Bij mij is het volgens mij juist andersom? Ik kan mijn man dan alleen horen praten als hij dicht bij mijn oor praat. Maar van een grotere afstand hoor ik hem niet. Als de jongens trouwens zouden huilen, zou ik dat door de oordoppen heen wel horen. Maar ik word er wel minder makkelijk wakker van. Ik weet alleen wel zeker dat ik ze harder hoor als ze naast mn oor zouden huilen.
Het is inderdaad makkelijk oordelen van een afstand, maar soms kun je toch wel een mening hebben over dingen? Ik snap echt wel dat er ouders zijn die het gehuil van hun kinderen niet meer trekken. Maar dan zou ik er eerder voor kiezen je kind even te laten, zonder oordoppen in te doen. Ik begrijp de keuze niet omdat je met oordoppen in dingen toch minder scherp waarneemt. Wat nou inderdaad als het kind gaat spugen omdat het dusdanig overstuur raakt? En je dat door de oordoppen niet zo snel in de gaten hebt? Ongeacht de situatie, zou ik dus echt niet voor die oordoppen kiezen, omdat ik het onverstandig vind. Dat is mijn mening. Aan de andere kant kan ik dus heel goed begrijpen dat sommige mensen niet nonstop in staat zijn hun kind te proberen troosten, zeker niet als niets lijkt te helpen. Ik zou in dat geval denk ik ook af en toe afstand moeten nemen om even op te laden en om er daarna weer tegenaan te kunnen.
Ik kan me levendig voorstellen dat je er helemaal gek van wordt (heb zelf een huilbaby gehad). Maar oordoppen in doen vind ik niet kunnen (wél, als je partner zonder oordoppen is, dan vind ik het wat anders). Waarom niet? Ook al heb je je ervan verzekerd dat er niets aan de hand is, ook al is het huilen om prikkels te verwerken: stel dat je kind zich verslikt, of dusdanig huilt dat ie moet braken, en je hoort dit niet? Nee, daar voel ik me te verantwoordelijk voor, ook al word ik gek. Dan kun je beter kiezen voor de optie om een nachtje in een hotel te gaan slapen terwijl iemand anders bij de kinderen blijft, of je laat hem/haar ergens een nacht logeren. Natuurlijk zitten die mensen er dan mee, maar ik heb ervaren dat goede vrienden of familie het gehuil gerust een nachtje van je overnemen als jij er even helemaal doorheen zit.
één van mijn broertjes (tweeling) was een huilbaby en huilde het eerste jaar 18 uur per dag, echt krijsend keihard. ze had nog een baby, en mij, dus dat was echt heel zwaar. uit pure uitputting heeft zij ook oordoppen gebruikt, wat moest ze anders? op een gegeven kun je gewoon niet meer. ik vind het dan ook lastig oordelen zo over een forum.
Miss moet je ook even van de andere kant zien (al is dat miss moeilijk) Maar als je een huilbaby hebt die alleen maar huilt en niet stil te krijgen is, dan zou ik ook oordoppen in doen in de nacht! Wij hebben een huilbaby die de hele nacht ook kon huilen (nu gelukkig niet meer!!!!) Wij hebben er toen ook over nagedacht om ze te gebruiken, mar gelukkig kreeg hij medicatie en was het snel afgelopen toen. Miss heb jij geen huilbaby en vind je het zielig, maar ga maar eens paar nachten niet slapen en bandje af laten gaan met gehuil van je kind... Wedde dat je oordoppen in doet...
ik heb ook een huilbaby gehad. (2 jaar lang en ging toen over op elke 10 min als iets niet naar wens ging) en echt nooit maar dan ook nooit overwogen om oordoppen in te doen. en ook nooit overwogen trouwens, haar maar alleen te laten huilen. maar goed ook, want ze bleek later een handicap te hebben. ik ben dus des te meer blij dat ik er altijd voor haar geweest ben, toen ze zo verschrikkelijk lang en veel huilde. net of zo'n kindje voor jan met de korte achternaam huilt. het voelt zich ellendig of heeft pijn of whatever. als mensen het niet meer aankunnen moeten ze hulp zoeken. daar heeft iedereen wat aan. het kindje én de ouders. (ik was trouwens ook nog eens alleenstaand ondertussen even voor de beeldvorming.) ik vind dus geen enkel excuus goed genoeg om je kindje maar te laten huilen en oordoppen ( zonder de verantwoording tijdelijk aan iemand anders over te dragen) in te doen.er kan wel weet ik wat gebeuren.
tuurlijk huilt zo'n kindje niet zomaar, maar als je er al meer rond hebt lopen en/of nog een baby hebt moet je daar ook voor kunnen zorgen. niemand heeft er iets aan als je zelf ook niet meer op je benen kunt staan of eronderdoor gaat. hulp zoeken is idd wel iets dat je dan moet doen, maar je kunt niet van mensen verwachten dat ze iedere week je kindje een nachtje nemen..
