Ik durf de nageltjes van mijn dochter niet meer te knippen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kleintjuh85, 31 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Waarom groeien die nageltjes nou zo hard? :(
    In het begin heb ik ze gevijld, toen lag ze nog redelijk stil op mijn schoot.
    Laatst de nageltjes geprobeerd te knippen met zo'n baby nagelknippertje.
    Heb ik daar nou zowat een trauma aan overgehouden waardoor ik het nu niet meer durf. :cool:
    Had per ongeluk nadat ze in een keer ging bewegen in haar duimpje geknipt. Kei sneu. En ook al was het een mini wondje het bleef bloeden.
    Wat voelde ik mij op dat moment een slechte moeder.
    Nu durf ik het niet meer, maar met vijlen is het niet bij te houden.
    Die kleine inie minie nageltjes groeien verrekkes hard.
    En nog een kleine bijkomstigheid, mevrouw heeft er denk ik ook een trauma aan over gehouden, want zelfs bij het vijlen kan ze niet stil liggen of zitten en begint ze te huilen.

Hoe gaan we dit aanpakken? Iemand tips?

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn jongste is niet zo'n wriemel, maar mijn oudste zat ook nooit stil, behalve als ik de tv aan zette. Dat deed ik dus altijd tijdens het nageltjes knippen. Gewoon 5 minuten baby tv en de nageltjes waren weer kort. Daar zat ze zo gehypnotiseerd naar te kijken dat ze helemaal vergat te huilen en bewegen.

3. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Hier een erg druk mannetje die echt niet stil zit.
    Wij knippen zijn nageltjes als hij slaapt hij heeft niks door en slaapt lekker door.

4. sennavt

sennavt Actief lid

18 feb 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook zo'n druktemaker, vóóral tijdens dingen waar ze bij stil moet zitten (of dit in ieder geval de boel een stuk soepeler laat gaan) ;)

Ik knip met een baby nagelknippertje, hier is het ook al een keertje misgegaan en daarna als ik het ding tevoorschijn toverde begon ze ontzettend te friemelen en wringen, tot huilen/krijsen aan toe. Wat ik heb gedaan is volhouden, in het begin was ik dan een half uur bezig met haar nagels, nu is dat nog geen 5 minuten.

Heb haar een aantal keer de nagelknipper laten bekijken, daarna afleiden met speelgoed (en allerlei andere spullen die voorhanden zijn) en vooral veel kletsen tegen d'r. Na een tijdje ging het steeds beter hoewel het nooit haar favoriete moment zal worden. Eigenlijk heeft ze dat met alle verzorgende momenten; in bad gaan (het haren wassen gedeelte dan), tanden poetsen, luier verschonen, nagels knippen en ga zo maar door.

Het wordt wel beter nu ze wat meer begrijpt wat wij zeggen, en dus ook als ik zeg dat ze even stil moet zitten.

5. Myrdal

Myrdal Lid

6 mrt 2015
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik knip ze altijd wanneer mijn zoontje slaapt. Dan vijl ik ze ook gelijk.

Maar wat groeien die dingen hard en wat worden ze scherp...

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik bijt ze..

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Hier ook zo'n wiebelkont. Ik heb al 2x in zijn vinger geknipt, zo sneu. Maar ze groeien zo hard, dat hij zichzelf open krabt als ik niet knip. Vijlen gaat al helemaal niet, dus we moeten wel knippen. Voor baby tv gaat het beste. Dan is hij afgeleid.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn zoontje ligt geen seconde stil. Maar gek genoeg tijdens het nageltjes knippen/veilen ligt hij stil. Ook bij zijn oortjes schoonmaken. Is echt ongelooflijk.

Mijn neefje daar in tegen ligt altijd stil (heel rustig kindje ;)) , maar tijdens nageltjes gaat hij alle kanten op. Mijn moeder doet het altijd voor hun omdat ze het eng vinden. Mijn moeder zet ook de tv aan en dan ligt die redelijk stil ;)

9. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Hoe heb ik ze vanaf het begin gedaan met een nagel klippertje, die je voor volwassenen ook gebruikt, nog nooit ergens in geknipt en werkt perfect.
    Gewoon blijven doen, mijn dochter vind t ook niet tof maar het moet gebeuren dus heeft ze gewoon even pech. Hoort erbij lijkt me.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Het is lekker pedagogisch onverantwoord, maar de beste manier op de nagels bij te houden hier is vijlen op schoot voor de tv, tijdens KRO kindertijd ;). Dit is de enige manier om haar lang genoeg tevreden stil te laten zitten voor de nageltjes. Knippen durf ik ook nooit zo goed.

11. Muusje20

Muusje20 Actief lid

13 nov 2014
    264
    0
    0
    haha herkenbaar die van ons zit ook niet stil en wat groeien die dingen hard he.. pff.. heb ik ook een keer in zn vingertje geknipt, vreselijk vond ik het. ik doe het tijdens het drinken, me man houd ff een paar tellen zn flesje vast en ik knip ze even gauw met een babyschaartje, dan is het zo gepiept! ;)

12. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Ik gebruik een nagelknippertje ipv een nagelschaartje en daar is het eigenlijk nog nooit fout mee gegaan. Ik zet het knippertje aan de achterkant van de nagel tegen de vinger aan en dan zo snel mogelijk knippen. Hou zijn vingertjes aan bij het onderste kootje vast. Hij zit altijd gebiologeerd mee te kijken. Soms heeft hij er geen zin in en dan gaat het gepaard met huilen maar het moet dan maar even hoor. Beter dan wéér een kras op zijn wang (of mijn wang.. zucht)

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik weet niet wat een babyknippertje is, maar heb gewoon zo'n halfrond (gebogen) babyschaartje, waarmee je van de nagel afknipt zeg maar.
    Eerst hield ik haar vinger wel in houdgreep, maar tegenwoordig vindt ze het prima , zolang ik opschiet).

14. Humava

Humava Niet meer actief

Dit. Ik had ook een keer in zl zijn vingertje geknipt:(. Toen ben ik ze een tijdje gaan bijten. Nu blijft zl wel weer rustig dus knip ik weer. Mijn broer beet altijd de nageltjes bij zijn kinderen toen die nog klein waren.

15. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik knip met baby nageltje altijd nooit met veil..
    Paar keer huid meegenomen op voeten hihi maar het wordt makkelijk

16. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Toch wel fijn ondanks dat het zo sneu is om te lezen dat ik niet de enigste moeder ben die in haar kind vingertje heeft geknipt.
    Maar wat een goeie tips. Ik ga het eerst proberen met de tv aan. Hier maakt het niet uit wat er op tv is, ze is dan helemaal gehypnotiseerd.
    Als dat niet merkt, kan ik het tijdens haar slaapjes proberen.
    Alleen slaapt ze overdag vrij onrustig, dus ben wel bang dat ze haar handjes in een keer wegtrekt.
    We gaan morgen maar weer eens een poging wagen.
    Bedankt voor de tips.

17. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bijt ze altijd.

18. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Afleiden met liedjes zingen, tegen haar praten of haar de borstel geven die ze zo leuk vind zodat ze ermee kan spelen. Werkt heel goed!

19. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Hier is nageltjes knippen ook een hele klus. Mijn dochter werkt absoluut niet mee en wat groeien ze snel inderdaad. Het moet nou helaas ook weer. Ik denk dat ik het ook maar eens voor de tv probeer. Hopelijk werkt dat wat beter.

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Indd ik doe dat voor tv ze zit op mijn schot dan.
    En ik doe dat voor op mijzelf dus ze wil ook hetzelfde alles wat ik/we.

Deel Deze Pagina