Bij ons raadden ze aan om nu geen paspoort aan te vragen, terwijl we volgend jaar naar Vietnam gaan. Ze verandert in een jaar te veel, dat volgend jaar een nieuwe foto noodzakelijk zou zijn. Dan maar nu alleen een ID kaart voor Belgie en Duitsland (verder komen we niet).
Eisen niet maar lijkt de foto niet. Krijg je me een bak gezeik bij de douane dan laten ze je het land dus niet uit of in.
Ook. Hier gaan we veel naar duitsland 2 keer in de maand mijn kids hadden dus niet al heel snel een eigen id. Als je gecontroleerd word heb je echt een probleem
Wij hebben hem toevallig ook vandaag aangevraagd. Inderdaad samen aanvragen. Ophalen kan door 1 ouder + je kind. Ik vind het nog steeds iets belachelijks hebben hoor. Ik snap het wel, maar over een half jaar lijkt mijn kleine vent denk ik echt niet meer op zijn pasfoto en ik ben toch echt niet van plan elk jaar een nieuwe aan te schaffen. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat over een tijdje gaat. Ik zou voor dagjes naar Duitsland/België voor de zekerheid wel een ID aanvragen. Als je wordt gecontroleerd en je hebt geen ID/Paspoort ben je zwaar de sjaak denk ik en dat risico zou ik niet willen lopen.
Hier met 5 weken een id aangevraagd. Wat een gedoe zeg, om zo'n ukkie volgens de regels op de foto te krijgen. En toen ze net goed en wel 'zat' kotste ze de hele vloer onder... Bizar toch eigenlijk. Nu anderhalf jaar later lijkt ze natuurlijk al helemaal niet meer op de foto. Enige dat ik echt humor vond is dat er ipv een handtekenig 'unable to sign' op de id kaart staat...
Ik vind het echt onzinnig hoor, een id voor een baby! Maargoed ik woon bijna naast de grens en hop vaker even Duitsland in mét baby, en heb dus echt nog nooit eraan gedacht om een id te maken voor mannetje... Zal er dan binnenkort toch maar aan moeten.
Mijn zoontje(zondag 9 weken) zit onder controle bij het zkh, moest voor hem ook een ID aanvragen ivm het ponsplaatje. Moet zeggen, heb dit nog niet gedaan..... Vond het maar belachelijk Wat kost zo'n ID voor die kleintjes eigenlijk?
Moest dit? Ik heb talloze bezoeken aan zkh gebracht met kinderren (ze hebben er ook meerdere keren gelegen), maar niemand heeft ooit gevraagd om hun ID, ook niet voor het ponsplaatje. Ook niet om de geboorteakte oid.
Het is trouwens wel apart want als iemand niet meer lijkt op de foto dan is het ook niet meer geldig. Dus die 5 jaar zullen ze niet halen in de meeste gevallen. Ach ja levert weer centen op he
Met kinder id zijn ze niet zo streng. Ken een kindje van 4 die een id pas heeft met baby foto. Geen probleem. Zusje is met zoontje van 2 naar amerika geweest met babyfoto in paspoort welke totaal niet meer lijkt. Geen probleem.
Voor zover ik weet als de vader geen gezag heeft mag de moeder alleen een id voor het kind aanvragen. Net als dat ze alle andere officiële dingen alleen mag regelen. Hier wilde ik ook een id aanvragen (alleen) dit kon (maar is om een andere reden toen niet doorgegaan)
Zodra je de grens oversteekt ben je verplicht jezelf en je kindje te kunnen legitimeren! En je kunt ontzettend veel trammelant krijgen wanneer je wordt "gepakt" bij een controle. Wij wonen in Duitsland dus onze kinderen hebben al vanaf 5-6 weken een ID-kaart. Tot die tijd is het mogelijk om gewoon met geboortebewijs de grens over te steken, maar je moet wel zsm een ID-bewijs aanvragen. Dus ja, de foto's lijken hier ook bepaald niet meer.... heb een kleuter en een dreumes/peuter... Ben in die vier jaar nog nooit gecontroleerd met de kinderen. Wel een paar maal controle gehad toen ik alleen onderweg was.
mijn zoontje was op de foto in zijn paspoort nog geen maand oud. hij heeft hem nog steeds en is inmiddels 3,5 en nooit gezeur mee gehad. twee maanden geleden nog naar egypte mee geweest.
Ik had ook geen ID's voor beide kids, omdat wij niet in het buitenland komen voorlopig, maar toen ik op internet ging kijken blijkt dat een ID in de zorg al vanaf de geboorte verplicht is, dus heb ik ze toch maar aangevraagd.
Wij hebben op schiphol echt trammelant gehad was een europa vlucht maar man wat een drama heeft ons bijna onze vlucht gekost.
Ze kunnen een kind altijd herkennen aan een babyfoto. Ze kijken naar bepaalde kenmerken. Zoals de afstand tussen de ogen bijv. Vrouwen kunne in 5 jaar ook erg veranderen. Kleur haar, lengte. En bij sommige veranderd dan het hele gezicht. Die hoeven ook niet iedere keer een ander paspoort te halen. Mijn zoontje was drie maanden toen we vorig jaar december paspoort ging halen. 1 januari 2012 zijn de prijzen voor een kinderpaspoort flink omhoog gegaan, omdat het per 1 juni verplicht is dat kinderen eigen paspoort hebben. Wij hebben nog 9 betaald, geloof dat het nu iets van 20 is. Per gemeente is datv wel verschillend. Je bent als je de grens overgaat trouwens wel verplicht om een id bewijs of paspoort bij je te hebben. Rijbewijs voldoet niet. Ooit met een rijbewijs gaan vliegen?