baby in eigen kamer slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door natjeb85, 31 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft 4 maanden bij ons geslapen maar werd op een gegeven moment wakker van ons als we naar bed gingen. Mijn zoontje slaapt nu nog steeds in de cosleeper naast me. Hoe lang hij er zal liggen weet ik niet. Ik merk het vanzelf als hij onrustig slaapt door ons. Overdag slaapt hij sinds een paar weken wel regelmatig in zijn bedje.

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vanaf 4/5 maanden. We maakten elkaar steeds wakker en sinds hij richting zijn kamer verhuisde hielden de nachtvoedingen op. Dus winwin situatie :)

3. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik was er voor de bevalling heilig van overtuigd dat de kleine minimaal een half jaar bij mij zou slapen. Want zo'n klein hummeltje moederziel alleen in een kamertje is toch zielig...
    Uiteindelijk vanaf 6 weken naar z'n eigen kamertje gedaan en nooit problemen mee gehad. Hij sliep vanaf die leeftijd ook de nacht al door.

4. Bruijntje

Bruijntje Lid

2 feb 2009
    98
    0
    6
    Zuid-Holland
    Toen ze 8 weken was hebben we de wieg naar haar eigen kamertje gebracht, tuurlijk wel met babyfoon naast d'r. Direct de eerste nacht sliep ze door van 23:00 tot 6:00. Had ze daarvoor nog nooit gedaan. Ze werd blijkbaar wakker van ons en wij van haar.

Met 15 weken wieg ingeruild voor ledikant. Ging ook zonder problemen. Kleine meid slaapt nu van 19:00 tot 6:30 ongeveer, en valt ook makkelijk in slaap.

Verbaas ik mij nogsteeds over, want overdag is het echt geen goede slaper. Overdag slaapt ze 4 à 5 keer 45min, hazenslaapjes. En eigenlijk nooit in d'r kamertje, maar alleen in wagenbak beneden.

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met vier maanden. Ik vond het verschrikkelijk haha, heb haar de eerste nacht ook weer terug verhuisd :p, maar ze sliep zo onrustig dat ik hooguit twee uur bij elkaar gesprokkelde slaap had per nacht. Ik moest echt meer slaap krijgen. Ook werd ze wakker als mijn man in de nacht naar de wc moest of als zijn wekker ging (en die gaat om zes of half zeven).

Ze is verder niet ineens gaan doorslapen ofzo, maar ik slaap zelf wel een stuk beter :D. Ze wordt wel nog 1 keer of vaker wakker, soms voor een voeding, soms voor een speentje. We laten de deuren 's nachts open en ik heb de babyfoon aanstaan (met camera). Ik vind het fijn dat we zelf niet meer zo op onze tenen hoeven te lopen op de slaapkamer en dat mijn dochtertje gewoon haar eigen plekje heeft. Ik had overigens niet het idee dat ze moest wennen aan het alleen slapen.

6. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf 10 weken. En vanaf toen sliepen we allemaal veeeeeeeel beter!
    Dochter sliep nachten door en ik kon ook opeens echt uitrusten ipv van elk piepje of kreuntje recht op te zitten.

7. MxVxL

MxVxL Lid

16 mei 2014
    91
    0
    0
    NULL
    midden van het land
    Hier slaapt dl, nu bijna 7,5 maand, nog bij ons op de kamer s nachts. Overdag slaapt ze sinds ongeveer 1,5 maand op haar eigen kamertje.
    Beetje eigen belang, ik geef bv en ze vraagt s nachts nog voedingen. Zo hoef ik er niet helemaal uit (hebben een ikea ledikant omgebouwd tolt cosleeper) en stiekum vind ik het ook wel gezellig :D

8. reusje

reusje Actief lid

28 jul 2008
    176
    0
    0
    6 maanden rustig aan opgebouwd naar eigen kamertje

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Tot 8 maanden toen moest ik wel want ze paste niet meer in haar wiegje hoe graag ik ook wilde het was net een ingeblikt sardientje. Dus toen naar haar eigen kamertje. Gewoon van een op andere dag in eigen kamertje gelegd en nooit geen probleem geweest ze vondt en vindt alles wel prima, dochter sliep heerlijk maar ik niet meer, miste het enorm kon wel janken.

10. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Na 5 weken sliep ze in haar eigen bedje.
    Ik sliep zelf nauwelijks want van elk geluidje werd ik wakker terwijl zij (en manlief) lekker lagen te tukken

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Met 8-10 weken begonnen om overdag in eigen bedje te slapen. Als ik zelf ook ging slapen lag ze wel naast me in t wiegje.
    snachts tot ongeveer 6 maanden bij ons geslapen. Toen groeide ze eruit.

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    aii.. uuhm. haar wiegje ging met 6 maanden naar haar eigen kamer, maar ze sliep elke nacht vanaf de laatste voeding in ons bed, omdat ik dan al voedend in slaap viel. met 7 maanden volledige flesvoeding en dat was niet lekker genoeg geloof ik, want sindsdien heeft ze geen voeding meer gevraagd om 4 uur.
    ze slaapt nu nog wel tussen in als er paniek is nachts of als ze ziek is.

13. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Onze dochter was zes weken, eerst paar x een slaapje overdag in haar kamertje en na twee dagen de nacht. Ging gelukkig in 1x goed. Sinds ze daar slaapt, slaapt ze iedere nacht ( tot nu toe :p ) door

14. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Hier na 6 weken over op eigen kamertje.. Eerst nog wel in het wiegje, later over gegaan naar ledikant.. Eigenlijk zonder problemen.. Eerst de beide slaapkamerdeuren open gelaten en later gewoon de kamerdeur dicht.. Maar nooit last gehad ergens van :)

15. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Hier precies hetzelfde!:)

16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden was 6 maanden toen hij naar zijn eigen kamertje ging en Finley 8 maanden.
    Beiden zijn zonder problemen overgegaan.

17. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Eigenlijk was de bedoeling vanaf haar geboorte, maar omdat ze bijna gestikt was en paar dagen in het ziekenhuis heeft gelegen, heeft ze daarna eerst met haar bedje bij ons geslapen. Maar dat was hooguit een week. Toen is ze naar haar eigen kamertje gegaan.

Ik kan echt niet slapen als die kleine bij ons ligt. En snap ook niet waarom eigenlijk iedereen de baby de eerste maanden bij de ouders laat slapen. Des te eerder op haar eigen kamertje hoe beter. Vind ik dan. Maar blijkbaar denkt de meerderheid daar anders over ;)

18. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Juist vanwege wat jou is overkomen slapen baby's bij hun ouders, om te horen wanneer er iets mis gaat,om de baby te voeden en daarom slaap je ook licht. Zodat je wakker word wanneer dat nodig is.
    Ik zou in jou geval zelfs nog langer met de kleine slapen.

19. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Best snel eigenlijk. Ik denk na 2 maanden. Ik sliep echt amper omdat ik constant naar haar aan het luisteren was. We vonden het wel spannend hoor haar in haar eigen kamertje laten slapen. Zo'n klein frummeltje helemaal alleen in een grote kamer. Maar ze vond het prima gelukkig :D

20. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zoontje sliep vrij snel op zijn kamertje, maar sinds een maand of twee is het een drama en wil hij alleen bij ons in bed slapen. Heb geprobeerd om hem in zijn bedje te doen en bij hem te blijven maar het huilen gaat door merg en been. We hebben gelijk zijn bedje teruggezet maar ook dat is niet goed. Ik hoop dat het een fase is maar het duurt wel lang... Tips zijn altijd welkom.

Deel Deze Pagina