Onze dochter van bijna drie krijgt maar geen regelmaat in haar slaap ritme.... We hebben alles al geprobeerd. Van bed op een andere plek tot homeopaat.. Nu weet ik het niet meer.heel veel slapeloze nachten het breekt me toch echt op nu. Iemand tips en ideeen??? Graag....
Ehm, dr op een vaste tijd in bed leggen en met haar afspreken dat ze op een vaste tijd uit bed mag? Koppel er een beloningssysteem aan, iedere ochtend een kruisje zetten/sticker plakken, zet een wekker op haar kamer (kan ze cijfers lezen? anders een slaaptrainer). Consequent zijn. Gaat ze niet slapen, prima, maar wel op dr kamer blijven.
Slaaptrainer die hebben we nog niet geprobeers dat zou een goede optie kunnen zijn. De andere dingen allemaal geprobeerd. Werk zelf met kinderen maar als het om je eigen kind gaat zie je weleens dingen over het hoofd
Maar wat doet ze dan en wat doen jullie als ze niet gaat slapen of niet op haar kamer blijft? Wordt ze vaak wakker, wil ze 's avonds niet slapen, wordt ze vroeg wakker, nemen jullie haar in bed, gaat ze huilen? Kan moeilijk tips geven als ik de situatie niet weet.
@ arevinol ze gaat altijd op hetzelfde tijdstip volgens hetzelfde ritueel naar bed toe. dit wil ze niet altijd en doet er dan alles aan om niet te hoeven gaan. maar dan blijven we consequent en gaat ze toch. de ene keer valt ze dan meteen in slaap en word dan verschillende keren s nachts wakker,de ene keer huilend en de andere keer niet. maar we laten haar in principe gewoon liggen, behalve als het al een hele week duurt want dan leg ik ze bij ons want dan kan ik zelf niet meer, Ik kan de vinger niet op leggen waarom ze wakker word? eerst dacht ik als het te druk voor haar was geweest,maar nu al een paar keer een aantal dagen gewoon helemaal niets ondernomen en dan heeft ze het ook.
Doet jouw dochter nog een middagslaapje? Toen mijn oudste begon te experimenteren met haar nachtrust bleek dat de middagslaap eraf moest. Overige ideeen: iets later naar bed, bed op een andere plek zetten (wateroor), proberen of slaapzak/dekbed/wel of geen kussen verschil maakt.
Hier wordt ze ook nog vaak wakker s nachts maar ik maak me er niet druk om. 's Avonds gaat ze eigenlijk altijd goed slapen, ze zegt vaak wel wat ze niet wil slapen maar dan zeg ik gewoon dat ze ook wel een boekje mag lezen (wil ze niet) en gewoon lekker mag liggen. Als ze heel moe is slaapt ze gelijk, anders na een kwartiertje ofzo. Soms wordt ze huilend wakker, dan gaan we er even heen om te troosten en slaapt ze weer verder. Af en toe slaapt ze een nacht door en meestal komt ze halverwege de nacht, ene keer vroeg in de nacht, andere keer tegen de ochtend, bij ons en kruipt dan tussenin. Ik vind dat niet zo erg en zo krijgen we allemaal nog aardig onze slaap. De jongste wordt ook vaak nog een paar keer wakker om te drinken dus wil ik graag nog zoveel mogelijk slapen.
Herkenbaar jullie verhalen, hier ook een jongetje van bijna 3 en nog altijd vanaf de geboorte geen nacht door geslapen. Medisch is alles uitgesloten, en heb alle homeopatische middeltjes gebruikt wat 'schijnt' te werken geprobeerd, maar nee niets werkt. Hij wordt enkele keren per nacht wakker, blijft gewoon in zijn bed liggen jammeren en mama/papa roepen en is gewoon onrustig, de ene keer zijn het dromen, de andere keer iets van pijn, dan weer gewoon niets. Kan zn slaap niet vatten na het wakker worden. Maar gek genoeg heeft hij nooit veel slaap nodig gehad, hij is smorgens vrolijk wakker en altijd goed uitgerust (kun je van ons niet zeggen gaap en gaap), en doet het prima overdag thuis en op de peuterspeelzaal. Als het overdag niet goed ging, had ik nogmaals aan de bel getrokken bij de arts. Ja sorry geen tips, maar ik lees mee wie weet dat iemand met dé tip komt die ik nog niet heb geprobeerd en wat misschien wel gaat werken.
Ik denk dat onze dochter ook minder slaap nodig heeft dan gemiddeld. Het zal toeval zijn,maar nu ik het hier heb gedeeld slaapt madam beter!!! Wel heb ik een extra kussen in haar bed erbij gelegd. Ik maak me ook niet druk om het elke keer wakker worden @red88 maar het begint me zo op te breken.... Hopen dat het nu dan goed gaat