baby in draagdoek op de fiets

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sweet31, 19 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik hoor er ook veel goede verhalen over. Dus ik zit er ook aan te denken om zo'n maxicosihouder aan te schaffen. Alleen ik lees op sommige sites dat ze er pas vanaf 4 maanden in mogen. Ik vroeg me af waarom? Als ik weer ga werken na mn verlof is ons kindje 12 of 13 weken.

Ik vraag me trouwens ook af of het onder die regenkapjes niet te warm wordt? Als ik kinderopvang in mijn buurt heb, dan is het hoogstens 10 minuutjes op de fiets, maar als ik de opvang naast mijn werk heb (wat ik hoop), dan ben ik zeker 35 minuten aan het fietsen.

We twijfelden ook nog over een tweede auto, maar eigenlijk vind ik dat zonde van ons geld. Een kar achter mn fiets is natuurlijk ook nog een alternatief.

Ben wel benieuwd naar meer ervaringen

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb best veel met de draagzak (BabyBjörn) gefietst. Op de dijk waar ik woonde was het gevaarlijker om met een wandelwagen te lopen dan met de fiets te gaan. Op de fiets met een draagzak nam ik alleen nooit de "risico's" die ik alleen wel zou nemen: schuin oversteken, stoepje op, fietsen als het regent of glad is, etc. Ik stapte sneller even af voor de zekerheid.

Uiteraard, het is niet ideaal, maar ik zie mensen gekkere dingen doen met hun kinderen.

3. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
  4. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Dan was een fietskar een betere optie! Wij hebben voor de 1e ook een fietskar gekocht. Een goede kwaliteit qua vering enz, redelijk goedkoop gekocht op marktplaats. We hebben er een babyschelp bij en je kan er ook nog boodschappen in kwijt!

5. Romy1979

Een draagzak zou ik niet durven hoor. Als ik val en ik kom op mn kindje terecht...moet er niet aan denken. Ik zou het mezelf nooit vergeven.

Maar toch ben ik ook benieuwd naar de temperatuur in zo'n fietskar midden in de zomer. Als ik 10 km moet fietsen en de zon staat er pal op...ik vraag me echt af of het geen sauna wordt voor mn kindje.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik had vamorgen de babybjorn ingesteld op het goede gewicht / grootte en droeg ze en haar benen werden blauw zelfs paars! ik heb het meteen afgedaan en toen werden ze weer de normale kleur, niet erg prettig gezicht moet ik zeggen...

7. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Ik denk dat je beter een draagdoek kan gebruiken dan een draagzak vanwege het feit dat baby liggend in een draagdoek kan. Het lijkt mij niet fijn voor een pasgeboren baby om te shaken met een fietskar of mc achterop.
    Bovendien denk ik dat je ook een ongeluk kan krijgen met mc achterop, kans is klein, maar vallen met je fiets is ook klein.
    En een karretje achter je fiets kan ook in een ongeluk komen.
    Iemand is een keer keijhard tegen mijn fiets aangekanld (ik had geen baby toen) Nog steeds niet want brusje wil er niet uit!

Ik denk dat als je de middelen niet heb en je moet fietsen met je baby, je goed moet nadenken wat bij jou past, en heel voorzichtig fietst, maar geloof me wie gaat er nou scheuren met een baby op de fiets???

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ook als je heel plotseling moet stoppen en afstappen, kan je baby met z'n hoofdje tegen het stuur aankomen.

Maar ja, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten...

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ brusje: maar in een maxicosi zit je kleine vooralsnog wel in een soort coconnetje. Dat is toch echt wel wat anders dan vallen met een draagzak/doek.

10. Esdoorn

Esdoorn Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen hoor dus miss val ik in herhaling!

Ik heb een babymee van steco, dus een maxicosidrager voor op de fiets. Ideaal zeg! Ik heb mijn dochter ook vanaf 14 weken vervoerd omdat ik geen andere oplossing heb maar dat ging gewoon hartstikke goed. Er zit natuulijk in het begin een verkleiner in de maxi cosi dus het nekje heeft niets te verduren. (er zit nogal een vering in dat ding, wel opletten als je er voor de eerste keer mee gaat fietsen haha. Echt wennen vond ik het)
    Ik fiets maar 20 minuten naar mn werk en terug maar voordat ik thuis ben slaapt mevrouwtje al ;) Dus zal wel lekker zitten!!

11. Esdoorn

Esdoorn Niet meer actief

Ja maxi cosi is veilig want je hebt de hendel omhoog staan, ik heb dit uitgeprobeerd met een pop erin. Is echt veiliger dan een draagzak en zit natuurlijk 10 keer fijner dan een draagzak!

12. Lynn22

Lynn22 Actief lid

30 apr 2008
    300
    0
    16
    Den Haag
    zit 10x fijner? niet mee eens. Draagdoek (tricotslen) is super hoor, zowel voor je beeb als voor jezelf.

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ach, zo heb ik in de vorige ellenlange discussie over wat wel en niet "mag" in eenzelfde topic stukjes van internet geplukt waarin werd gezegd dat het WEL kon, dus tja...zo kan je eeuwig bezig blijven toch ;)

Bijna iedereen kan zelf bepalen wat het beste bij hun past en daar vervolgens verantwoordelijk mee om gaan.

14. Esdoorn

Esdoorn Niet meer actief

Oke zo ver kan ik er ook eigenlijk niet over oordelen want ik heb het alleen over mijn eigen baby draagzak:p (en mijn dochter vind dat niks en miss andere kindjes wel natuurlijk)

En ik wil eigenlijk alleen de voordelen van een maxicosihouder overbrengen. Zeker geen discussie hoor! Precies iedereen moet doen waar hij zich zelf goed bij voelt, en je kind is je alles dus daar ga je altijd verantwoordelijk mee om!

15. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hier ook de babymee en die is echt heel fijn. Je kan ze ook goed tweedehands kopen. Rond de 35 euro op MP.

16. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    tijdens mijn zwangerschap was ik zo naief te denken dat ik eva zo kon weg brengen naar gastouder ..
    nu ze er is moet ik er niet aan denken!

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

dit heeft puur te maken met het gehobbel op de fiets.. die rugjes en nekjes kunnen dat nog niet goed opvangen.
    Ze gaan er vanuit dat bij 4 maanden de gemiddelde baby hier sterk genoeg voor is.
    Zag laatst een vrouw hier fietsen, dat kindje was amper een maand oud, ook achter op de fiets en dat arme ding was gewoon aant heen en weer schudden in de maxicosi door alle hobbels van de klinkers en kinderkopjes!
    TE ZIELIG

18. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Aan de voorkant van onze fietskar kan je het plastic omhoog doen (oprollen). Daaronder zit horgaas. Zo wordt het geen sauna en krijg je geen beestjes of opspattende steentjes bij je kindje.

19. sweet31

sweet31 Lid

10 sep 2008
    35
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik ga maar niet op de fiets maar pak wel de bus of ga lopen dat is toch veiliger.
    Misschien ga ik even kijken voor zo een maxi cosi ding maar daar denk ik nog even overna.

Het is trouwens lekker weer om te gaan wandelen.:)

20. Romy1979

Dat is ook sneu, maar ik vraag me af waarom iemand dan toch eigenwijs zn eigen gang gaat. Er staat wel heel duidelijk bij dat het vanaf 4 mnd is. Geld dat eigenlijk ook voor zo'n fietskar? Dat hobbelt natuurlijk ook behoorlijk mee.

Deel Deze Pagina