ik denk dat sommigen helemaal de strekking van het artikel missen, ik geloof nooit dat ze sandro ineens op dieet gaan gooien als ze daar thuis zijn geweest, of dat het uberhaupt de bedoeling is om een baby op dieet te gooien, maar dat ze mensen bewust willen maken van het feit wat sommige baby's binnenkrijgen en wat dat voor gevolgen op latere leeftijd kan hebben. Baby's in het ruimste begrip, dus misschien tot een jaar of 1,5. Als ik zie wat er allemaal normaal wordt gevonden wat er aan baby;s gegeven wordt aan pyamapapjes, zoete koekjes e.d. Liters zoet sap e.d., chocolade of vanillevla Dan kan ik een zeikerd gevonden worden, maar ik zie er totaal de noodzaak niet van. Ik denk dat ze mensen bewuster willen maken, en van mij mag er ook een item over peuters komen, want ik schrik mij af en toe dood wat die al voor junkfood krijgen. En als je kind daar aanleg voor heeft heb je dus wel zo een peuter met overgewicht. Een gezonde basis is het eerste verdiend.
Dat hoeven ze ook niet te doen ook Bepaal zelf wel wat ik met mn kind doe haha. Maar jij begrijpt m! De reden waarom ik ook mee wilde doen is omdat hij in korte tijd heel veel is aangekomen ( in die 6 mnd dan he ) hij woog 2 kilo en nu iets meer Hij heeft nooit te veel gehad of meer als wat hij mag/mocht hebben. Pyjama papjes krijgt hij niet vind het niet nodig. ( Dat zal ik straks dus ook vertellen ) Hij is gewoon lekker aangekomen en heeft zijn schade meer als goed in gehaald ( gelukkig ) En ben daar heel trots op omdat niemand zelfs ik niet dit verwacht had! En dat wil ik aan heel NL laten zien! En ja sommige vinden het niet leuk om daar je baby voor te "gebruiken/misbruiken" Maar dat is mijn eigen keus
Waar ik benieuwd naam ben is waarom ze een mollige jonge baby nodig hebben voor dit item. Hebben ze gezegd wat ze komen filmen en wat jij moet doen/zeggen? Hoe laat komen ze en komt het in het nieuws van 19.30? Dan is het hier spitstijd maar dan zal ik de tv aanzetten, vind het wel leuk om jou op tv te zien.
ze komen om 2 uur. En het is een intervieuw over dat artikel er worden dus vragen daarover gesteld en ik ben vrij te antwoorden wat ik wil. Hoelaat het uitgezonden word en of dat vandaag al is weet ik nog niet. Dat zal ik straks wel horen denk ik. Ik heb ook een bepaalde indruk gekregen na het telefoontje gister maar of dat klopt weet ik niet. Zal zodra ze weg zijn uitgebreid verslag doen.
Mijn kids waren ook erg zwaar als baby. Zoon nummer 1: met 6 maanden 12 kilo en 86 cm. Zoon nummer 2: met 6 maanden 12 kilo en 78 cm. Tot 4 jaar zijn ze erg zwaar geweest. Maar ook erg lang,en het leuke is dat het op de bv is aangekomen. Mika kreeg zelfs 20 maanden bv en groeide daar ook erg hard van. Nu weer met mijn jongste kindje. Ze is bijna 1,5 maand oud en is nu al 5700 gram bij bijna 60 cm(59,7). Ik ben het gewend om zware/grote kindjes te hebben,is niks mis mee hoor. Zolang ze op de bv zo hard groeien komt het vast goed.
wat leuk zeg! en waneer komt je flinke mannetje op tv , wil natuurlijk niks missen hihihih zag je antwoord al staan even boven me, hou ons op de hoogte leuk dit!
Ik had ook gereageerd en vanochtend werd er contact op genomen dat ze wel interesse hadden.. Maar toen ik vertelde dat hij bv krijgt, dat zijn broer eerst ook zwaar was als baby en nu als peuter onder het gemiddelde zit, en wij als beide ouders geen overgewicht hebben, kreeg ze haar bedenkingen en zou ze overleggen en terugbellen, niet meer gebeurd dus.. Ik paste blijkbaar niet zo goed in het plaatje.
