nu al uit beker drinken?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by jelisa, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jelisa

jelisa Actief lid

Apr 28, 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Hoi meiden,

Mijn dochtertje is nu 9 maanden.
    Ze drinkt s'ochtends en a'svonds nog een flesje. Dat was volgens het cb prima.
    Maar verder over de dag drinkt ze helemaal niks. Dat krijg ik er gewoon niet in.
    Ze wil niks anders.

Op het cb zeggen ze dat ik haar al moet laten wennen uit een beker te drinken, maar dit gaat zo moeilijk. Alles gaat er langs en het word ene knoeiboel.
    Toch ben ik steeds bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt op een dag.
    Ik ben nu begonnen met een beetje pap dan krijgt ze in ieder geval wat meer vocht binnen.

Zijn er meiden met ervaring of tips?

Jelisa

2. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Misschien wil ze wel drinken uit een rietjes- of tuitbeker.

Uit een beker drinken kan je goed oefenen in bad. Dan maakt het niet uit of ze knoeit of niet.

3. jelisa

jelisa Actief lid

Apr 28, 2009
    274
    1
    0
    verzorgende
    deventer
    Dat is een goede tip!! Dank je wel! Dan maakt het inderdaad niet uit of ze knoeit.
    Rietje kan ik proberen. Tuitbeker heb ik al geprobeerd maar OF dat wil ze niet, OF ze snapt het niet want ze kauwt op het tuitje ipv zuigen.

Maar bedankt hoor!

Jelisa

4. Wupje

Wupje VIP lid

Jan 24, 2008
    6,406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    De oefenbeker van Difrax is erg fijn om uit te leren drinken!
    Mijn zoontje drinkt ook niet zoveel naast zijn flesjes maar ik biedt hem nu nog gewoon wat vaker drinken aan en idd af en toe wordt het wel een knoeiboel maar goed dat hoort erbij! ;)
    En tuitbeker? Dat je afwisselt tussen tuitbeker en oefenbeker? Zo doe ik dat meestal.
    Succes!

5. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Ik geef onze dochter ook drinken uit de Difrax oefenbeker. In het begin was het happen en knoeien. Nu snapt ze het heel goed en knoeit ze niet meer.

Dit is hem (laatste product op de pagina):
    Bekers voor kinderen van Difrax: Antilekbeker, rietjesbeker, pakjeshouder en de oefenbeker

Het heeft ruimte voor het neusje waardoor ze niet naar achter hoeven. Daarnaast geeft het ons de mogelijkheid om goed te zien hoeveel er richting het mondje gaat.

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,445
    0
    0
    Haha, ik dacht meteen hetzelfde als Jopie.
    Gewoon oefenen in bad. Of als het mooi weer is buiten als ze weinig tot geen kleertjes aan hebben.

Gr. Marieke

7. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fae drinkt hier sowieso in bad ;) dus badschuim gebruiken we al een tijdje niet meer :). Maar met een beker erbij is het een goede manier om te oefenen.

Wij verdunde trouwens ook haar fruithap een beetje, net als haar groente.
    Met 9 maanden kreeg ik er bij fae ook niet meer in dan een paar slokjes. Maar zolang haar luiers gewoon goed nat zijn, is er niets aan de hand.
    Sinds 11 maanden gaat het ineens goed trouwens hier. Dus blijven aanbieden en laten oefenen, ineens hebben ze het door ;)

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Waarom nu al uit een beker "moeten" drinken? Ze kunnen hun leven lang nog uit een beker drinken, op een gegeven moment gaat het gewoon vanzelf. Merel is nu 2 geweest en drinkt pas sinds kort uit een beker. Ze vond het zelf niet lekker al dat geknoei en mama al helemaal niet:p. We hebben het wel geprobeerd hoor bij een maand of 7,8,9, omdat het volgens cb goed was voor de spraak ontwikkeling enz..... Nou, Merel praat voor een kind van 4 (zinnen van 8 woorden achter elkaar). Het uit een beker drinken is dus pas sinds kort, bij het brood eten, glas melk en het ging nu wel meteen gewoon goed, zonder geknoei.

Ik vind dat die kleintjes al zoveel moeten. Als je bang bent dat je kindje te weinig vocht binnen krijgt kun je toch gewoon een flesje met sap oid geven? Die andere bekers, rietjes beker, tuitbeker.... het komt allemaal vanzelf als je kindje er aan toe is.

9. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Het is niet alleen goed voor de spraakontwikkeling, maar ook beter voor de tandjes. Uit fles/tuitbeker verhoog je de kans op caries.

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    1,534
    0
    0
    Inderdaad, het is beter voor spraakontwikkeling en tegen tandbederf etc.. Wij lopen sowieso al bij de pre-logopedie voor Noah, dus we kwamen er vanzelf bij uit.
    Hij snapt het nog niet helemaal, maar we blijven proberen.. De logopediste zei het volgende:
    -oefenbeker difrax is super
    -substantie moet niet te dik, niet te dun zijn, dus idd gewoon fruithap verdunnen of toetje met wat water aanlengen
    -beker op onderlip zetten
    -met 1 vinger onder kinnetje pakken, 1 vingen op kinnetje zetten
    -mondje tegenhouden daarmee als hij gaat happen
    -kleine slokjes gieten, laten slikken
    -beker aan lip houden!
    -lekker laten knoeien

succes ermee!

11. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

Aug 12, 2008
    308
    0
    0
    Maar hoe zit het dan met dat tandbederf?
    Want aan een rietjesbeker of tuitbeker moeten ze toch ook zuigen net als aan een speen?

Wel weet ik dat je niet meer dan 7 eet/drink momenten moet aanbieden per dag ivm tandbederf.

Maar hoe het dan zit met die bekers en speen en tandbederf weet ik eigenlijk nog steeds niet.:(

12. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

Jun 9, 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Ik geef vooral water, dus dat maakt geen vlekken. Het is nu nog vooral nieuwsgierigheid naar de beker, maar er komt soms echt water binnen! Gewoon lekker blijven proberen.
    Wanneer ze niet hoeft, geef ik de tuitbeker. Vooral met dit broeierige weer.
    Succes!

Share This Page