Overgeven!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Lisabeth, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hey,
    mijn mannetje lijkt niet echt ziekjes maar gisterenavond na de avondhap (we waren nog met de yoghurt bezig) geeft 'ie toch over! ik schrok me rot, het was zeker zijn hele avondhap, het was echt veel, het kwam zelfs uit z'n neusgaatjes! Hij heeft nooit gespuugd als baby en overgegeven ook niet. Nu bij het ontbijt komt er weer een golf uit, niet zijn hele papfles gelukkig. Hij is wel vrolijk maar voelt iets warmer. Ook heeft hij sinds een paar dagen volle poepluiers, hij poept niet vaker per dag, maar als 'ie nu poept gaat het dwars door zijn luier heen lijkt wel. We hebben al een maatje groter gekocht nu. Zou hij een buikgriepje of zoiets hebben?
    Groetjes!

2. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hoi,
    hier ook een mannetje dat spuugt. sinds gisteren. hij leek gisteren echt niet ziek en was echt nog met alles bezig en druk,maar vandaag toch echt wel te merken dat hij ziek is,.
    hier ook veel poepluiers maar ook dun. dus we moeten erg letten op uitdroging.
    we geven hem nu geregeld een beetje water. en hopen dat dat erin blijft.
    ga straks denk ik maar ors halen.
    hij ligt nu op bed met een paracetamolletje. hopen dat dat een beetje helpt om hem wat fitter te voelen.

3. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Nou, nog steeds hetzelfde vandaag. We hebben 'm vanavond maar een boterham gegeven ipv warm eten en een beetje water met ors. Hij is nog wel vrolijk gelukkig. Waarschijnlijk toch een virusje (buikgriepje misschien) ofzo.
    Hoe is het bij mamavandaan639?

4. mabidami

mabidami Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.021
    2
    38
    hier dus ook nog hetzelfde.
    brood er vanmiddag uitgespuugd inclusief nog een hoeveelheid pap.
    erg zielig hoor zo'n ziek mannetje.
    had nog een potje groente. alleen worteltjes van 4 tot 6 maand. had ik gekregen op de jonge gezinnen beurs. daar heeft hij een paar hapjes van gehad. even een andere smaak.
    hoop toch dat het morgen al wat beterder is anders ga ik toch maar even contact opnemen met de dokter. wil zo namelijk niet het weekend in. hij blijft dunne poepluiers houden en spugen.

in ieder geval beterschap met je mannetje. hoop dat hij snel weer opknapt.

5. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Mijn mannetje is nog steeds niet lekker. Hij heeft idd buikgriep. Hij heeft er geen koorts bij gelukkig maar moet soms spugen en eet niet veel. Vind het zo zielig. Maar ik dacht eigenlijk dat 't sneller over zou zijn, woensdagavond begon het en hij heeft er nog steed last van. Morgen misschien even de dokter bellen? Of moet 'ie gewoon nog een beetje uitzieken? Hij moet donderdag ook voor de tweede mg-prik. Dat kan dan zeker ook niet als hij dan nog ziek is? Maar waarschijnlijk is 'ie dan wel opgeknapt.

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.303
    1.465
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje heeft dit ook gehad van afgelopen maandag tot en met vrijdag en ik ben wel bij de dokter geweest.

Wat was Luca ziek, de hele dag en nacht overgeven en hij hing als een slappe vaatdoek tegen mij aan.

De dokter vertelde mij dat ik juist nu zijn darmen rust moest geven. Dus geen eten meer aanbieden gedurende twee tot drie dagen,wel drinken natuurlijk met ORS. De huisarts vertelde dat een paar dagen niet eten minder schadelijk voor een baby is dan overgeven. Je probeert juist hem wat te laten eten maar omdat zijn darmen geirriteert zijn werkt dit juist averrechts.

Na twee dagen niet eten en gelukkig wel drinken (1000cc per dag ging er wel in) zijn we vrijdag voorzichtig begonnen met wat wit brood zonder boter en beleg en een soepstengel.

Het gaat elke dag wat beter met hem en gisteren heeft hij een beetje witte rijst met kip en appel gegeten en vandaag weer wat fruit en zijn gewone boterham met boter en beleg zonder over te geven. Als baby's goed de buikgreip te pakken hebben kan het wel 10 dagen duren zei mijn huisarts. Bij ons heeft het 7 dagen geduurt. Dus als je het niet vertrouwd gaa naar de huisarts.

Succes en veel liefs
    Nataly

7. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Bedankt voor de reactie! We bieden hem idd minder aan, we hebben hem net voor het slapen ook melk gegeven ipv pap. Ik hoor ook om me heen van vrienden en familie dat het hier erg heerst, veel kindjes met buikgriep. Vandaag heeft hij niet gespuugd, wel een dunne luier maar ik hoop dat 'ie stilletjes aan beter wordt. Maar wel goed om te weten dat je beter melk dan vast voedsel aan kan bieden, thx!

8. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.303
    1.465
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    In opvolgmelk zit ook alles aan voedingsstoffen die een kindje nodig heeft op een dag. Als hij 500cc opvolgmelk per dag drinkt dan krijgt hij genoeg aan voedingstoffen binnen. Meer is dan natuurlijk altijd beter. De luiers van Luca waren ook dun maar dat komt omdat hij een paar dagen aleen maar gedronken heeft en geen vast voedsel heeft gehad.

Hoe gaat het nu met hem?

Groetjes
    Nataly

9. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Bedankt, weer een stukje beter vandaag. Niet overgegeven en zijn eetlust komt een beetje terug. Vanmiddag een half boterhammetje en later een fruithapje (frutapura, krijgt ie bijna nooit maar die vindt 'ie heel lekker), en vanavond een half potje groente. Heel de dag ook niet gepoept maar da's niet gek, er is ook weinig ingegaan he. Hij is wel weer vrolijker en minder hangerig dan gisteren dus hij is goed aan het opknappen :)

groetjes!

10. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Nou, hij is weer helemaal opgeknapt. Hij lijkt alleen wat lastiger dan anders maar dat zou natuurlijk ook een sprongetje of tandjes kunne zijn.
    Hij lijkt ook hongeriger dan normaal, zou 't kunnen dat hij idd hongeriger is omdat 'ie wat in te halen heeft?

Deel Deze Pagina