Hoi dames, Ik heb gehoord dat je een kind tot 3 maanden niet kan verwennen. Maar kan ik hem nu al leren (10 dagen) om in zijn eigen bedje te slapen? Ik zie dat hij moe is. Hij valt tijdens borst voeding in slaap, gaapt, kijkt weg en is vrij druk met zijn handjes. Neem aan dat het dan tijd is om naar bed te gaan? Toch als ik hem dan in zijn eigen bedje leg, begint hij te huilen. Ophouden doet hij niet en haal hem dan na ongeveer 15 min uit zijn bed. Hij slaapt dan tussen ons in. Heel af en toe moeten wij dan wel "pinken". De speen accepteert hij niet Die spuugt hij uit. Wij mogen wel de speen gebruiken i.v.m sterke zuigbehoefte. Hij wilt alleen gewoon echt de speen niet op de één of andere manier. Zijn hier ook nog tips voor? Heel soms, als wij geluk hebben, lukt het wel om in zijn eigen bedje te slapen. Alleen wanneer dat is, ik kan de vinger er niet echt op leggen. Ik ben nogal onervaren erin. Wanneer moeten wij hem aan gaan leren dat zijn bedje zijn slaapplek is? Ik wil absoluut niet dat hij in de box slaapt. En nu hij zo jong is, is het op zich wel goed dat hij tussen ons in ligt. Maar wil toch wel lekker tegen mijn vriend aan kruipen. Helaas, dat kan niet nu hij tussen ons in ligt. Bedankt voor jullie advies. Groet, Sweetchocolate
heey, heb hier beetje zelfde probleem. mijn zoontje is nu 2 maanden oud en sinds paar weken slaapt hij niet overdag. hij is ook heel druk met zn armpjes en ik vermoed dat hij baad heeft bij inbakeren. heb daarom inbakerslaapzakje besteld. komt als t goed is morgen binnen. hij wilt het liefst op de arm slapen en als je hem dan weg legt is het krijsen. hij houd dan ook niet op als je hem laat huilen. vanmiddag met pijn in mijn hart bijna een uur laten huilen, maar hij is dan zo overstuurd dat hij niet stopt. wij kiezen er zelf niet voor om hem in bed te nemen, mede omdat mijn vriend erg lomp is in zijn slaap. hij hoort m 's nachts niet eens huilen.
Dank je voor de snelle reactie! Wij hebben hem op dit moment "ingebakerd" (niet zo stevig zoals in dat inbakerslaapzakje). Enkel in een fleece deken, kunnen wij hem ook wel goed in inbakeren. Hij was net weer bezig tijdens ons etenstijd. Hij ligt nu dus ingebakerd in een fleecedeken in zijn bed. En ja hoor, dit keer werkt het wel. Hij is stil. Maar is hij echt heel erg overstuur, krijgen wij hem echt niet stil. Zo zielig. Ook hier slaapt hij het liefst bij ons op de arm. En "pinken" he, helpt ook. Maar dat ga je ook niet redden als je hem in zijn eigen bedje wilt hebben
Erg moeilijk sweetch. Over het verwennen , waar je mee in je hoofd zit, herken ik ook heel erg. Dat ik denk kan ik hem hiermee verwennen nu al?? Gelukkig over het algemeen slaapt hij wel goed in bed en overdag af en toe in de box. Maar vanmorgen had hij op mijn borst gelegen en wilde hem terugleggen tja dat vond ie minder Hoop dat het inbakeren goed gaat helpen straks ook
meiden ze zijn nog zo klein maar voordat hier weer een discussie plaats vind over laten huilen, op deze leeftijd is het onmogelijk om ze te verwennen het enige wat ze willen is lekker bij mamma zijn na 9 maanden moeten ze ineens in een groot koud bed slapen dat kun je echt nog niet vcan ze vragen, ze gaan vanzelf in hun eigen bedje slapen maar geniet hier van dat ze nog lekker bij je willen slapen probeer anders een draagzak dan heb je je handen vrij.
