Ineens koorts en rode vlekken gezicht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 29 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Toen ik vanmiddag thuiskwam van werk had kleine man vuurrode wangen. Hij had ineens koorts (39.6) gekregen (binnen n uur tijd) en rode uitslag/vlekken in gezicht en achter oortjes. De rest van de dag was het redelijk goed gegaan na een paar dagen diarree en slecht eten. Mijn vriend is de hele dag bij hem geweest en had hem bij het naar buiten gaan ingesmeerd met factor 50 en hij had zn petje op. Ook had hij weer vaste ontlasting gehad sinds een paar dagen, ik dacht dus echt dat hij aan de beterende hand was, dus ik schrok er wel van.
    Nu is kleine man zeer licht van huid en haar, dus misschien toch dat het iets van een reactie is op de zon/warmte, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Kleine man huilde ook alsof hij pijn had en ik heb m toen een pcm gegeven. Wat zou het kunnen zijn? Kan een kind zo heftig reageren op warmte/zon???

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    Misschien geen directe reactie op de zon maar op de warmte. Al zo ontzettend warm hebben en dan buiten ook zo warm.

Het zou warmte bultjes kunnen/ allergie?
    Maar waar ik meteen aan dacht was 5de of 6de ziekte.

Koorts past daar bij en vlekjes die niet jeuken, maar je zou dan op de rest van het lichaam ook vlekjes moeten zien. Onze uk was ook meer aan het huilen want hij voelde zich niet goed.

Als het aan blijft houden zou ik naar de huisarts gaan. Veel blijven drinken is nu zeker belangrijk vanwege diarree en warmte.lette op uitdroogversvhijndelen.
    Beterschap!!

3. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    bah... nog steeds koorts vanmorgen. Ik snap er niks van. Slecht eten ook, huilerig. Dan denk je dat je alles na de winter wel gehad hebt. Koorts met dit warme weer...wat is nou wijsheid? PCM helpt misschien wel iets, maar er moet blijkbaar iets uit dat lijfje...

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk direct aan 5e of 6e ziekte, maar zou ook evt nog een allergische reactie op de zonnebrand kunnen zijn?

5. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    5e ziekte heerst inderdaad wel hier in de omgeving / kdv....

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

OK, dan is dat wel de meest waarschijnlijke.

7. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook koorts en de kinderarts heeft geadviseerd om haar i.v.m. het warme weer 3x PCM per dag te geven. Ook al is de koorts ergens goed voor, PCM schijnt zeker met dit weer fijner te zijn voor die kleintjes. Beterschap!

8. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bedankt voor de tip. Ik denk ook dat dat zo is, je voelt je zelf ook beter na een pcm :).

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lijkt mij een vlekjesziekte. Bel even met huisarts.

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Mijn dochtertje verdenk ik nu ook van de 6e ziekte,2dagen hoge koorts gehad en overal vlekjes(kleine ronde rode vlekjes) Mijn middelste zoontje heeft t ook gehad,vandaar de herkenning. Nu vandaag koorts loos en de pukkeltjes worden meer zichtbaar. morgen bel ik de ha voor de bevestiging. Ze is hangerig en huilt snel terwijl ze altijd vrolijk is.
    Veel laten drinken ,en even de ha bellen,beterschap!

11. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Huisarts gebeld en afspraak voor morgen. Mocht koorts weg zijn, dan kan ik afbellen. Ik hoop t zo....:(

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.382
    10.328
    113
    wat vervelend ! Hopelijk is de koorts snel weg

13. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Vanmorgen 39.6 en naar huisarts geweest. Hij denkt inderdaad aan een kindervirus zoals vijfde ziekte. Hij zag ook wel een lichte rode waas over zijn lijfje. Het ene kind heeft meer rood dan het ander, het uit zich ook niet altijd evwn opvallend. Zou na morgen minder moeten worden.
    Met pcm voelt hij zich iig beter en we blijven verder binnen of zoveel mogelijk uit de zon.... Wat een hitte!

14. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    HIer ook bij de ha geweest en ze heeft de 6e ziekte... Ze is vandaag alweer zichzelf en sinds gisteren geen koorts meer,alleen overal pukkeltjes. Trekt met een paar dagen weg. Beterschap!

Deel Deze Pagina