Sinds gisteravond zijn we overgestapt op Neocate, op verdenking van KMA bij onze dochter. Daarnaast heeft ze een flinke verborgen Reflux, waar we Motilium en Zantac voor gebruiken. Echter de medicijnen tegen de Reflux nemen de klachten niet goed weg. Ik hoop zo dat de Neocate gaat werken! Ze slaapt overdag amper en heeft verder alle klachten die erbij horen...overstrekken, slikken, kronkelen na de fles, huilen/krijsen na de fles, extreme darmkrampen en winderigheid, kuchen, keel schrapen enz.. We dikken de Neocate in met Nutriton, ze krijgt 5x 120/4 met 2 scheppen Nutriton. Wie van jullie heeft ervaring met Neocate en hoe snel sloeg het aan? Als het niet werkt moet ons meisje opgenomen worden om te kijken wat het dan wel is...
Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en KMA. Zijn symptomen van KMA waren: constant verkouden, niezen, vieze neus, uitslag op wang en achter oor niet heel erg opvallend), vieze stinkwindjes en vooral krijsen tijdens de fles. Schoppen, slaan, hoofd wegdraaien, van je schoot willen springen, in elkaar krimpen etc. Toen we (in het zh) over zijn gestapt op neocate duurde dat best wel lang. In eerste instantie was hij rustiger door de dag heen. Hij kon ook rustig op schoot zitten ipv constante onrust in zijn lijf. Echt beter gaan drinken duurde heel lang, ook doordat zijn slokdarm aangetast was door de verborgen reflux. Na een paar weken ging het iets beter en na een week of 6 ging het echt goed. Hier was het een combi van reflux en kma en daardoor moeilijk te onderscheiden. Maar er zijn ook kindjes die meteen na 1 of twee flessen al reageren.
Mijn zoontje heeft ook Neocate gehad een maand lang omdat hij na de nutrilon last kreeg van uitslag, beetje exceem achtig. Na 2 weken neocate trok dat weg, dus niet meteen helaas. Nu sinds een maand weer op nutrilon, en hij geeft bijna geen reactie, ja weer n droge huid, erg gevoelig, maar of dat doot de kma komt, dat weten we niet. in principe gaat het nu goed.De neocate is trouwens zo lichtverteerbaar dat onze kleine man daar na 2 u ur weer hobnger van had.. Das n nadeel..
Mijn dochter heeft ook KMA, zijn ook met 9 weken begonnen met dieetvoeding. Pep was hier net voldoende. Haar klachten waren vanaf de 1e dag dieetvoeding over! Haar klachten waren; huilen, overstrekken, slecht slapen, moeizame ontlasting/winderigheid/kramp, vaak verkouden, ontstoken oogjes.