Baby huilt zodra hij in eigen bed wordt gelegd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetchocolate, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Lastig he? Mijn zoontje sliep overdags wel af en toe in zijn bedje, maar 's nachts ook bijna nooit.

De kans is groot dat hij er in groeit hoor. Ik zou het wel blijven proberen, maar er ook geen groot probleem van maken als het niet lukt.

Wat je zou kunnen doen is bij hem blijven als je hem in bed legt, zachtjes sussen en over zijn bolletje aaien. Maar wellicht heb je dit al geprobeerd. Een klein bedritueel is ook goed. Na een tijdje zijn ze gewend aan het ritueel en zien ze het aankomen dat ze naar bed gaan waardoor ze vaak rustiger in slaap vallen. Je zult niet direct effect merken, maar het is wel goed om dit gewoon te blijven volhouden. Dus altijd dezelfde volgorde van slaapzak aan, in bed, liedje zingen, muziekje aan, kusje geven (bijvoorbeeld ;)).

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier ben ik het ook wel mee eens. Mijn jongste kan niet zonder te huilen in bed worden gelegd, nog steeds niet. Maar hij valt uiteindelijk wel redelijk snel in slaap. Je hoeft hem niet helemaal aan zijn lot over te laten, je kunt (een beetje onopgemerkt) bij hem blijven staan en hem lichtjes aanraken. En als het echt te erg wordt, kun je hem even oppakken en troosten en dan weer in zijn bedje leggen. Waarschijnlijk wordt het troosten steeds minder nodig, omdat hij zijn bedje als meer vertrouwd gaat zien. Altijd dezelfde slaapplek is trouwens ook goed.

Verder inderdaad ook wakker in bed leggen, bij de eerste moeheidssignalen. Baby's die te lang wakker blijven en daardoor overprikkeld raken, vallen veel moeilijker in slaap.

Deel Deze Pagina