hoe zit het met kaarsjes aan doen als je baby in de woonkamer is? we hebben dit eigenlijk niet gedaan omdat als je ze uitblaast er toch rook komt. nu komen de donkere dagen er weer aan en we vinden het wel gezellig om dat kaarsjes aan te steken. is dit wel handig? liefs doris
dat beetje rook is toch niet erg? hier staan de kaarsjes aan en die worden pas uitgeblazen als de kleine allang op bed ligt.
Hier de kaarsjes ook meestal pas uit zodra wij naar bed gaan en Joris al lang dus al in bed ligt! En daarbij, ik had nog niet eens eraan gedacht, dat beetje rook? Daar zou ik me echt niet druk om maken hoor!
Ik denk dat er buiten bij een drukke verkeer straat meer rare stoffen/gassen/rook in lucht hangt dan bij jouw thuis met 10 kaarsen aan
Desnoods zou je van die waxinelichtjes op batterijen kunnen kopen, mocht je toch echt niet de brandende willen gebruiken. Is wel minder echt... maar ja....
tis niet zozeer dat ik me er heel druk om maak ofzo. ik vroeg het me af omdat ze er overal op hameren om je kindje in een rookvrije omgeving op te laten groeien. maar idd, buiten met alle uitlaatgassen ed krijgt ze meer schadelijke stoffen binnen. vanavond gaan de kaarsjes weer aan. liefs doris
Dit is nou echt zo'n typisch voorbeeld van onze "bescherm"maatschappij. Je wordt overal bang voor gemaakt tegenwoordig! Ik doe er zelf net zo hard aan mee hoor, laat me net zo gek maken! Ik zou me daar echt niet druk om maken hoor. Ik wil niet eens weten wat voor troep er zit in de lucht die we gewoon inademen, dan maak ik me echt niet druk om dat beetje rook wat van uitgeblazen kaarsen afkomt. Overigens steken wij ook kaarsjes aan hier, ze gaan pas uit tegen de nacht dus ja, dan ligt Elena al lang en breed te slapen.
Het enige waar ik wel op zou letten is dat ze er niet bij kan of de kandelaar om kan stoten oid. Verder lijkt het me ook dat dat beetje rook niet echt kwaad kan.
huh? Hier heb ik echt nog nooit over nagedacht. Kan volgens mij ook echt geen kwaad hoor, alleen wel oppassen dat ze er idd niet bij kan komen.
Oh, toen ik het onderwerp las dacht ik dat je bedoelde dat een kleintje in de kaars zou grijpen of het van de tafel af zou maaien. Ik heb echt nog nooit stil gestaan bij de rook die van een uitgeblazen kaasje komt. Zou me er ook totaal niet druk over maken hoor. Lekker aansteken die kaarsen... Gezellig!
Zelf vind ik het ook stinken als ik kaarsen uitblaas, maar ik doof de kaarsen altijd door met een pincet de lont in het gesmolten kaarsvet te duwen. Dan gaan ze wel uit maar roken niet. Niet alleen nare lucht voor baby's, maar ook voor jezelf.
Die rook van een kaars die uitgaat is qua stoffen écht niet te vergelijken met sigarettenrook. Zo bevatten de meeste kaarsen geen teer of nicotine. Ik zou er geen punt van maken.
bedankt voor jullie reacties. inmiddels zijn de kaarsjes gewoon aan geweest. ik hoef me nog niet druk te maken over het feit of alyssa erbij kan (ze is net 5maanden). en jullie hebben gelijk, als je overal over na gaat denken word je volgens mij overbeschermend. liefs doris
Nooit bij stilgestaan en ik blaas ze gewoon uit als ze in dezelfde kamer is of in haar bedje ligt, kan geen kwaad lijkt mij, ik maak me er niet druk om. Maar ik heb momenteel weinig kaarsen, omdat ik bang ben dat ze een kaars pakt.
Groot gelijk! Wij hebben elke avond kaarsjes aan en dat was al toen ze net geboren was dus kom maar op met de romantiek hahah!