wat leuk zeg, had het speciaal even opgenomen en net terug gekeken, wat deed je dat goed je leek in ieder geval niet zenuwachtig en wat een schatje je zoontje zeg! leuk voor later
Nou blijkbaar noemt het CB vaak al een baby TE dik ! Ik kan er zoo boos om worden en ik ga nu ook niet meer naar het cb voor gewone controles alleen nog prikken ! Mijn dochter was met 7,5 maanden iets over de 9kg ik kreeg te horen dat ze maar 7,5 kg mocht wegen dat dat wel de max was ??? Ik vond dit belachelijk moet ik me kind op dieet zetten En ik mocht geen papfles en bla bla bla mijn dochter lust niet eens een papfles! Ik weet ook wel dat ze lekker stevig is maar ga niet gelijk oordelen! Daarintegen zegt de kinderarts waar ik om de 4-6weken kom dat het geen probleem is maar als ze wat ouder wordt ik het wel in de gaten moet houden. Mijn zoon heeft toen hij een paar maanden oud was heel lang op de -2 lijn gezeten nou daar hoorde ik hun niet over nu was ik der laatst met hem 90 cm 12.3kg (3jr) dus ze begon over gewicht serieus dus ik zeg zo dus mijn zoon is ook te dik ?? zegt ze nou nou nou ondertussen keek ze nog even naar hem nou je moet wel opletten hoor Je kan mijn zoon zijn ribben tellen !!! Zit geen vetrolletje aan hoe hebben ze het lef hij zit gewoon met zijn gewicht en lengte iets onder het gemiddelde
Ik heb het ook gekeken, hier kun je het terug zien: Te dikke baby risico gezondheid - RTL Nieuws.nl (Ik neem tenminste aan dat ik het mocht plaatsen, anders verwijder ik de link weer hoor...) Ik las dat ze het er op het Viva forum ook over hebben.
Nou Jamie; ik vind het knap dat je het gedurfd hebt om op het nieuws te komen! Die Sandro van jou is een moppie; zat zo lief bij die grote Jaap van Deurzen op schoot! Wel jammer dat ze hem Jamie noemden en ook dat ze zeiden dat "het" bij hem wsl "genetisch bepaald" is, hoe vond je dat zelf?
Ze zijn daar erg hard. Ik 'durf' er zelf niet te schrijven maar ik moet er soms wel erg om lachen. Maar ja, dat gaat dan over anderen he dan is dat makkelijk!
Owh dat ze hem Jamie noemde was mij niet eens opgevallen En dat het genetisch bepaald is heb ik zelf gezegd. Ben van mening dat als er mensen met overgewicht in de familie zitten de kans groter is dat je kind het dan krijgt aanwezig is. ( hoeft natuurlijk niet ) @ Lucia argh balen dat ik er niet op kom. Ben wel benieuwd wat die lui te mopperen hebben. Al weet ik al bijna zeker wat ze zeggen zonder het gelezen te hebben
Zal trouwens de fabrikant van Pyjama papjes leuk vinden, wordt nu afgeraden om te geven! Nou ja...voor al de babies die te zwaar zijn en niet genoeg bewegen: Meer bewegen en op dieet!
Oohhh je ziet er keileuk uit! En wat is Sandro een schatje!! Vind dat wat die dokter (?) zegt wel overdreven, over die lijntjes enz. Vind het zelf een beetje kortzichtig om alleen daarop te baseren dat een kind 'te dik' is. Mijn nichtje was als baby ook veel zwaarder/gezetter dan mijn dochter (schelen 3 dagen), maar nu zijn ze qua figuur nagenoeg hetzelfde. En ze kreeg echt niks raars ofzo hoor!