Baby in draagdoek na entingen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annie24, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ons zoontje heeft vanmorgen zijn 1e prikjes gehad en is nu erg hangerig en is alleen bij mij stil. Ik weet dat ik hem niet in mag bakeren nu, maar mag hij wel in de draagdoek?

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik denk het wel. Kijk even goed dat hij niet precies hangt op de plekken waar hij geprikt is, dat het hem niet zeer doet. Als je zelf goed zijn temperatuur in de gaten houdt, is er niks aan de hand. Volgens mij is dat het gene waardoor je hem niet in mag bakeren, omdat hij koorts kan krijgen en het dan te warm krijgt.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Jahoor, heerlijk! Weet je, in de draagdoek kan hij het ook warm krijgen, maar daar ben je zelf bij. Ingebakerd en op zijn eigen kamertje in bed, daar heb je niet continue controle op.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.876
    19.322
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het met mijn warme binana (=rekkende doek) niet snel doen. Maar met een geweven doek zal het best kunnen. Houd dan wel de temperatuur in de gaten.

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Lekker in zijn rompertje in de doek!

6. VeraM

VeraM Actief lid

22 apr 2010
    463
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Gelderland
    Ik deed Maud gelijk na het prikken in de doek. Dan liep ik naar huis, dan was ze rustig als ik thuis was. Dan kleren uit en in de romper weer in de doek. Zo kwam ik de dag tenminste door. Maud had heel erg last van de prikken. Gelukkig hoeft ze pas in juni weer.

7. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Dat was ook mijn vraag. Mijn dochter moet van de week voor het eerst. Op welke plaats zijn die eerste prikken?

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Beide bovenbeentjes :(

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier was het in de beentjes.

10. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Zou het dan niet zeer doen in de draagdoek?

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

De meerderheid van de kinderen heeft volgens mij nergens last van. Mijn beide zoontjes in ieder geval niet. Dus je kunt het in ieder geval gewoon proberen, ik acht de kans groot dat het gewoon goed gaat. Een enkeling zal inderdaad misschien wel pijnlijke beentjes hebben, maar dat is vantevoren toch niet te voorspellen.

12. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Mijn dochter had enkel een lichte verhoging. Verder sliep ze veel. :)

13. liedjepiedje

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Okay, fijn. Op zich wonen we erg dichtbij dus kan haar anders ook dragen in mn armen. Maar meestal vindt ze het wel erg fijn. Dus ga het maar gewoon proberen.Dank jullie wel!

14. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    mijn zusje gaf de tip dat je van te voren de bovenbeentjes goed warm moest houden omdat ze dan minder spierpijn zouden krijgen, nu is mijn ervaring dat het op het cb toch al wel warm is, maar je weet maar nooit.
    Mijn zoontje heeft vrijdag zijn eerste prikken gehad en die heeft nergens last van gehad (hij had iig wel lekker warme bovenbeentjes, want hij had het er sowieso warm, het zweet stond op zijn voorhoofd en neusje)

15. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ventje heeft 's middags lekker bij mij in de draagdoek doorgebracht, want hij had écht verdriet (anders huilen dan dat hij normaal doet) en wilde gewoon bij mama/papa zijn. Na zijn middagflesje is hij naar bed gegaan en heeft heerlijk geslapen, wat erg fijn was omdat hij normaal van 's morgens vroeg tot middernacht huilt en krijst. :)

Hij had alleen wat verhoging en als we aan zijn beentjes kwamen met verschonen gaf hij wel aan dat het wat pijn deed, maar verder is het erg meegevallen :) Inmiddels gaat het weer goed.

Deel Deze Pagina