hallo, ik heb de hele zwangerschap al last van pijnlijke tepels. Soms zijn er periodes waarin het iets beter is. Ik moet nu nog 10 weken. Blijven de tepels zo gevoelig of gaat dit nog wegtrekken? Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken om een baby aan de borst te hebben terwijl het allemaal zo pijnlijk is... Nog een vraagje. Hoe zit het met voeden 's nachts? Ze dient zich aan en dan geef ik haar de borst of fles. Kan ze direct daarna weer gaan slapen of moet ik haar een poosje wakker houden zodat de voeding kan zakken? Vast bedankt voor de reactie.
hoi als je tepels nu al zo gevoelig zijn kun je proberen om lanoline te smeren, dat is een wolvet creme, waar je veel baat bij kunt hebben. S Nachts kun je voeden en daarna weer gaan slapen, je kunt haar ook weer in haar wieg leggen. Is het een idee om nog naar een voorlichtingsavond te gaan over borstvoeding bij jou in de buurt? Daar krijg je veel waardevolle tips over wat je kunt verwachten, en kun je ook je vragen stellen! Vraag je verloskundige waar ze bij jou worden georganiseerd. Mirjam
Hoi Mirjam, bedankt voor je antwoorden. Ik ben al naar een voorlichtingsavond geweest over borstvoeding. Daar is inderdaad een hoop informatie gegeven, maar deze vraag piepte er later nog weer tussendoor. Nogmaals bedankt!