Misschien leest je vriendin wel mee op dit topic. Weet ze nu gelijk hoe je er over denkt. Ik zou het gewoon met haar bespreken. Zeggen dat je je daar zorgen over maakt. Met oordoppen in slapen is heus niks mis. Ik draag ze ook, maar om een hele andere reden. Wel slapen wij met onze slaapkamerdeur open en van mijn zoon wordt ik altijd wakker.
tjezus....dat vind ik ECHT niet kunnen!!! Zo'n klein hummeltje huilt niet zomaar......de gedachte alleen al......zielig joh!!!
Dat zou ik niet doen.. Vind ik niet kunnen, helemaal niet bij een baby! Misschien wil hij/zij wel gewoon bij je zijn of alle indrukken van de dag eruit huilen: bij jou!
Maar bij jullie was er wat aan de hand (ik denk altijd bij huilbaby's!). Naar de ha/ka ermee en uitzoeken! Oordoppen lossen niets op hoor.
Er zijn ook baby's die echt alleen maar huilen om te huilen. En dat de oorzaak moeilijk te achterhalen is. Mijn broertje heeft twee jaar lang elke nacht gehuild. Mijn moeder werd er gek van! Zo ook een kennis, maar toen hij paar maanden oud was sliep hij door, maar die huilde 4 uur op een dag of soms de hele dag! Gelukkig was er bij ons een oorzaak, want dan is het nog enig sinds te verklaren, maar je wordt er wel gillend gek van..
Echt super sneu allemaal en het gaat door merg en been. Je staat daar maar hopeloos toe te kijken. En het is al helemaal erg als er geen oorzaak gevonden wordt. Even iets anders. Mijn schoonmoeder snapt er dus helemaal niks van. Vandaag nog een opmerking gekregen dat ik positief moest blijven doen..huuu dat is dan voorbij na vier maanden... Puntje ergnis! Ik dacht eerst ook "ach valt toch wel mee huilbaby" nou daar ben ik mooi van terug... @ maar als je het erg vind dat je vriendin dat doet zou ik het met haar over hebben.
Mijn zoon huilt vaak gewoon 9 uur per dag minimaal, maar ik zou het geen moment in mijn hoofd halen om oordopjes in te doen...
Mijn zoon huilde echt heel erg veel, wij zijn er mee naar de ha en het cb geweest en daar kregen we te horen : je bent pas moeder, elk minuutje huilen is al teveel het lijkt vast meer dan het werkelijk is, en toen kregen we zo'n huil formulier mee, rood was huilen zwart was krijsen groen was lekker wakker, en blauw was slapen zoiets tenminste .... dan dan moesten we bij de uren zelf de hokjes een kleur geven... onze zoon bleek 18 uur per dag te huilen !!!! achteraf kwam dit door zijn grote navelbreuk en mijn ziekte waarvoor ik prednison moest slikken, hij heeft dit ook binnen gekregen en had dus last van afkickverschijnselen. iig punt is.... ik heb ook weleens gedacht, nu is het heel even genoeg.... dit is gewoon echt teveel, ik doe de babyfoon uit en ik zet heel even de mp3 aan, even 10 minuutjes niets !! soms zaten we midden in de nacht met zijn 2 beneden de babyfoon uit en om 4 uur in de nacht even een film kijken, eerst om de 5 minuten kijken bij hem, maar dat werd niet veel later om de 15 minuten, het was gewoon niet te doen, het slapen wat die mensen doen zou ik niet kunnen, ik wil weten of mijn baby nog weer in slaap valt, ik wil niet dat mijn kindje de hele nacht alleen maar door huilt, ik zou de oordoppen wel in kunnen doen maar om de zoveel tijd even luisteren of het al wat rustiger is, dochterlief heeft nu bijv dat ze zooo hard kan krijsen dat je bijna het idee hebt dat ze erin blijft hangen en stikt.... dat vind ik gewoon een eng idee, wil dus om de zoveel tijd wel even bij haar kijken.
Babyfoon uitdoen doe ik ook vaak. Tenminste het geluid uit, dan zie ik aan de lampjes of hij nog huilt. En dan om de zoveel minuten kijken.
hier hebben we ook een zoontje die heel veel heeft gehuild de eerste 6 maanden. de eerste 12 weken hebben we zelfs alleen maar met hem gelopen om en om dan vriend en dan ik. slapen deden wel zittend met hem op onze borst. nooit hebben we hem laten huilen het heeft ruim1,5 jaar geduurt voor hij uberhoubt 5 uurtjes achter erkaar sliep in de nacht. maar we hebben hemnooit aan zijn lot over gelaten. zwaar? ja tuurlijk, maar met een kindje heb je gewoon een verantwoordelijkheid die je niet even aan de kant moet schuiven met een paar oordopjes
tja, neem dan je kind bij je in bed..... daar ben ik zelf ook niet voor, maar als je kan kiezen tussen laten krijsen & oordoppen in... dan maar bij je bed in, dat vind ik babyvriendelijker!!