mag ik vragen wat "pinken" is? Bjorn wilt trouwens ook absoluut de fopspeen niet. hij ligt/lag de hele dag op zijn vuistje te sabbelen en had daarbij ook een slecht ritme in zijn voeding. soms al na 2,5 uur. maar sinds we overgestapt zijn op een gedeelte forte (flesvoeding) gaat het beter. nog weleens een keer eerder voor de voeding maar over het algemeen 3uur ertussen en soms wel meer. eerst dacht ik dat hij daardoor ook slecht sliep maar uiteindelijk is dat dus niet de reden, ik denk eerder door zijn ongecontroleerde bewegingen. als hij in slaap valt dan zie je hem met zn armpjes ook altijd schrikken en dan is die gelijk weer klaarwakker en aan het schreeuwen. wieg je hem op de arm heen en weer dan geeft die er uiteindelijk aan toe...maar inderdaad, ook ik ben bang dat ik hem daarmee ga verwennen straks.
hoi regi, Dank je voor je reactie. Gelukkig, wij kunnen hem dus echt nog niet verwennen. Dat scheelt dan weer, want heb geen zin dat zoonlief met 3 jaar nog tussen ons in slaapt Overdag vind ik het inderdaad zelf ook leuk om hem bij mij te houden. Alleen rond etenstijd is het best vervelend. @ Elif: gelukkig dat Seyhan goed slaapt 's nachts in zijn eigen bedje! Wel lekker
"pinken" is jouw pink in zijn mond stoppen, als alternatief voor de fopspeen. Zo hebben wij het genoemd, aangezien onze kraamhulp het zo noemde. Zijn handjes pakt hij soms ook wel, maar dat is meer toeval denk ik? Aangezien hij zo jong is. Dan hebben ze toch nog geen benul wat voor functie die vingers van hem ook kunnen hebben? Of heb ik dat mis? In ieder geval, hij pakt ze soms wel (hij lag in mijn buik met echo's wel veel met zijn handjes langs zijn gezicht en wilde soms ook lekker duimen in mijn buik)
Haha, ja, dat zou ook eens prettig zijn na 10 dagen Mag dat al met 10 dagen? Hebben draagzak gelukkig al wel in huis
niet alles gelezen, maar zelfde ervaring hier gehad, en nu 2 dames die heerlijk in hun eigen bed in slaap vallen. wat hier hielp: *ander merk/type speen, beide accepteren alleen difrax dental, anderen hier ook niet. heeft even gekost om het uit te vogelen, maa zeker de moeite waard *bedje verplaatsen (bij mijn jongste gedaan, verandering kwam meteen!) *Inbakeren (in overleg met CB) *wekkermethode (misschien nog te klein voor) *bedje in ouderslaapkamer succes! en nog gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje natuurlijk!
hier hetzelfde.. wil dus ook niet in eigen bedje. Kleine meid was net echt heel moe na de fles en heb haar boven in bedje gelegt. En nu zijn de ogen wagenwijd open en is ze echt aan het jammeren. Vindt het zo moeilijk dan... wel of niet halen. Blijf je dan bezig of... ik weet het ook niet probeer alles uit maar is nog best lastig. Overdag gaat het eigenlijk juist heel goed alleen de avonden vooral niet
Mijn advies: wakker in bed leggen. Als jouw kindje de eerste vermoeidheidsympthomen laat zien (gapen, oogjes wrijven, jammeren of juist heel rustig worden) dan volg je jullie bedtijd ritueel (erg belangrijk!) en leg je de baby wakker in het bedje. Mijn zoontje maakre er de eerste weken ook een drama van, het slapen in zijn eigen wieg. Na een aantal weken sliep hij alleen op onze arm, als we hem wiegden. Allemaal heel fijn natuurlijk je beebje zoveel bij je. Maar toen kwam het: hij ging huilen. Heel veel huilen! Zijn zelfs bij de kinderarts geweest. Conclusie: oververmoeid! En zijn advies was dus het wakker in bed leggen. Je moet even door de eerste dagen heen, die zijn zwaar. De