Sinds zondagmiddag is er niets meer van mijn lieve, vrolijke, goedlachse meisje over.......ze huilt ineens heel veel, begint met huilen en gaat over in krijsen, dan weer jengelen dan weer krijsen ect....als ik haar oppak en met haar ga spelen is het prima, met haar rondwandelen is prima, in de wandelwagen is prima, maar leg ik ze in de box dan begint ze dus te krijsen. Dit heeft ze anders nooit gedaan en is nu zo sinds zondagmiddag.... Ik begrijp het niet meer! Jullie?
Hoi hoi, Kan me voorstellen dat je er erg verdrietig van wordt. Vooral als ze zo klein zijn (ik nu ook nog steeds hoor....konden ze maar praten hè?!) en je niet weet wat er aan de hand is. Krijgt ze bv of kv? Bij bv kan het ook nog wel eens zijn dat ze meer wil drinken (clusteren bijv. of regeldagen). Met 3 maanden kan er ook een sprongetje aan de gang zijn. Een fase waarin ze zit en dan weer iets nieuws leert. Als deze sprong voorbij is, kan ze dus weer iets nieuws. Zo'n sprong gaat vaak gepaard met frustraties (bij kind, maar ook bij mama/papa ) en dat is ook nodig om hetgene onder de knie te krijgen. Het is een kwestie van "gewoon" afwachten en denken dat het weer overgaat, maar ja hoe lang het duurt is de vraag... Succes en het komt goed hoor !
Het eerste waar ik aan denk is inderdaad het 4 maanden sprongetje? Sterkte ermee, want ow wat is dat huilen soms tergend! Ik heb gisteren zo'n dag gehad met ons mannetje. Snik snik! Kan er soms niet zo goed tegen, dus kan mij heel goed voorstellen hoe jij je voelt! Hopelijk is het snel over en heb je je goedlachse meisje weer terug!
Ze is verder niet ziekjes? Want krijsen bij neergelegd worden kan ook duiden op pijn (oorpijn bijv.) Als het een sprongetje is, wat wel zo klinkt, is het advies haar gewoon lekker veel bij je te nemen. Zij vindt troost en jij ook.
Dames bedankt voor alle reacties. Ik denk ook een sprongetje. Oorpijn denk ik niet, ze krijst alleen als ze alleen is, als ik haar neerleg op het speelkleed en met haar ga spelen is er niets aan de hand. Koorts heeft ze niet en melk krijgt ze al maximaal wat ze mag, ze krijgt flesvoeding trouwens 5x180/6. Oortjes voelen niet warm, en ze ruikt niet uit haar mondje. Als ze maar bij mij is, liggen, of lopen alles prima, zolang ik ze maar niet alleen ergens neerleg....konden ze inderdaad maar praten en zeggen wat er was.....is frustrerend omdat ze nooit zo was, maar sinds zondagmiddag pffff! Eten, plassen, poepen en 's nachts doorslapen gaat perfect! 'S morgens is ze het zonnetje in huis, maar zodra we terug komen van boodschappen doen......
Ik denk een sprongetje, die van mij is een super tevreden meisje tot ze een sprongetje heeft dan is het maar huilen en wil zowat in je kruipen.
Bedankt voor alle tips! Gisteren weer veel gehuild, en vandaag gaat het nog redelijk. Nu slaapt ze lekker dus krijgt mama even de tijd wat huishouden te doen. Hopelijk is het snel over, vind het vooral ook voor haar zo zielig.
Hier ook in de 4mnd sprong! Heb je het boek oei ik groei? Staan veel tips in en hoe je een sprongetje herkent. Nog ffies en ze zijn uit de sprong en dan kunnen ze weer meer!
Vogeltje: Boek heb ik niet, vraag het cadeau voor Moederdag Hoelang duurt de sprong nog volgens het boek? Heb wel de oei ik groei app en daar staat dat het 5 weken duurt hoop het niet.....merkte vandaag al dat ze al meer kan, draait naar de buik, en pakt dingen echt gericht vast. Zijn ze na die sprong dan weer echt helemaal zoals voorheen? Ik hoop het zo!
Ik denk dat ze wel vertelt wat er is: ze wil bij je zijn. Ik draag mn meisje dan veel bij me (praktisch gezien soms wel beetje zwaar) en na een paar dagen is het weer over. Dan is ze aan de slag met haar eigen nieuwe dingetjes, die zo'n sprongetje gegeven heeft. Succes meid, het is soms even zoelen naar de gebruiksaanwijzing
Maja en yasmijnkai dank je wel voor jullie antwoorden. Ik draag ons meisje ook veel bij me, en ben bij haar in de buurt, ze kan natuurlijk altijd op mij en haar papa rekenen. We zullen wel zien hoelang het duurt ik maak het voor haar maar zo comfortabel mogelijk, van een lekker stukje wandelen wordt ze rustig dus als zij eraan toe is laat ik alles vallen en ga ik lekker met haar lopen. Ik zeg ook tegen haar dat groot worden best heel moeilijk is, maar dat ze dat niet alleen hoeft te doen, samen met papa en mama wordt ze groot en ook papa en mama leren nog elke dag bij, de gebruiksaanwijzing is even puzzelen inderdaad! Maar als moeder weet je gevoelsmatig wel wat jou kindje wel of niet wilt.