Baby 11 maanden en waterpokken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Speentje, 18 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    De titel zegt het eigenlijk al. Mijn jongste is nu 11 maanden en heeft de waterpokken (waarschijnlijk overgepakt van de oudste).

Nu hoor ik wisselende verhalen over het krijgen van waterpokken onder 1 jaar. Men zegt dat als een kindje de waterpokken onder 1 jaar krijgt, dat dan de kans groter is dat ze het later nog een keer krijgen?

Ik moet zeggen dat ik me er verder niet druk om maak, hij moet het tenslotte toch een keer krijgen en je houdt dit soort dingen toch niet tegen, maar ben even benieuwd of er moeders zijn waarvan hun kindje ook onder het jaar waterpokken hebben gehad en zo ja, hebben ze er veel last van gehad?

2. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Mijn meisje had vorige maand ook de waterpokken met 11 maanden. Ze zeggen inderdaad dat ze het wel weer kunnen krijgen maar ik denk wel dat als ze redelijk veel pokjes hebben de kans wel kleiner is.
    Mijn meisje had er niet heel veel last van, wel redelijk wat pokken maar de meesten zaten onder de kleren dus krabben kon ze niet.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter heeft ook de waterpokken gehad met 11 maanden. Mij was inderdaad hetzelfde verteld.
    Hier is dat echter niet het geval. Zoontje van mijn beste vriendin had zondagavond ineens waterpokken terwijl wij de vrijdag daarvoor de hele dag bij haar waren geweest. Ik was dus bang dat mijn dochter ze ook ging krijgen, maar ze heeft ze niet gehad.

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Het is idd mogelijk dat ze dan later nogmaals de waterpokken krijgen omdat het lichaam niet genoeg antistoffen heeft aangemaakt. Of dat zo is hangt dus af van de antistoffen in het lichaam en dat weet je dus niet totdat ze het eventueel een 2e keer krijgen. Mij is wel verteld dat wanneer ze erg veel pokjes hebben gehad ze de waterpokken goed hebben doorgemaakt en dus waarschijnlijk genoeg antistoffen hebben ofgebouwd voor de rest van hun leven, maar toch zul je nooit precies weten wat er zich in het lichaam heeft afgespeelt en of dat dus ook echt zo is.

5. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    836
    32
    28
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is net 6 maanden geweest en heeft sinds gisteren de waterpokjes. Mijn zoontje van 3 heeft ze 2 weken geleden gehad, dus ik lees ook even mee.....

6. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bedankt voor jullie reacties. En vooral leerzaam om te lezen dat het ook deels te maken heeft met of je veel of weinig waterpokken krijgt. Wist ik niet. Ach, de tijd zal het leren.

@soppie, vervelend dat je meisje het met zes maanden al moet doormaken. Hopelijk heeft ze er niet te veel last van.

7. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    mn jongste kreeg het met 5 wkn oud.....overgenomen van haar oudste zusje. Gelukkig had ze er toen weinig last van, we ja ook hier wachten we maar af of ze het nu weer zal gaan krijgen. We zien het vanzelf ;)

8. Lotti

Lotti Actief lid

7 jun 2008
    477
    2
    0
    Eindhoven
    Mijn oudste heeft het gehad toen ze 10 maanden was. Ze zat echt helemaal onder en was er ook drie dagen flink ziek van met hoge koorts. Dan is de kans heel klein dat ze het nog eens krijgen. Vooral als ze het het eerste half jaar krijgen is het risico groot dat ze het nog eens krijgen. Omdat ze dan ook nog antistoffen van moeder hebben.

9. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Onze kleine meid heeft de waterpokken gehad toen ze 9 maanden was. Ze had ze best erg maar kan niet zeggen dat ze er heel veel last van heeft gehad. Helaas heeft ze er toch wel een paar littekens van over gehouden. OP dit moment heerst de waterpokken op het kdv waar ons dochtertje zit, maar tot nu toe zie ik geen plekjes te vroorschijnkomen met als teken dat ze het nog een keer krijgt gelukkig. Succes ermee

Deel Deze Pagina