eerste dag heeft onze zoon heel hard gehuild, soms wel 45 minuten voor het slapengaan. Mijn hart brak echt. Ik heb voor zijn deur staan huilen. Maar ik wilde dat hij rust kreeg, dus heb hem laten huilen. (Goed of slecht? Ik weet het niet...) De tweede dag heb ik hem bijna niet gezien! Hij sliep alleen maar!! In zijn eigen bedje wel te verstaan! De derde dag ook veel geslapen, maar als hij wakker werd lachte hij ons toe! En de tijd dat hij wakker was, was hij enorm vrolijk! De vierde dag ging hij weer huilen, maar we hadden al gehoord dat het ging gebeuren. Want hij was zo uitgerust dat hij zich weer kon verzetten tegen het naar bed gaan. Hij was echt moe hoor, als we hem op bed legden. (Ik wachtte op die dagen echt tot het 2e of 3e gaapje, zodat ik zeker wist dat hij moe was.) Vanaf de 5e dag tot nu slaapt hij heerlijk in zijn bedje, is hij beter gaan drinken en kan hij weer vrolijk met ons spelen! Zo, een heel verhaal... Maar ik kan het iedereen aanraden het zo te doen. Ieder zijn eigen keus natuurlijk, maar bij ons hielp het enorm!
Wat bij ons hielp: - bedje voorverwarmen met kruikje - lekker warm badje voor het slapen gaan - schommelen in de schommelwieg - inbakeren
inderdaad wakker in bed leggen, en wat ik hier lees dat de avonden niet goed gaan is eigenlijk gewoon baby-eigen. De meeste baby's die zo klein zijn zijn erg onrustig na 17.00 uur dus dan is het vooral proberen om zo'n kleintje lekker bij je te pakken en een beetje rond te dragen. Bij beide kindjes heb ik de eerste 2 maanden amper rustig kunnen eten s'avonds maar zat meestal met een baby tegen me aan met een broodje op de bank of een bordje makkelijk eten naast me.. het is even de eerste tijd doorkomen.
hee!! Esmée heeft dit ook gehad, en had ook een onderwerp gestart kreeg toen te horen, lekker bij je pakken.. dat hebben we gedaan.. en nu slaapt ze in haar eigen bed! het komt wel! ik wou dat eerst ook niet geloven maar ze doet het nu echt! De gewone speen wou madam ook niet.. had van difrax volgens mij, een speen die een ronde tuut heeft en niet zon platte.. die wou ze wel! Wakker in bed leggen, daar zegt iedereen wat anders over.. als ik dat deed bij Esmée krijsde ze heel de boel bij mekaar! en ik laat mn meissie van toen niet, en nu nog steeds niet huilen! Als ze huilt heeft ze verdriet, ze is net uit je buik.. bij jou een hij dan in de grote wereld en moet alles zelf doen.. dat is wennen.. .. dus als ze hult, dan hoor ik er voor haar te zijn.. hartverscheurend.. maar dit is mijn mening Succes! en zoals ik al zij, lekker bij je pakken ze gaat echt wel in dr eigen bedje slapen!! xxx
Wakker in bed leggen moet het best zijn heb ik me laten vertellen. Wij hebben in het begin het wiegje naast ons bed gezet en pas sinds een weekje gaat hij af en toe in zijn eigen bed (niet snachts). Verder heb ik hem altyijd bij mij gehad, in de wieg, in bed, in de box, op mijn arm. Maar nu wil ik graag wat ritme krijgen en ben een beetje op zoek gegaan. Voor tips heb ik op www.inbakeren.nl gekeken. Ik baker niet in, maar probeer hem wel eerder weg te leggen en laat hem met pijn in mijn hart af en toe 10 minuten huilen. Meestal valt hij toch in slaap! Maar in het begin wilde ik dat écht niet. Ik vond dat niet nodig, maar merk dat hij het nu zelf nodig heeft: in rust kunnen slapen. Succes!
Huilen is niet per se verdriet, het is voor baby's ook de manier om te verwerken. 10 minuutjes laten huilen is niet gemeen, ze vallen dan meestal vanzelf in slaap.