Baby in fietskar

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door PieterKonijn, 26 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    We willen een fietskar aanschaffen voor onze dochter van bijna 8 maanden. We hebben geen auto, en daarom voel ik me vrij beperkt met een baby. Ik wil ook wel eens iets anders dan steeds hetzelfde rondje om ons huis, zeker nu het zomer wordt. :)

    Ons meisje is grofmotorisch niet zo vlot, en wordt pas in september 1 jaar. Ik betwijfel of ze voor die tijd al in een fietsstoeltje kan. Ze blijft zelfstandig best goed zitten, maar komt nog lang niet zelf tot zit. Ik wil haar ook zeker niet in zo'n stoeltje zetten voor ze er klaar voor is, maar tot die tijd kan ik dus vrij weinig. Mogelijk is de zomer dan alweer voorbij...

    We denken aan zo'n handige fietskar die je ook als wandelwagen kan gebruiken, bijvoorbeeld van Thule. Het zou vooral gaan om korte ritjes, van zo'n 10 tot 30 minuten enkele rit. Dan kan ik bijvoorbeeld naar een natuurgebied in de buurt fietsen en daar wat met haar wandelen. Nu is dat helaas telkens net te lang om te lopen. Dan ben je er net 10 minuten en moet je alweer teruglopen vanwege de naderende voeding (ik geef borstvoeding en ze is erg snel afgeleid, dus buiten op een boomstronk voeden wordt hem niet :p).


    Maar wat is nu de veiligste en prettigste manier om een baby in een fietskar te vervoeren?

    Als ik Google vind ik:

    - (Melia) babyschaal / peuterschaal
    - Hangmatje (van o.a. Thule)
    - Maxi-cosi in fietskar bevestigen

    Ik kom er echt niet uit welke optie nu het beste is. Je leest zoveel uiteenlopende adviezen! Een bakfiets wordt hem niet, dat vinden we te duur (ik heb net een nieuwe fiets), en er is ook geen ruimte voor.

    Hoor heel graag of jullie advies hebben!
     
  2. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    743
    420
    63
    Vrouw
    Ik heb een thule (voor 2). Vind het heel fijn en soepel lopen. Ga er vaak boodschappen mee doen en beide kinderen vallen makkelijk in slaap erin.
    Een 2-pers. Heeft wel smalle zitjes vind ik, maar goed ik kan m achter verschillende fietsen hangen. Er mee hardlopen en zelfs met het joggingwiel liep hij super door de sneeuw.

    Een vriendin van me heeft er 1 waar ze een maxicosi in kan zetten. Deze gebruiken ze ook erg vaak.

    mijn kind zit erin vanaf dat ie redelijk goed in een wagen kon zitten. Ik heb geen baby ding aangeschaft. En ik zou zeker gaan voor een wagen met vering.
     
    PieterKonijn vindt dit leuk.
  3. PieterKonijn

    PieterKonijn Fanatiek lid

    24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Thanks voor je reactie! Deze post was al wat ouder en we hebben inmiddels een kar gekocht :)

    Hier kan een slotje op @Beheer
     

Deel Deze Pagina