Refluxvraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nike, 18 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Mijn dochter heeft verborgen reflux. Er zijn al verschillende topics om ervaringen uit te wisselen maar ik heb een paar concrete vragen waar ik graag antwoord op zou willen van ervaringsdeskundigen.

- blijven jullie kindjes ondanks zuurremmers nog steeds onrustig?
    Bij mijn dochter komt er nog steeds voeding omhoog (dikken ook in), waardoor ze erg onrustig is en moeite heeft met inslapen en doorslapen.
    - wanneer werd de reflux bij jullie kindjes minder?
    - heeft het starten van bijvoeding iets bijgedragen aan het minder worden van de klachten?
    - zijn er kindjes die naar het kinderdagverblijf gaan? Zo ja, hoe ging dit?
    Kunnen de alle leefregels toepassen? Ik kan er nu al tegenop zien.....

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik ben nog thuis met Caitlyn, dus kan maar een deel van je vragen beantwoorden, maar hier mijn reactie in ieder geval :)

Zuurremmers gaan het omhoogkomen van voeding niet tegen, maar zorgen ervoor dat het maagzuur verdund wordt en/of leggen een beschermend laagje op de slokdarm, waardoor het opkomende maagzuur minder pijn doet.
    Bij Caitlyn komt er nog evenveel omhoog, alleen heeft ze er minder pijn van.
    Wij dikken de voeding in en dat helpt WEL om minder voeding omhoog te laten komen, net als het zeer zorgvuldig naleven van de leefregels bij reflux.
    Op haar rg liggen gaat, ook met opgehoogd matras, hier helemaal niet en dus slaapt ze op haar buik: maag en slokdarm liggen dan in een hoek die het omhoog komen van voeding erg moeilijk maakt en zo slaapt ze dus wel rustig.

Zodra ik weer werk heb en Caitlyn naar onze gastouder zal gaan, zal die de leefregels ook naleven. Ik heb moeten tekenen voor buikligging en verder zullen we tegen die tijd even moeten kijken wat nog wel en niet meer actueel is.

Ik ga met een aantal weken eens kijken of bijvoeden goed gaat, omdat ik hoop dat dat bij gaat dragen aan minder klachten. We zullen zien: als ze daar weer erge darmkrampen van krijgt, stoppen we daar eerst weer mee en gaan we toch later starten.

Wij hadden eerst zantac, maar dat ging niet samen met de hartafwijking die Caitlyn ook heeft. We hebben toen nexium gekregen en dat werkt hier ook gewoon beter, (alhoewel ws wel deels verklaard doordat de nexium geen negatieve invloed op haar hartslag heeft). We hebben een tijdje nog twee middelen geprobeerd die moesten zorgen voor een snellere maaglediging, maar die veroorzaakten beiden erge darmkrampen, dus dan was het beter hanteerbaar om de leefregels gewoon streng te hanteren.
    Verder heeft ze heel erg last van verstopping gehad en daarvoor krijgt ze nu forlax. Daarmee poept ze nu een keer per dag zonder teveel te moeten persen, en dat doet de reflux ook goed.

Sterkte, 't is allemaal nogal wat! :(

3. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    - blijven jullie kindjes ondanks zuurremmers nog steeds onrustig?
    Mijn zoontje is echt veel rustiger geworden sinds hij met medicatie is begonnen. Hij is wel onrustiger als mijn andere zoontje was, maar dat kan natuurlijk ook karakter zijn ;) In ieder geval na het starten van medicatie was hij een heel ander kind! De korte slaapjes zijn wel een beetje gebleven, al doet hij nu soms ook ineens langere slaapjes.

- wanneer werd de reflux bij jullie kindjes minder?
    Toen hij met zantac was gestart, gelijk. Helaas na 3 dagen weer mis, toen met Nexium gestart. Dat duurde wel een week voordat het werkte. Maar nu gaat het super met hem.

- heeft het starten van bijvoeding iets bijgedragen aan het minder worden van de klachten?
    Zover zijn we nog niet ;)

- zijn er kindjes die naar het kinderdagverblijf gaan? Zo ja, hoe ging dit?
    Kunnen de alle leefregels toepassen? Ik kan er nu al tegenop zien..
    Hij gaat pas in April... Hoop dat het dan beter gaat... Moet over 2 maanden ongeveer proberen te stoppen met medicatie.. Ben heel benieuwd.. Hoop dat het dan goed blijft gaan..

Deel Deze Pagina