
Als hij overdag goed slaapt, dan zou m.i. inbakeren niet de oplossing zijn. Hij moet nog een dag- en nachtritme vinden en dat heeft tijd nodig. Je kunt er misschien wat in sturen, zie deze link: Omdraaien van het dag- en nachtritme -Slaapproblemen en oplossingen - Slaapbabyslaap.nl.
Inderdaad lekker bij je nemen en hij hoeft echt nog niet op een 'normale' tijd de nacht in... Hier heeft hij zeker tot 2 maanden elke avond heerlijk bij mij op de bank gelegen. Ik heb er van genoten! Echt genieten van je mannetje hoor. Doe vooral wat goed voelt en kijk wat hij nodig heeft. En dat is op dit moment echt zijn mama en papa zo dicht en vaak moeilijk bij zich.
Eens met de andere dames, de eerste twee of drie maanden is het heel normaal dat ze 's avonds niet in hun bedje willen slapen. Gewoon bij je nemen, lekker op de bank gaan liggen. Op deze leeftijd zou ik hem absoluut nog niet alleen in zijn bedje laten huilen. De komende weken komen er waarschijnlijk ook nog krampjes bij 's avonds, dat heeft meestal rond de 6 weken de ergste piek. Lekker je kindje troost en geborgenheid bieden. Het komt echt goed over een paar maanden.
Gefeli met je mannetje! Tsja,die kleintjes hebben nog niet echt een dag en nachtitme. Mijn mannetje heeft wat langer de borst gehad,maar was s avonds altijd aan het clusteren,wilde dan vaak aan de borst of gewoon bij ons zijn. Tot een week of 12 was hij vaak s avonds wakker tot een uur of 23u.... Het was hoogzomer en zat vaak achterom op de tuinbank, met mn mannetje dicht tegen me aan, of lekker toegedekt op zn zitzak. S avonds deed hij vaak hazenslaapjes..... Baby's hebben nog niet echt een bed-tijd. Neem de kleine lekker bij je,missch lukt t dan later wel om lekker te slapen
Kindjes kunnen met flesvoeding ook clusteren he! Kun je misschien iedere keer een paar slokjes geven? Dus 30 maken, afgieten naar 10 of 15? Misschien vervul je zijn behoefte dan. en verder raad ik je aan om je kleintje niet in bed te laten huilen. Als je het niet red, bel dan iemand die je even kan helpen. Kan jij met je kindje zitten, en oma of iemand anders even koken, je was doen enz...
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb idd geprobeerd hem stug in z'n bedje te houden. 's Avonds bij ons houden tot zijn laatste fles is geen probleem. Stiekem hoop ik natuurlijk dat hij daarna lekker in z'n bedje wil liggen. Zolang wakker zijn kan voor zo'n kleintje toch ook niet goed zijn? Het is voor ons allemaal natuurljk wennen. Mocht hij daarna nog niet alleen willen zijn dan zal ik hem bij me houden. Helaas slaap ik dan niet tot nauwelijks, hij is ook al in de eerste week vanuit z'n wieg naar zijn eigen kamer gegaan omdat ik bijna de hele eerste week niet heb geslapen doordat ik alles hoor van hem. Een draagdoek hebben we niet, maar deze zouden we evt. wel aan kunnen schaffen. Gisteravond is hij de hele avond bij ons geweest, en is daarna rond middernacht in slaap gevallen tot 04.30 uur, dus ook eventjes wat slaap kunnen pakken. In ieder geval bedankt allemaal. Ik had geloof ik gedacht na een zeer voorspoedige zwangerschap en snelle, goede bevalling dat het allemaal wat makkelijker zou zijn
Pittig he, dat begin? Ik had een zware zwangerschap, maar gelukkig een goede bevalling en ik dacht echt: laat dat genieten maar beginnen, toen we uit het zh kwamen. Maar eerlijk gezegd vond ik de eerste weken, zeker de eerste 6, vooral overleven. Je moet elkaar leren kennen en wennen aan je nieuwe rol als moeder. Ook hier hebben we na 3 nachten bij ons op de kamer gelegen te hebben, besloten dat ons meisje naar haar eigen kamer moest, want ik deed geen oog dicht. En gelukkig sliep zij daar van meet af aan prima 's nachts, maar 's avonds? Echt niet! We hebben haar de eerste 3 maanden elke avond bij ons gehad beneden. Op de arm, of in de wagen, als ze maar bij ons in de buurt was. Dus gewoon lekker doen, ze zijn nog zo klein en geloof me, als hij dan op den duur 's avonds lekker in zijn bedje slaapt, ga je dit nog missen
Misschien is het een troost dat bijna geen enkele baby de eerste weken/maanden op normale tijd gaat slapen op eigen kamer. Baby's hebben vooral s avonds krampen, willen clusteren en zijn onrustig. Dat is heel gebruikelijk, en het enige wat je als ouder kunt doen is troosten en geborgenheid bieden. Goede nachtritme en op tijd naar bed komt echt wel, meestal rond 3-4 maanden. Daarvoor zou ik het niet gaan verwachten of afdwingen.
Onze 2e lag ook de eerste 2 maanden 's avonds lekker bij ons op schoot te slapen. Meestal lag hij bij vl omdat hij overdag aan het werk was en kon ik nog wat in huis omrommelen. Achteraf heb ik nog wel eens spijt dat ik toen niet meer genoten had, maar dat kwam ook zeker door de hormonen.