Nou, de titel zegt het al... Zucht. Gaap. Ze wil gewoon niet meer slapen. Als ik haar laat liggen krijst ze de hele straat bij elkaar. Als ik haar bij mij in bed doe gaat ze keten. Naar beneden vertik ik om die tijd, dus het is nu spelen op de slaapkamer bij ons, terwijl ik in bed lig. Op het cb zeggen ze laten huilen, ze moet leren dat het midden in de nacht is. Mee eens, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen... Moet ik harder voor mezelf en haar zijn? Ik ben zo'n softie wat dat betreft... Maar geef ik haar d'r zin als ik haar eruit haal? Wat vinden jullie? Wat zouden jullie doen?
Ze ligt er tussen 19.00 en 19.30 in. En overdag slaapt ze 2x, van 09.00 tot 11.00 en van 15.30 tot 16.30. Dus 3 uur overdag en ´s nachts ongeveer 8,5 a 9 uur. Flesje geven helpt overigens niet, ze blijft wakker. Dus honger is het niet denk ik.
misschien is ze dan uitgeslapen en wilt zitten. misschien wat later in bed stoppen. het zal wel moeilijk vioor je zijn wakker worden om 04.30 uur.
Ik zou het ochtendslaapje eraf halen en haar dan tegen een uur of half 1 tot een uur of 2 laten slapen... Dan zal ze meer moeite moeten doen om wakker te blijven en snachts waarschijnlijk meer moe zijn en wel langer doorslapen...
Zou het misschien helpen als ze één dutje heeft overdag?Bijvoorbeeld van 's middags na haar eten en dan een uurtje of 3-3,5? Of slaapt ze allebei de dutjes nog goed? Alyna slaapt alleen 's namiddags nog, van een uur of half 1 tot half 4 en dan rond 8 uur, half 9 naar bed.(en dan tot 9 uur 's morgens) Tijden kunnen natuurlijk een beetje verschillen, afhankelijk van hoe laat ze 's morgens wakker is en 's middags haar boterham krijgt. Ik roep maar wat hoor. Ik zie dat ze maar een dag of 4 schillen, leuk.
@Wishgirl; dat was tegelijk. Ik vind persoonlijk 1,5 uur wel weinig voor een klein kindje, maar da's mijn eigen ervaring. Alyna slaapt overdag een uur of 3 en 'snachts ruim 12.
hahaha ja... nou ja... zelfde idee Nou ik vind het zelf ook wat weinig.. Mijn dochter sliep ook meer... Maar als het een kindje is die niet veel slaap nodig is... dan zou je het slapen overdag moeten beperken tot een minimum zodat ze snachts gewoon doorslapen.. Mijn dochter was eigenlijk de hele dag wakker.. Sliep tussen de middag van half 1 tot 15.00 uur en dan van 20.00 tot 08.30 uur... Heeeerlijk was dat... Maar goed... ze zal zelf even moeten bepalen denk ik waar haar kindje het goed op doet dat ze de nacht goed doorkomt... Maar ik zou in ieder geval het ochtendslaapje eraf halen en smiddags eerder naar bed... En dan zijn wij eensgezind
Ja, dat is het proberen waard natuurlijk. Lijkt me heeeeeerlijk! Maar hoe begin ik daaraan? Want als ze om 04.30 wakker is kan ik haar onmogelijk tot de middag wakker houden... Zelfs als ze een goeie dag heeft en om 06.00 wakker wordt redt ze het nooit tot 12.30... Hoe moet ik dat dan aanpakken?
Dat zal de eerste week heeeel moeilijk zijn.. Net als dat je op een gegeven moment ook van het middagslaapje af wil... Wakker houden... hoe moeilijk het ook is.. en hoe vervelend het kind er ook van wordt... Klinkt hard... maar anders moet jij elke nacht om half 5 eruit... Je zou kunnen beginnen met in plaats van half 1 bijvoorbeeld op bed kunnen zeggen dat je haar tegen half 12 haar broodje geeft en dan om 12.00 uur op bed...
wij hebben hetzelfde gehad met onze dochter, alleen dan niet om 04.30 uur, maar om een uur of 02.00. Het duurde ongeveer een week of 2 tot we er echt gek van werden. Wij zijn ook geen voorstander van laten huilen en hadden dit tot die tijd ook nooit gedaan. Wij gingen er altijd uit en maar met haar in dr kamertje zitten en knuffelen tot ze weer ging slapen. Mevrouwtje kreeg dit na een tijdje mooi door en bedacht dat ze het wel gezellig vond zo midden in de nacht. Nou wij niet meer en dus besloten we haar na weer een halve nacht met haar te hebben gezeuld maar een keer te laten huilen. al met al heeft ze mischien 3 minuten gehuild alvorens ze in slaap viel (het leek wel uren hoor, wij vonden het ook echt moeilijk!). Ze heeft het hierna nooit meer gedaan! Ik raad je daarom aan om om haar toch een keer te laten huilen, voordat je haar hele slaapschema aan gaat passen. ik denk namelijk dat dit makkelijker is dan je dochter in een heel ander ritme te brengen. Het is moeilijk, maar absoluut de moeite van het proberen waard! succes ermee!
