Is dit ook eczeem?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emmarijn, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Hallo,

Sinds 3 weken heeft onze dreumes van 13 maanden opeens eczeem. Het begon in haar nek en de zijkant van haar wang en breidde langzaam uit. Sinds dinsdagmiddag smeren we met hydrocortison, maar het lijkt wel erger te worden! :$ het eczeem in haar nek is wel rustiger geworden, maar wat zit er nu op haar rug?! Is dat wel eczeem?

image.jpg

2. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Het lijkt ook wel een allergie.

Gebruik je niet toevallig een ander wasmiddel, of wasverzachter? Of iets anders onder de douche/in bad ??

Eerst dacht ik warmte uitslag, maar dat zou niet 3 weken lang zichtbaar zijn.

3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Moeilijk te zeggen, maar vind het er eigenlijk wel op lijken:(
    Hoe zwaar is de klasse hormoonzalf die je smeert? Misschien is die niet sterk genoeg?

Ik zou ff langs de ha gaan morgen, als dat kan. Succes!

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    We smeren de lichtste klasse hormoonzalf, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe snel het effect hoort te hebben. Mijn man zegt dat het misschien eerst erger wordt, voordat het minder wordt?

Dat op haar rug is ook heel bobbelig, allemaal kleine bultjes. We gebruiken niks anders. Wasmiddel neutral en geen wasverzachter. Badmelk en shampoo al sinds haar geboorte hetzelfde (zwitsal).

Kan het misschien 5e of 6e ziekte zijn?

5. MinnieMe

MinnieMe Fanatiek lid

17 apr 2011
    1.724
    0
    0
    Noord-Brabant
    In principe hoort het na het smeren van de hormoonzalf op de plekjes waar je gesmeerd hebt binnen n dag minder te worden. Iig niet erger! Zoals het er uit ziet vanaf de foto vergeleken bij dr nek denk ik geen eczeem. Maar je zege dat er bultjes op zitten? Echt bultjes of meer plekjes die dikker zijn? Want bultjes is vaak niet eczeem, maar iets anders. Ik zou er iig geen hormoonzalf op smeren voordat je weet wat het is! Morgen ff laten checken door de ha.

Hier ook 2 dames met eczeem, en extreem tere huid. Ik kan ze bijv niet met n gewone handdoek afdrogen, anders krijgen ze ook dit soort vlekjes, maar dan zonder bultjes. Of wolle kleertjes zonder dat er iets van katoen tussen zit.
    Alle 2 binnen 3 dagen van baby huidje naar tere droge eczeem huidje gegaan. Zo zielig!

Edit: 5 of 6e ziekte zou kunnen. Is hier al ff geleden, dus kan zo vanaf foto niet zeggen dat het er t zelfde uit zag als hier.. Nogmaals, morgen ff naar de ha..

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou even naar de huisarts gaan meis. Wat het ook is de zalf die je nu hebt werkt niet en als het erger wordt zit jij en je kleine er van het weekend mee..

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik baal zo dat ik geen contactgegevens heb van de kinderarts... Dan had ik er even heen gebeld. Beetje raar om de huisarts te bellen... Maar zal het morgen maar doen.

8. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

24 apr 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat hier goed helpt en in ieder geval ontzettend verzacht: huisje afsponzen met Eucherin badolie. In een klein emmertje afsponzen na het douchen/badderen en niet meer af spoelen, gewoon afdrogen, insmeren met weleda bodymilk. Als haar huisje dat niet accepteert: de huisarts kan een parafine/vaseline oplossing voorschrijven. Dun over de huid smeren.
    Wat zal ze last hebben :(

9. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

24 apr 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    En het lijkt op eczeem veroorzaakt door allergie ;)

10. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Mijn zoontje had ook eczeem, ik ben gaan smeren met Revita crème, hier te koop:

Revita crème » a HEALTHY body

Echt waar; een wondercreme. Na twee dagen was alles weg! En geen hormonen enzo, alles op natuurlijke basis!

11. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ik weet het niet zeker maar : URTICARIA
    Google maar eens.

Deel Deze Pagina