Welke babykamer is het meest favoiriet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door seyla, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Babykamer: welke kies jij?

1. nieuwe spullen; een totale kamer uit een babywinkel

2. nieuwe spullen; bij elkaar gezocht in verschillende winkels (dus niet een complete bij elkaar horend

3. geleend/tweedehands; bij elkaar horende kamer (bv origineel uit babywinkel)

4. geleend/tweedehands; onderdelen oorspronkelijk bij elkaar gezocht in verschillende winkels (dus niet

5. mix; een mix van oud, nieuw en/of geleend

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    Hallo,

Ik ben heel erg benieuwd wat de favoriete keuzes voor de kinderkamer zijn. Op de forums krijg ik het gevoel dat de meesten gaan voor een complete kinderkamer (nieuw of tweedehands/geleend). Klopt dat?

Ben benieuwd naar alle reacties en ook waarom iemand voor iets kiest!
    :D

Groetjes, Seyla

2. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Wij hebben nieuwe spullen maar wel allemaal van een andere set en uit verschillende winkels!
    Wij wilden geen kast hebben omdat wij nog een mooie grote kast hebben waar onze kleren en nu ook van de kleine inliggen...
    En de commode hebben we ook weer speciaal uitgezocht omdat hij niet te breed mocht zijn anders stond het niet leuk in het kamertje... En bij de complete sets zat allemaal een kast bij.

3. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Wij hebben een familiewieg waar mijn vader nog in gelegen heeft. Daarbij hebben we een kast van de ikea gekocht, eigenlijk een dressoir, en deze zelf gepimpt. Aangevuld met een bankje en zelfgemaakte kleerhanger-rekje.

Persoonlijk vind ik het het leukst om het op deze manier te doen, lekker mixen met oud en nieuw!

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik heb alles nieuw gekocht en de babykamer is n set van babypark. maar ik zeg er wel bij het ligt er maar net aan wat je te besteden hebt! als ik minder te besteden had gehad was ik net zo blij geweest met n tweedehands babykamer hoor!
    en ik heb ervoor gekozen omdat ik dat gewoon een hele mooie kamer vond en ik het geld kon missen.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben eerst een bijpassende set van een commode, kledingkast, wandplankje en 2 ledikantjes gekocht.
    Later hebben we nogmaals zo een zelfde commode, kledingkast en wandplankje gekocht, omdat ze beide een eigen kamertje hebben gekregen met 6 mnd.

En nu voor de derde gaan we weer een complete set kopen, kledingkast, commode, ledikantje en evt wandplankje. Maar ik denk niet nogmaals dezelfde babykamer, 3 dezelfde kamertjes lijkt me iets te veel van het goede ;).

Waarom wij voor nieuw gekozen hebben? Gewoon, leuk om overal te gaan kijken wat er te koop is, ik vind het frisser nieuw als dat er al een (paar) kindje(s) in gelegen hebben -> tenminste kindjes van een ander ;).
    Liefs, Hanneke!

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Wij hebben nog niets gekocht, maar we gaan sowieso voor een nieuwe complete kamer.
    We houden allebei van strak en modern, dus dat gaat t worden!

Op het moment is deze onze favoriet van babydump:
    http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... =109&m=109

Maar we zijn nog aan t rondkijken.

7. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Wij hebben alleen het idee uit een winkel.
    Zelf hebben we het een en ander aangepast en mijn schoonvader heeft alles gemaakt. Dus nieuw maar niet uit een winkel

8. Beeb

Beeb Actief lid

14 mei 2006
    410
    0
    0
    Wij hebben alles nieuw maar uit verschillende winkels.
    wij vonden het leuk dingen te combineren

Greets Beeb

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een complete babykamer gekocht bij de prenatal. Dus een commode, kast, ledikant en wandrek.

Ik heb expres voor een set gekozen die ik niet alleen leuk vindt voor een babykamer. De kast en commode zouden ook zo in de woonkamer kunnen staan, en zal ik dus ook niet snel verkopen.

10. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wij gaan een complete nieuwe kamer kopen.

11. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Wij hebben gekozen voor een complete nieuwe babykamer.

