Zijn er meer mensen met een baby die het aankleden een drama vinden. Ook als ik met hem de deur uit wil en zijn jasje of skipak aantrek is het gillen geblazen. Heeft iemand een tip zodat dit anders kan?
Afleiden met liedjes etc en dan zo snel mogelijk alles doen. Hier ook nog steeds drama's hoor, maar ik ben nu razendsnel en dus is het snel weer achter de rug. Vooral dingen die over d'r hoofd moeten zijn een ramp, dus wikkeltruitjes en vestjes werken beter.
Hier ook vooral alles wat over zijn hoofd moet... Trui doe ik dus altijd als laast en maak ik een kiekeboe spelletje van want de rest met omkleden maakt hij geen punt van.. Zijn Jas vindt hij vaak ook helemaal niks... inderdaad zo snel mogelijk en wat afleiden met zingen bijv.
Jep hier was en is het soms nog een beetje drama. Ook afdrogen en aankleden na bad was een groot drama. Hij heeft niks met dat gepruts en doe het dan maar zo snel mogelijk. Afleiden hielp soms ook. Nu geef ik een boekje of een ander speeltje en gaat goed en kan er zelfs gelachen worden. Maar toen hij kleiner was vond hij het allemaal 3x niks.
Volgens mij vind geen één kind het echt leuk.. Probeer je kindje een beetje af te leiden, door te zingen of kijk daar eens een .... vogel of zie jij ook wat ik zie ? Hier valt het opzich wel mee, omdat meneer weet dat het nog langer duurt als hij tegen gaat stribbelen .
Hier ook altijd drama. Je kunt proberen om rompertjes/losse truitjes van boven naar beneden aan te doen (deze tip kreeg ik van de wijkverpleegkundige die met te vroeg geboren baby's heeft gewerkt). Zodra ze kon zitten zette ik d'r zittend neer en deed ik d'r verder aankleden, dat ging iets beter.
hier vind hij het ook alles behalve leuk vooral shirts met lange mouwen en rompers niet en ik ben er nog niet zo handig in, kleintje is bijna 2 weken in het ziekenhuis geweest dus toen heb ik hem niet vaak helemaal uit en aangekleed die mouwen zijn een ramp vind ik! heb ik hem net lekker in badje gedaan, vond hij heerlijk, wou ik hem een pakje aandoen was het al te klein, duurde het nog langer neer ik hem de kleertjes aanhad, zo zielig wat hij nu aanheeft is iets te groot maar ik ga hem niet meer pesten, hoewel het net eminem is op het moment ach ja het ziet er stoer uit