Ik heb dat ook heel vaak gehad , ik gaf altijd een beetje warme melk in haar flesje en daar werd ze weer goed slaperig van en viel zo weer in slaap .. en inderdaad alleen nog een middagslaapje of sávonds wat later naar bedje ..
Ik zou haar ook proberen naar 1 slaapje per dag te krijgen. Je zou haar bedtijd overdag kunnen verlaten door rond haar bedtijd iets met haar te gaan doen, boodschappen ofzo. Dat werkte hier goed toen Yannick overging naar één slaapje per dag. Klaarwakker is klaarwakker, daar helpt laten huilen ook niet echt voor, lijkt mij....
je kunt ook eerst rond een uur of 11 naar bed doen overdag, dan hoeft ze niet superlang op te blijven en dan 1 slaapje idd Onze Demi slaapt al maanden maar 1 slaapje overdag. Zij is sowieso ene vroege vogel. Vaak om 6 uur al wakker soms half 6. Maar half 5 is wel erg vroeg idd
Helaas.. toch laten huilen. Het duurt hooguit een paar dagen maar ze moet echt leren dat het geen geschikt tijdstip is. Ze kan tenslotte niet klokkijken. Door haar uit bed te halen denkt ze "Yeah, de dag is begonnen..." Een slaapje overdag en niet te belachelijk vroeg naar bed doen. Maar vooral.. even doorzetten. Sterkte!
Ik zou ook proberen naar 1 slaapje overdag te gaan. Merel slaapt sinds ze 11 maanden is van 11.30 tot 13.00 á 13.30. Misschien dat het helpt..... ik hoop voor je dat je iets vindt, ant dit is natuurlijk slopend
wij hebben hier een tijdje dat wekkertje gebruikt van kruidvat/trekpleister, dat poppetje met die oogjes die open en dicht kunnen. Dan zette ik die op een tijd dat hij wakker mocht worden en werd hij eerder wakker dan zei ik "kijk aapje(ze hebben verschillende) heeft de oogjes nog niet open dus je moet nog even gaan slapen" en bij ons werkte dat perfect.
en ik dacht dat 5.30-6.00 uur al vroeg was . Jeetje, wat vroeg! Ik lees ff mee, want ook hier altijd wel vroeg (nog niet zo vroeg), maar ook ik kan voor mij gevoel onmogelijk nog naar 1 slaapje (en zij is 14 maanden). Rond 9.00 uur draaien hier ook de oogjes alle kanten op. Succes, want het lijkt me werkelijk slopend.
Nou vandaag uitgeslapen tot 05.00... Als ik vrij ben slaap ik met haar mee als ze van 09.00 tot 11.00 op bed gaat. Zo hou ik het een beetje vol. Maar dit is natuurlijk echt gekkenhuis. Ik ga idd proberen om haar naar een slaapje te krijgen, al lijkt het onmogelijk, maarja, het is het proberen waard. Al wacht ik nog even een weekje, want mijn vriend is er deze week niet. Dus gaat ze drie dagen naar de oppas en die wil ik dat niet aandoen. Dus als hij weer thuis is volgende week moeten het maar gaan beginnen... @ BrB: een lotgenootje... Misschien moeten we eens samen koffie drinken om 05.30... Het is op zich wel logisch ook dat ze om 09.00 moe zijn natuurlijk. Ze zijn ook al zo vroeg wakker. Ik denk dat we daar even doorheen moeten. Ik laat het wel weten als 't werkt! Het idee van Loesje klinkt wel leuk, maar ik heb nog niet echt het idee dat ze me begrijpt. Ik zeg ook vaak dat ze nog even moet gaan slapen, maar of dat echt aankomt... Volgens mij snapt ze dat echt nog niet.
Dit lijkt me iets voor wat oudere kindjes. Een kind heeft een slaapritme en rond 5 - 6 wakker worden is heel gewoon (mijn zoontje is dan ook vaak even wakker) maar ze kunnen leren om dan toch weer in slaap te vallen. Dat lukt natuurlijk alleen maar als ze er ook de kans voor krijgen. Belangrijk is dat ze weining afleiding hebben in bed (geen speeltjes en goed donker). Ze merken dan (na een paar dagen huilen) dat er niets is op dat tijdstip en gaan dan (in heel veel gevallen) weer zelf verder met slapen.