Baby huilt veel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaChantal, 19 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Nexium hielp bij haar niet eens:(
    Ik rook het zuur gewoon erdoorheen:(
    Als je een AR voeding neemt.
    Want Nutriton op zich kan ook zorgen voor krampen.
    En dan evt de Hero AR daar zit echt jbpm in.

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Kun je hem de zuigbehoefte niet aan de borst laten voldoen? Is ook het beste voor je productie? En verder veel in de doek. Je kun toch ook voeden in de doek eventueel?

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Ik had jbpm van de natuurwinkel, hij kreeg meer krampen en diarree ervan :(

4. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ik zou zeggen probeer 2 weken koemelk vrij te eten en drinken (let echt goed op in meer dan je denkt zit melk) en haal 2 blikken Pepti. Dan weet je na 2 weken of het goed is of dat dat niethet probleem is.

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb mijn zoontje in het begin ook KV naast de BV moeten geven. Ik gaf hero standaard gemengd met hero comfort. Dus met 120+4 deed ik 1 schep comfort op 3 scheppen standaard. Dat scheelde hier ook echt in het teruggeven. Veel meer rust in zn buik.

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Goed idee

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    En ik weet niet of je kortbij België woont anders eens Nestle NAN AR.
    Dat is met aardappelzetmeel ipv jbpm.
    DIt werkte bij Seyhan goed en de jbpm weer idd niet.
    Bij Dilara andersom

8. wachtend

#28 wachtend, 19 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jul 2015
    *dubbel*

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou ook kma uitsluiten. Is even lastig maar wel te doen en na 2 weken weet je genoeg. Ook omdat hij niet heel goed aankomt zou ik daar wel aan denken.

Hier had de jongste reflux en op haar buik slapen ging een stuk beter.

10. wachtend

Het is echt een behoorlijk vervelende tijd voor je erachter bent wat het is. Bij dit soort dingen is het echt heel moeilijk om erachter te komen. Met zoon zijn we toen 11 maanden bezig geweest om alles uit te sluiten maar eindelijk hadden we alles uitgesloten en wisten we precies wat hij had en konden we daarnaar leven.

11. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Ik zal gaan proberen koemelk vrij te eten en drinken
    even kijken waar het allemaal in zit :)
    Moet ik dan iets er voor in de plaats nemen?

12. wachtend

Ohh dat weet ik niet want ik heb nooit bv gegeven. Maar daarnaast omdat je FV erbij geeft is het wel belangrijk om ook daar koemelk vrije FV te geven. Het is even een uitgave maar als het helpt is het wel fijn dan heb je dat ook onder controle. (Dat zou wel heel fijn zijn!)
    En je huisarts kan na 2 weken proberen en het werkt een machtiging uitschrijven zodat je het vergoed krijgt.

Probeer erbij je zoon ook in te bakeren desnoods met 1 handje eruit zodat hij wel zijn duim kan pakken. Wellicht geeft hem dat ook rust.

13. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.563
    3.067
    113
    Ja zal even kijken voor km vrije voeding :)

14. wachtend

Heel veel succes! Ik hoop echt dat er nu weer een stukje van de puzzel op zijn plek is gevallen.
    Waar is die gebruiksaanwijzing als je hem nodig hebt he ;)

15. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Ipv koemelk zou je geitenmelk kunnen nemen. Is even wennen vanwege de nasmaak, maar je went er snel aan. Anders even tot kookpunt verwarmen, dan is de geitensmaak eraf ;)

Bij koken kun je kokosmelk gebruiken ipv room.

En zure koemelk producten schijnen minder kwaad te kunnen. Yoghurt en karnemelk bijvoorbeeld.

Succes, want opeens koemelk vrij gaan eten is wel even een uitzoekklus...

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Eerst, volg je de leefregels voor reflux op? Want hier hielpen medicijnen ook niet voldoende als ik de leefregels niet opvolgde.
    Als je dat nog niet doet of twijfelt ik kan en wil ze je zo geven. ;)
    Voordat je kea uitsluit zou ik dat eerst nagaan.

Voor kea, in eerste instantie hoef je geen koemelkvrije voeding (neocate of nutramigen aa) te kopen, dat kost 70 tot 80 euro voor 400gram. Pepti zal voor de eerste stap voldoende zijn. Pepti bevat een stuk kleinere koemelkeiwitdeeltjes waardoor de kans groot is dat het lichaam van je kindje dit niet herkent als koemelkeiwit en dus niet reageert.

Voor jezelf;
    Koemelk zit in vrij veel. In brood en in broodverbeteraar, dus even goed kijken. Eigenlijk heeft elke supermarkt wel een koemelkvrije brood.
    Verder kan je blueband vloeibaar voor bakken en braden. Voor op brood heb je ook diverse soorten. Broodbeleg is ook even kijken.
    Verder zit in veel pakjes en zakjes ook koemelk.
    Daarnaast moet je echt alle koemelkproducten vermijden. Als je nl alles uit je dieet haalt weet je zeker dat daar wel of niet op gereageerd wordt. En bij kea moet je ook zorgen dat er niets bij je kindje binnenkomt om te zorgen dat de kans op eroverheen groeien het grootst is.

Ga geen vervangers van koemelk zoeken in andere dierlijke melkproducten zoals geitenmelk. Dit lijkt nl zo veel op koemelk kwa eiwitsamenstelling dat de kans groot is dat hier ook op gereageerd wordt. Ga ook geen noten of soja als vervanging gebruiken, dit zijn allergenen en bij een mogelijke allergie is de kans op kruisallergie (nieuwe allergie door bestaande allergie) groot.

Rijstemelk is wel een goede mogelijkheid. Echter als het kea blijkt te zijn en je ook bv wilt blijven geven raad ik je aan langs een dietiste te gaan.
    Mocht het kea zijn kan je sowieso beter even langs je ha, want bij bewezen kea kan je de voeding vergoed krijgen.

Mocht je specifieke vragen hebben over reflux of kea mag je mij ook pb-en. Bij beide jongens met beide ervaring ;)

17. wachtend

Ik vroeg mij af hoe het nu gaat?

Deel Deze Pagina