Baby huilt zelf oordoppen in???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sas2008, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Daar zat ik ook aan te denken. Misschien dat TS daarom niet meer reageert.

2. tulip

tulip Niet meer actief

het is niet makkelijk oordelen, heel veel moeders hebben ervaring met lang huilende baby's. Ik ook, maar dat betekend niet dat je kunt zeggen: of ik doe oordoppen in of ik doe mn kind wat aan. je moet je verantwoordelijkheid als ouders nemen.

3. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Ik zou dat echt noooooit doen...

4. yara1986

yara1986 Actief lid

24 feb 2010
    118
    0
    0
    Hebben jullie wel enig idee hoeveel schade dit kan opleveren? Dat de hechting met je kind hierdoor fout kan gaan en je kind stoornissen kan ontwikkelen? Als je je kind heel erg veel gewoon alleen laat huilen, is dat niet goed. Ook al zit je beneden en luister je wel mee. Als je kind dan alsnog gewoon uuuuren alleen aan het huilen is..
    Mijn dochter heeft ook erg veel gehuild, uiteindelijk kwamen we erachter dat ze verborgen reflux en een koemelkallergie heeft. Maar ik heb nog geen seconde eroverna gedacht om haar maar weg te leggen en oordopjes in te doen.

5. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik slaap ook met oordoppen hoor. Mijn man snurkt vreselijk. Ik hoor mijn kinderen gewoon huilen, want zoals al gezegt is worden alleen de geluiden van dichtbij gedempt.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nu start de hechting niet direct na de geboorte, maar pas vanaf 6 maanden. Verder heb je wel gelijk dat je huilbaby's niet aan hun lot moet overlaten, maar ik kan me indenken dat je als ouder soms even niet anders kunt. En als je even op een bepaald punt wat afstand neemt, betekent dat echt niet meteen dat je het hechtingsproces verstoort. Maar er wordt wel gepleit dat structureel je huilbaby laten huilen nadelige gevolgen kan hebben ja.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wie zegt dat de baby dan stopt met huilen? Mijn zoontje heeft in het begin ook aardig wat huilbuien gehad (van een huilbaby wil ik niet spreken). Hij was dan echt ontroostbaar, ook bij ons in bed! Hij heeft de eerste 6 weken alleen maar in ons bed geslapen, maar echt helpen deed het niet hoor. En wij sliepen dus ook niet. Dus tsja, om dat als een oplossing te zien... Nee. Al voelt het voor mij inderdaad wel babyvriendelijker.

Hier bleek trouwens ook een medisch probleem voor het huilen. Ben blij dat we daar, op aandringen van ons!, vrij snel achter zijn gekomen.

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb liever dat men hun kindje heel even weglegt of desnoods een half uur..... dan dat ze er zo gek van worden en hun kindje wat aan doen,

soms kun je beter gewoon even weglopen en tot jezelf komen,

9. Mama van milano

Mama van milano Actief lid

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Ik snap wel dat die moeder niet meer weet wat ze er mee aanmoet maar dan ga je toch niet oordoppen in doen en vervolgens lekker veder slapen dan heb je ze niet allemaal op een rijtje sorry hoor... Dat ze moe is en bij moet tanken oke.. Maar vraag dan of je moeder/schoonmoeder, familie lid of goede vriendin een nachtje wil oppassen dat ze haar nachtrust kan pakken maar wat ben je voor moeder wie rustig verder slaapt met OORDOPPEN in.... Ik zal dat nooit doen ik heb vaak genoeg snachts wakker gezeten met mijn zoontje ontroostbaar ik liep snachts zelfs rondjes met de kinderwagen door het huis daar werd hij rustig van ik snap echt niet dat zulk soort mensen bestaan en kinderen nemen als je al niet de moeite neemt om je kindje te trooste ben je het moederschap voor mij gewoon niet waard er zijn zat vrouwen wie geen kinderen kunnen krijgen en met alle liefde voor haar kindje zorgt OOK SNACHTS en vrouwen wie alleen met alle liefde voor haar kindje zorgt maar haar eigen belang op nummer 1 staat ben je in mijn ogen geen goede moeder

10. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    nou nou nou, dat vind ik wel heel hard oordelen hoor!
    wij hebben ook nachten met onze dochter opgezeten maar om nou te zeggen dat ze een slechte moeder is omdat ze met oordopjes in slaapt?!
    ik zelf zou het nooit doen maar ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen dat ze het niet waard is om moeder te zijn!
    en er staat niet dat ze geen moeite neemt om haar baby te troosten!

11. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Slapen met oordoppen in kan ik me aan één kant voorstellen MITS de vader geen oordoppen in heeft en het kindje kan troosten.. Bij een baby van 6 maanden vind ik het wat anders dan bij een kindje van 1.5.. Lenn heeft er een handje van om gewoon te drammen 's nachts.. Elke avond weer standaard om half 12.. Er is niks aan de hand (uiteraard ga ik om de paar minuten kijken) en dan zet ik ook rustig een muziekje aan op mn telefoon met de oordoppen in.. Ik hoor hem wel, maar niet meer zo erg als zonder en ik ga zeker niet slapen.. Na tien minuten is het meestal over en gaat hij slapen.. Let wel: Hij huilt dus NIET.. hij dramt en schreeuwt.. Zodra hij gaat huilen ga ik heen en blijf desnoods 2 uur bij hem zitten..

Ik snap echt dat het ontzettend moeilijk is/kan zijn als je kindje zoveel huilt, zeker 's nachts, maar ik zie dat niet als reden om maar te gaan slapen en je kindje te laten huilen..

12. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Miekjeman en ik deden oordoppen in als we onze dochter vasthielden terwijl ze aan t krijsen was..
    Maar NOOIT dat dochter in bed lag te huilen en wij in eigen bed met oordoppen.

Dochter was 1,5/2 weken jong toen de refluxklachten extreem begonnen te worden. Hele nachten, uren achter elkaar krijsen van de pijn.. Om t vol te houden wisselden we elkaar snachts af. En deden we oordoppen in om wat zelf wat rustiger te kunnen zijn (voor zover dat hielp)

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat gemeen ook eigenlijk he dat die kleine hummeltjes zo erg worden gepest door hun eigen lichaam ed dat ze niet anders kunnen dan urenlang huilen van de pijn. :(

14. Mama van milano

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Nou ik vind dat helemaal niet hard oordelen het is juist hard dat je kindje overstuur in bed ligt en moeder en vader liggen met oordopjes in te slapen omdat ze niet weten wat ze er verder mee aan moeten!
    En ja ik vind je dan zeker een slechte moeder ben en vader ook.. De waarheid is hard.. En meningen verschillen gelukkig.. En nee je neemt als moeder inderdaad ook niet de moeite om je kind te troosten als je gewoon naar bed (MET OORDOPPEN!) gaat terwijl je weet dat je kind overstuur in bed ligt.

15. mamadieneke

mamadieneke Actief lid

6 jun 2009
    205
    0
    0
    mama
    zuid-holland
    Wij hebben hier ook heeeel veel oordoppen gebruikt, maar dan als we ons mannetje op de arm hadden (of draagzak ed) Hij huilde (zeg 20 uur per dag) zo oorverdovend hard en schel dat we gewoon zere oren kregen, en dus oordoppen zijn gaan gebruiken.
    En já we zijn 100 x in het ziekenhuis geweest ed maar nog tot de dag van vandaag weten we niet hoe en wat.
    Snachts wisselde we het af, ene nacht man oordoppen de andere nacht ik.

16. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wel blijven lezen he....? Ze doet nog wel iets voor haar kindje...

17. Mama van milano

31 mei 2011
    181
    0
    0
    Amsterdam
    Ja en als ze het dan zat is gaat het kind overstuur naar bed en paps en mams gaan lekker slapen..
    'iets' is niet genoeg.

18. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik vind dit heel erg.
    Een van de belangrijkste taken als moeder(lees:eek:uders) is dat je ze troost wanneer ze zich niet goed voelen, pijn hebben of eventjes niet zo gelukkig zijn. Liefde en aandacht zijn heel erg belangrijk voor een baby en ook voor oudere kinderen natuurlijk.
    Een kindje even laten huilen als je hetzelf even niet meer weet of even een time-out nodig hebt, oke, maar oordoppen in...

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik geef mijn mening niet, ik vertel je alleen maar dat je reactie niet klopt. Ze doet niet "helemaal geen moeite". Jouw mening is verder duidelijk denk ik.

20. adi

adi Niet meer actief

Helemaal mee eens. En al helemaal als er vermoeden is dat baby krampjes heeft. Dan is dat huilen niet voor de lol. Hoeveel pijn kunnen krampen veroorzaken? En dan ligt zo'n arm hulpeloos hummeltje in zn eentje pijn te lijden?
    Natuurlijk zijn ze 'niet te troosten', ze hebben pijn! Maar pijn voelt veel minder erg in de armen van de moeder ipv een bed.

Aangezien mijn zoon al ruim 22mnd niet doorslaapt (ik lig nu wakker omdat ik hem net weer moest troosten) heb ik het ook ooit overwogen hoor. Maar geen haar op mijn hoofd die het ook echt gaat doen :(

Deel Deze Pagina