Dit is mijn zoontje met 5 maanden,mijn michelinmannetje gegroeit op de borstvoeding,woog toen 11 kilo op 5 maanden,dat ze dan al spreken over obesitas. En niet schattig? hij was echt wel schattig hoor. En overgewicht ja dat had hij,maar wel van de bv,dus gezond overgewicht.
Ik sluit me hier volledig bij aan. Obesitas begint in de wieg (en dat heeft idd niets met bv te maken) bewustwording is nodig, ik zie veel te veel en veel te vaak dikke kinderen rondlopen.
Ben ook benieuwd,zeker omdat ik nog geen kindjes ben tegengekomen die zwaarder waren dan mijn kids met 6 maanden en 12 kilo haha. ZBen benieuwd of hij de 12 kilo haalt met zijn 6 maanden
Nee dat red ie niet Zijn gewicht is ook niet extreem hoor maar wel omdat hij maar net 1900 gram woog en 40 cm was nu is hij nog niet groot maar dus wel flink
Wow! Die van ons weegt nu nog maar 8,2 kg (maar die is ook echt dun hoor) Maar jouw kindjes zijn ook ontzettend lang! De verhouding lijkt me dan toch ok?
En willen jullie echt meedoen??? Vaak word je niet al te positief afgeschilderd. Maar goed dat is mijn mening en door schade en schande wijs geworden. *zipt haar mond weer dicht*
Nou dan heb je mannetje het mooi gedaan meid super toch,ik vind het heerlijk hoor mollige baby's. 1900 gram was idd licht,super dat hij het nu zo goed doet,ik ga kijken als ik weet hoe laat het komt.
Thanks @ Nicoletta ja ik ga mee doen. En het is een intervieuw en mag zeggen wat ik wil. En wat andere denken prima ieder zijn mening toch? Verder vind ik het gewoon een heel interessant onderwerp. Zoals tullip ook al aangaf obesitas begint vaak ( niet altijd als ik mezelf even als voorbeeld neem ) in de wieg. Mijn overgewicht is pas in de afgelopen jaren ontstaan
Ik had een mail gestuurd toen ik de strekking van de reportage nog niet wist. Ik vind het juist 'leuk' om te laten zien dat een dikke baby niet per se hoeft te betekenen dat je dik blijft of dat je zelf overgewicht hebt of ongezond leeft. Maar het feit dat ik niet teruggebeld ben geeft voor mij wel aan dat ze idd iemand zoeken die aan het plaatje voldoet en dan kan ik me niet voorstellen dat je heel positief afgeschilderd wordt, maar ik kan er flink naast zitten dus dat hoop ik dan maar.
OMG Ik zit echt met verbazing de meeste reacties te lezen, wow wat voelen sommigen zich aangesproken zeg! Tuurlijk kunnen baby's al 'te dik' zijn, en ook sommige van deze baby's blijven te zwaar de rest van hun leven. Dat hoeft niet te betekenen dat jij je aangevallen hoeft te voelen omdat dat bij jou kind niet zo is, wees blij! Ze doelen juist op ouders die wél een verkeerd voedingpatroon aanhouden. Die de kinderen laten leven op pyamapapjes, koekjes, ranja ( wanneer dit niet verantwoord is )etc. Ik kan me hier dus echt niet druk om maken. De mensen die zich aangesproken zouden moeten voelen omdat ze hun kind de verkeerde dingen aanbieden, komen hier echt niet met de billen bloot. En die foto... tja. Je kan ook van een mug een olifant maken denk ik dan. Als iemand alleen door het zien van die foto bij dit artikel, bv linkt aan obesitas.... Dan heeft diegene iets niet goed zitten.
Mij hebben ze niks gevraagd over mijzelf. Ze weten niet eens hoe veel ik weeg of hoe ik er uit zie. Nou ben ik toevallig te dik ja. Maar dat weten ze nog niet. Had net zo goed vol slank kunnen zijn Ze hebben hier alleen naar Sandro gevraagd. Het gaat tenslotte toch ook over hem en niet over mij
Wat leuk dat je mee doet Allesandro, ben erg benieuwd hoe het was en wanneer het uitgezonden wordt, dus ik blijf hier meelezen, afwachtend op jouw 'verslag'