Baby gevallen uit bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pruts27, 8 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Jeetje vanmorgen geschrokken.
    Leg mijn zoontje bij mijn man in bed (hij was wakker), sta in de douche, in één keer een doffe dreun. Was mijn zoontje uit bed gevallen! Mijn man had hem niet op tijd kunnen grijpen. Bloedneus en een tand door de lip, maar verder lijkt de schade daartoe beperkt.
    Tjonge was mijn ochtendje wel!

2. Bri

Bri Niet meer actief

Welkom bij de club...
    Ukkie is ook al 'ns (okee, eerlijk zijn, meer dan eens) van ons bed gevallen. En zelfs al een keer van de commode, terwijl ik ervoor stond. En een tand door de lip doordat hij bij het trapklimmen de boel niet meer onder controle had.
    Tot nu toe geen ernstige schade, maar blauwe plekken te over!

Maar goed, je schrikt er natuurlijk enorm van. Gelukkig is het goed afgelopen. En zoals mijn moeder altijd zegt: als ze maar huilen na zo'n val, is er niets aan de hand. Pas als ze stil blijven moet je je zorgen maken. (maar wat is dat zielig he... eerst stil, naar adem happen en dan KEIhard gillen...) Gelukkig is er een mama die het met een heleboel magische kusjes beter kan maken. Dankbaar werk he, moederen ;)

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier tot 3 keer gebeurd. 2 x uit ons bed en 1 keer van de bank. Dat was toen het moment dat hij dus bewegelijker werd maar wij het nog niet goed doorhadden. Gelukkig hier verder geen bloedneus oid, maar ik begrijp je schrik wel. Volgens mij gebeuren dit soort ongelukjes vaker wel dan niet.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    Hier ook 2 keer gebeurd. Vanochtend nog weer. Het blijft altijd schrikken, maar je kunt het bijna niet voorkomen, het gaat zo snel!

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.066
    113
    Hier ook 2 keer gebeurd. Vanochtend nog weer. Het blijft altijd schrikken, maar je kunt het bijna niet voorkomen, het gaat zo snel!

6. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Net heeft even mijn man gebeld. Kon niet merken dat Patrick anders dan normaal reageerde, dus niets aan de hand. Vond het wel zielig voor mijn man. Zat met de tranen in zijn ogen vanmorgen.

7. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Oei dat is schrikken ja!
    Hier is mijn meisje eens van de bank gevallen toen ik me even had omgedraaid, ze had 2 kussens voor zich liggen om dat te voorkomen en die waren gelukkig eerst op de grondgevallen zodat ze daar bovenop viel.
    Ik voelde me zo schuldig...gelukkig had ze niks.

8. san 14

san 14 Actief lid

22 dec 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    ik heb het gister voor het eerst meegemaakt!! ik was zoooo geschrokken dat ik gelijk met m naar de ha ben gegaan!
    er was niks alleen een bult op zijn hoofdje en ik moest hem vannacht een aantal x wakker maken dus dat word vroeg naar bed vanavond voor mij haha!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Die kleintjes kunnen vaak opeens meer dan je denkt. Ik heb Eva toen ze baby was nooit alleen op bed of op de bank gelegd. Ik ken een paar ouders die dat wel doen en ik vind het er zo onvelig uit zien! Dan leggen ze een kindje van 3,5 maand op de bank te slapen, nou zou Eva dat sowieso nooit hebben gedaan ;), maar met 4 maanden rolde ze ook om, je moet er toch niet aan denken dat je kindje wakker wordt en opeens op de grond rolt?

Maar goed, hier is het ook wel eens fout gegaan ;), maar de eerste keer (en hopelijk ook laatste keer, maar dat zal wel niet ;)) was pas met 14 maanden. Eva is dus een paar maanden terug van de bank gevallen. We stoeien best vaak op de bank en opeens draaide ze zich om en kiepte via de (brede) zijleuning *hop* zo op de grond. Toevallig lag er net een kussen en haar (zachte) bankje. Ze lag op haar rug en heel erg geschrokken tilde ik haar op en ze begon te huilen omdat ik haar oppakte ;). Niets aan de hand dus en ze huilde alleen maar omdat ze alles zelf wil doen en ik haar die kans niet gaf ;).

Verder is ze wel eens tussen de muur en het bed beland, beetje dubbelgevouwen dus, zag er zo grappig uit :) Maar dat kan geen kwaad, er liggen daar ook kussens onder en het is niet zo breed dat ze er helemaal tussen past. Het is voor haar een veilige manier om te leren dat ze af en toe een beetje moet opletten ;).

Binnenkort zal ze wel een keer van de bank vallen, nu ze er zelf op kan en sinds kort er een sport van maakt om erop te klimmen als ik heel even uit de kamer ben. Als ik dan de kamer binnenkom staat ze rechtop op de bank naar me te lachen. Gelukkig is ze dan wel voorzichtig. Dat is ze dus absoluut niet als wij met haar op de bank stoeien, maar goed, dan vangen wij haar uiteraard wel op. En nu letten we dus ook goed erop dat ze niet opeens via de zijkant de bank afduikt ;).

Deel Deze Pagina