Angelcare...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Naiobi, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit product gebruiken.

Het lijkt mij namelijk een veilig idee..
    maar zou graag wat meer meningen erover willen hebben.

Alvast bedankt!!!

http://www.angelcare.nl/

2. nicole1976

nicole1976 Actief lid

23 jul 2008
    113
    0
    0
    Hoi!
    Vriendin had er eentje maar is na paar maanden vervangen door gewone babyfoon. Ze werd er een beetje gek van dat het alarm ook af ging als ze hem vergeten was uit te zetten met het eruit pakken (waardoor baby die lekker op haar arm lag ook weer wakker werd). Maar verder vond ze het in het begin wel een geruststelling om steeds te weten dat baby goed ademde enzo.. Haar zoon ging al best snel bewegen in bed waardoor die vaker van het matje raakte en daarom hebben zij 'm toen na een tijdje afgezet. Ze heeft 'm toen geruild met andere vriendin die net een kleintje had tegen een normale babyfoon. En die vriendin gebruikt 'm blijkbaar nog steeds...

Wij gingen in het begin best vaak kijken naar onze dochter en zij ademde heeeel lichtjes dus moesten altijd helemaal dichtbij komen en soms zelfs nog vinger voor haar mondje houden en dat hoeft dan met zo'n angelcare dus niet.

Iedereen is er heel anders in: wij wilden het eigenlijk gewoon niet en gingen liever wat vaker kijken in het begin (dochter sliep trouwens eerste maanden bij ons op de kamer, scheelt misschien ook wel!).
    Succes ermee!

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Wij hebben er eentje en gebruiken hem ook elke nacht.
    Wij hadden een prematuurtje (34w geboren) en in de eerste weken is het alarm vaak afgegaan!! En geen vals alarm, want ze lag toen echt doodstil. Nu gaat het alarm nooit af, maar toch zetten we hem op, en gebruiken we hem als gewone babyfoon en mocht er ooit iets gebeuren dan gaat het alarm af!

Dus ik vond het een super uitvinding. Heb het gekregen van mn moeder trouwens ;)

4. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Ik was al bang dat niemand het product kende..
    Toevallig had de vriendin van mijn schoonzus em gebruikt, maar was toch wel benieuwd naar meer reacties...

De matjes kun je later eventueel toch ook eraf halen en dan alleen de babyfoon gebruiken??

5. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ja hoor, is gewoon te gebruiken als normale babyfoon... Ik vind hem ook ideaal! Een hele geruststelling.
    Hier is het alarm een par keer afgegaan maar of t vals alarm was of niet weten we niet! Maar liever dat het te snel af gaat tegen dat het niet afgaat wanneer nodig...

Ik wil hem alvast niet meer kwijt!!!

Larreke

6. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @Larreke ik loop liever te vaak naar het kamertje dan dat het te laat is..
    Gisteren zei mijn vriend dat ie de angelcare voor 45 euro kon kopen van iemand anders.. Dus dat gaan we doen ... scheelt nogal met nieuw prijs :)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ tacha: volgens mij is dat wel een vals alarm hoor. Anders had je met nona naar de kinderarts gemoeten want het is niet normaal. Baby's ademen nog zwaar onregelmatig en kunnen in een diepe stille slaap terecht komen. dat is normaal maar de angelcare gaat dan wel vaak af. ik zou het ding nooit kopen.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

weten jullie hoe ontzettend weinig wiegendood voorkomt? dan kun je je kind nog altijd beter opsluiten in je huis als je toch preventief te werk wilt gaan. de kans op een ongeluk in het verkeer is veel groter namelijk.

9. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hey Merle: Nee hoor dat was geen vals alarm, aangezien Nona op couveuse elke dag ook nog alarm maakte omdat ze ff vergat te ademen ;) De dokter zei dat dat normaal was bij prematuurtjes.. Ik ben toch blij dat ik hem in huis had hoor voor Nona. Ik was de eerste weken zoooo bang aangezien ze op couveuse constant id gaten werd gehouden, aan de monitor hing, etc. En dan kom je thuis en dan heb je die controle niet meer. Dus voor mij was het een soort geruststelling.
    Maar ik gebruik hem nu gewoon als babyfoon, werkt goed..

10. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Oja trouwens na een paar alarmen ben ik eens heel goed gaan opletten en als er dan weer een alarm was hield ik mn hand voor haar neusje en nee hoor, geen adem! Dan word je wel ff gek en moet je je baby goed wakker 'schudden' (niet hard natuurlijk). Ze werd gelukkig vaak van het alarm wakker of als ik haar aanraakte.

11. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    @merleq andere mensen kopen de Aerosleep om veilig te voelen. Terwijl dat ding niet eens op baby's getest is.. Dan heb ik liever dat ding en het is ook een babyfoon en die moet er anders toch komen :)

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ tacha: dat stokken van het ademen is inderdaad normaal. er was hoogst waarschijnlijk niets met haar gebeurd zonder de angelcare. in mijn ogen is dat dus een vals alarm aangezien het een normaal natuurlijk verschijnsel is bij hele jonge baby's.

ik vind dit ding gewoon echt een stap te ver.

13. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Oké doe ik door de dag ook, maar s nachts ga ik echt niet om de vijf minuten mijn wekker zetten hoor, en het is dan dat ie afgegaan is...

Deel Deze Pagina