Baby in de bakfiets, vanaf hoe oud deden jullie dit?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Towser, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    We moeten vrijdag naar het consultatiebureau, onze dochter is dan precies 4 weken en we vroegen ons af of ze dan al mee kan in de bakfiets. Ik heb het gevraagd bij het consultatiebureau, maar zij beweren dat die vraag nog nooit eerder is gesteld en weten er eigenlijk geen antwoord op. Vandaar hier maar even de vraag: vanaf hoe oud namen jullie je baby mee in de bakfiets?
    O ja, ik bedoel natuurlijk niet los of zo of op het bankje. Ik heb twee spanbanden erin en een matraskussen. Daarop kan de maxicosi heel strak vastgesnoerd worden. Ze heeft ook een verkleiner is de maxicosi (is een spikplinter nieuwe)

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou het gewoon proberen...lekker in de voetenzak.
    Mits het niet regent natuurlijk.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik zou er nog even mee wachten! 2 tegenstrijdige adviezen heb je nu, maar de reden dat ik het niet zou doen is dat je op de fiets wat meer trillingen/schokken krijgt dan als je loopt. Je maakt meer vaart en de weg is ook niet helemaal glad. Ik zou wachten tot een week of 10.

4. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Bij een bakfiets kan je een babyschaal kopen of een construktie waarin je de maxicosy vast kan zetten.Huif erover en lekker gaan!

5. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld. Enerzijds wordt er gezegd: ja het kan, want je kindje zit gewoon goed in de maxi cosi. En die maxi cosi mag ook achterop de fiets (daar zijn speciale dragers voor). Maar anderzijds wordt er ook beweerd dat de schokjes van het fietsen nog te heftig zijn voor zo'n klein kindje.
    Persoonlijk zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gaan wandelen. Liggen in de wagenbak is sowieso al beter voor je kindje dan 'zitten' in de maxi cosi.

6. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Dank jullie wel voor de reacties. We hebben geen auto, dus het is wel heel handig als ze mee kan in de bakfiets. We zouden morgen voor de zekerheid met mijn moeder in de auto gaan, maar die heeft een begrafenis...
    Volgens mij staat er op die babymee dingen voor achterop de fiets, dat ze vanf 4 maanden zijn....

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Is lopen geen optie dan?
    Off-topic: ik zie dat jullie twee mama's zijn, wat leuk!

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als zo'n baby-mee vanaf ongeveer 4 maanden is zou ik denk ik toch nog even wachten.. Het kan nogal hobbelen en bobbelen in zo'n bakfiets, ws nog meer dan achterop een baby-mee.
    Denk dat het niet goed is voor het lijfje, dat die schokken nu gewoon nog niet kunnen. Maar dat is mijn eigen redenatie, weet dus niet of het 'mag' of niet.
    Te gek trouwens, een bakfiets:) Duur zeker? (ik wil oooook!:D)

9. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Het consultatiebureau is 45 minuten lopen en mijn vrouw heeft last van haar bekken... Het fietspad er naartoe is wel net geasfalteerd en die nare steentjes lagen er vanmorgen nog niet op, wel zijn er allemaal kindjes met sceelers op aan het oefenen.
    Bakfiets is idd heel erg handig en leuk. Ik heb 'em al 9 jaar bijna, toen mijn, middelste dochter 4 maanden was hebben we 'em gekocht. Toen moest 'ie nog heel moeilijk uit Denemarken geïmporteerd worden (we hebben een Christiania) maar het is wel een goeie, hij rijdt nog steeds! Toen was 'ie geloof ik 2500 gulden (o jee dit klinkt echt als de oertijd...;)) Mijn dochters van 9 en 11 jaar hebben er van de winter nog ingezeten toen het ijzelde. Ook zijn er al hele verhuizingen mee uitgevoerd (tip: stop er geen tuinplanken in van 3.20m, hij kan als je echt wil toch wel stuk, we kregen overigens een nieuw stuur van de fabrikant!)

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

in jullie geval zou ik het dan toch wel doen denk ik, maar alleen morgen naar het cb. 2x 45 min lopen is erg veel zeker als je vrouw last heeft van haar bekken. En jullie kunnen over het afvalt rijden, scheelt ook veel. oude scheef gereden klinkers zijn veel erger, kindje krijgt dan veel meer trillingen en schokken te verduren. Steentjes zijn vooral erg voor je banden, kun je je band gaan plakken.

11. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik heb het vanaf 3 weken gedaan, met luca in de maxi-cosi.
    Wat ik wel deed is heel langzaam over een hobbelige weg en kuilen en dergelijk vermijden, want hun rug en nekje is nog erg kwetsbaar. Wat ik je aanraad is dat je wel zo snel mogelijk de babyschaal koopt.
    Babyschaal bakfiets of de baby mee. Die veert en dat is belangrijk voor het hobbelen in de bak. Hoewel je zelf niet merkt hoe erg het hobbelt, is het voor een kleine baby best heftig.
    Maar uit ervaring: als je rustig fiets en langzaam vluchtheuvels en hobbels neemt, kan het best. Maar ook niet te lange stukken.

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Dat van die babyschaal heb ik wel overwogen, maar bij de maxi-cosi zit een verkleiner, waardoor het hoofdje niet heen en weer kan gaan en dat leek me toch beter. Zou de babyschaal meer vering hebben dan de maxi-cosi met een dik matras kussen eronder denk je? Is dat zitje helemaal van stof, zoals een hangmatje (ik heb er alleen foto's van gezien nog nooit één in het echt namelijk)

13. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Nee het is een piepschuimen stoeltje, met een teddy vachtje eromheen. een vriendin heeft hem. Ik denk dat je dan moet kijken hoe handig en comfortabel je het vind en hoe veilig. Ik vond het zelf vooral qua schokken niet erg prettig. Maar ja zoals ik zei, het was alleen voor korte stukjes door het bos (zandpaden). Als het mijn enige keus qua vervoer is, denk ik dat ik miss wel voor de babymee was gegaan, die had mijn vriendin ook, en ik zag dat dat veel prettiger was voor haar kindje. Maar dat is allemaal een keuze. Ik zou eerst maar kijken hoe het gaat komende week. Zoiets kan altijd nog!
    Veel fietsplezier in ieder geval en straks lekker langs de lammetjes fietsen in een lentezonnetje (komt vast wel weer)

14. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Eventueel heb ik een gloednieuwe babyschaal te koop (zie lounge ;) ) voor 30 euro

15. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    Mijn zoontje lag toen hij een week of 6 was in de maxicosi in de bakfiets. Ik had er 3 tuinkussens onderin, en de maxicosi goed vast. Inderdaad verleiner er in, en rustig aan met hobbels etc. Ik heb er de hele zomer veel plezier van gehad!

Deel Deze Pagina