Hallo, Onze dochter is flink aan het uitproberen de laatste tijd. Op zich weten we daar wel redelijk mee om te gaan, maar er is 1 ding wat ze maar niet afleert. Als we aan tafel zitten te eten, dan gooit ze alsmaar haar bestek van tafel af. Boos worden helpt niet, haar even apart zetten ook niet, het negeren en het bestek op de grond laten liggen helpt ook niet. De volgende keer gooit ze het net zo hard weer op de grond. Als ze boos is, pakt ze ook van alles om mee te gooien. Iemand die een tip heeft hoe we hiermee om moeten gaan? Groetjes Debby
Ik lees even met je mee want ik heb ook zo'n 'Hells Angel' thuis hihihi Djenno gooit ook met alles binnen handbereik als hij weer eens een driftbuitje krijgt.
Haha, wel fijn om te lezen dat die van ons niet de enige is. Ze kan soms zo driftig worden. Ze gooit alles van dr af en als ik in de buurt ben krijg ik nog een mep ook. Dat probeer ik ook wel af te leren. Zet haar sinds deze week soms op de gang, als ze echt niet stopt. Ze is nog zo klein, maar in dr ogen zie je gewoon dat ze heeeeel goed weet waar ze mee bezig is. Ze mag niet staan op de bank, nu gaat ze erop staan en dan zoekt ze gewoon oogcontact om mijn reactie af te wachten. Draakje.
Het echte leren: realiseren dat als je op moment A iets niet mag, dat dat dan ook op moment B niet mag, is voor dreumesjes heel moeilijk zo niet onmogelijk. Tenminste dat lees ik in 'de boekjes'. Maar Mirre weet inmiddels echt heel goed dat ze eten niet op de grond mag gooien. Soms doet ze het nog wel hoor, maar onderwijl is ze aan het nee schudden. Wat bij haar heel goed heeft gewerkt is juist het goede gedrag belonen. Dus als ze haar worteltje niet op de grond gooit, maar op dr bordje legt of op tafel = applaus! Misschien is dat een tip? bestek op grond = nee. Bestek op tafel = applaus
moet zeggen dat het hier veel minder is geworden nadat ik haar keer op keer terug zette op der strafplek gooien met spullen op de trap mag ze eraf en begint ze weer weer op der plek en zo maar doorgaan zonder enige waarschuwing alleen de eerste keer nu zie ik het trouwens aan der ogen als ze zo'n bui heeft