12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    wij hebben een compleet nieuw babykamer gekocht bij 1 winkel , alleen de wieg heb ik gekocht via marktplaats..voor 20 euro (zie album) koopje niet ?!

13. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    Leuk hoe er gestemd wordt! Ben heel benieuwd wat er over héél veel stemmen uitkomt. Het lijkt er voorlopig op dat de nieuwe complete kamer favoriet is.

Zelf ga ik waarschijnlijk mixen. Hou ervan om leuke oude spullen (liefst met (familie)geschiedenis) en nieuw bij elkaar te combineren.

@ Snoozie: leuk dat je een echte familiewieg hebt. Bijzonder! Als er hier nog 1 was zou ik die ook zeker gebruiken.
    @ maka123: ik hou zelf niet van strak, maar dit vind ik wél een mooie kamer
    @ magdalena6; heerlijk dat marktplaats :D Mooie wieg trouwens; echt een koopje!

Hoop dat er nog veel gestemd en gepost gaat worden :D !

Groetjes, Seyla

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij gaan een bij elkaar passende kast en een commode kopen, en hebben apart al een hele mooie wieg van rotan gekocht. Geen complete set dus, maar het past perfect bij elkaar. Het is toevallig zo gelopen, want eigenlijk wilden wij in eerste instantie ook voor een complete set gaan. Maar ik ben gevallen voor dit wiegje :D

15. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Wij hebben mijn oude wieg, met een nieuw stofje.
    Commode hadden we al alleen nu in het wit gespoten,
    en het ledikantje hebben we nieuw gekocht (dit kan een
    junior bedje worden en daarna een bankje)
    Dus mix van oud en nieuw, ik houd niet van die standaard
    kamertjes....maar da's mijn mening.

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben voor onze dochter en gekocht bij de kringloop was echt puur toeval. mijn vader was hem eigenlijk aan het maken. maar mijn ma en ik kwamen toen de kamer tegen die wij in ons hoofd hadden dus zoals pa hem maakte en dit was een heel stuk goedkoper dan dus hebben hun groot deel betaald en wij wat. echt helemaal super.
    en ik heb eerst nog wel een wiegje gekocht die was wel nieuw. ben dr ook echt helemaal gek van. is een natural motion baby bed. weet zo gauw niet meer de naam waaronder hij verder staat. maar is een soort hangbedje. een soort van baarmoeder gevoel lekker knus je kunt hem lekker wiegen heb hem ook heel veel buiten gehad overdag sliep de kleine dan altijd buiten en savonds bracht ik hem weer naar boven echt een gewledig ding ze kunnen er tot 9 mnd in of totdat ze kunnen zitten zelfstandig.

17. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Wij hebben werkelijk alles nieuw gekocht in de babywinkel, van mobiele tot slabbertjes, van kleertjes tot kinderstoel, en dus ook de babykamer, kinderwagen, maxi-cosi enzovoorts.

18. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Wij hebben vooral nieuwe dingen gemixt. Als ik oude spullen had gehad, had ik die graag gebruikt, maar bij ons in de familie is niks meer over gebleven. We hebben de wieg trouwens wel geleend van vrienden.
    We hebben trouwens ook spullen gekocht die we nog ergens anders voor kunnen gebruiken, of tenminste de commode dan. Die is van kewlox, maar die kan je bijvoorbeeld ook in de woonkamer zetten of in het kantoor. Ledikantje gewoon van de ikea.
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook nogal gek ben op mooi textiel, dus we hebben een beetje bespaard op de meubels, waardoor we geld over hadden voor mooie dekens en lakentjes.

19. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Wij hebben alles nieuw gekocht/gekregen. Dit is ons eerste kindje en ik vind het heerlijk dat we nu alles samen naar eigen smaak/inzicht uit kunnen zoeken.

20. sspielhagen

sspielhagen Actief lid

16 sep 2008
    162
    0
    0
    secretaresse
    Marknesse
    ik heb voor een mix gekozen. De wieg gebruiken we van mijn schoonouders, daar heeft mijn vriend zelf nog in gelegen, wel hebben we een nieuw matrasje laten maken. De commode en het ledikant hebben we tweedehands gekocht (nieuw matras gekocht) en de rest van de spullen is eigenlijk allemaal nieuw.

Deel Deze Pagina