Rb door voeding, hoeveel?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Isis26, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Mijn zoontje is niet echt dol op zijn fles en drinkt 4x per dag bijna niks. Wil nu proberen rijstebloem te geven om te kijken of hij dat wel lekker vind. Hoe geven jullie dit? Schep voeding vervanging door schep rijstebloem of de nutriton vervangen door rijstebloem?

Wat is wijsheid?

2. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Ik zou me eerst even af gaan vragen waarom hij bijna niks drinkt en daar een oorzaak voor zoeken. En wat vind je niks? Hoeveel maak je klaar per fles en wat laat hij ervan staan? En wat weegt hij? Krijgt hij wel de hoeveelheid binnen, die hij moet krijgen over een hele dag genomen?

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Medisch is hij al helemaal door de molen gehaald en hij is super vrolijk maar vind drinken gewoon niks. Vandaag 400 cc gedronken in totaal. Maar zou wel graag antwoord willen hoe jullie dit doen. Dit is overlegd met de ka alleen die kon niet vertellen hoeveel ik kon geven

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Rijstebloem heeft geen smaak toch? Of wil je de vanille proberen? Ik zou er geen schep voeding mee vervangen, er zit tenslotte niet dezelfde voedingswaarde in als in melk. En of je de JPBM kan vervangen door rijstebloem is denk ik een kwestie van uitproberen, dit zal wellicht per kind verschillen? Op de verpakking staat toch wel hoeveel schepjes je per fles kan geven?

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je maakt een fles klaar zoals je gewend bent, en daar gaat dan een schep pap BIJ.
    Ik snap alleen niet zo goed, als hij zo weinig drinkt per keer, waarom dan maar 4 flessen per dag?

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.214
    113
    Brabant
    iig geen schep kv vervangen!
    Wil je gaan lepelen of flessen? Als je wilt flessen zou ik jbpm vervangen door rijstebloem. Even kijken hoe dat gaat.
    Bij lepelen kan het allebei, maar ik denk dat de jbpm niet meer nodig is met pap.

Tja, je hebt gewoon kindjes die geen flessenkindjes zijn. Ondanks naturel rb kan het zijn dat het voor je kindje al meteen beter te doen is! succes!
    (en misschien ook vroeger gaan bijvoeden? hier kregen we dat advies ivm reflux)

7. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Omdat hij ook niet meer dan 4 flessen wilt! Om 18:00 krijgt hij de laatste fles en dan slaapt hij tot 06:00 de volgende ochtend. Ik voed hem dus op verzoek. Wakker maken heeft bij hem geen enkele zin. Als ik een schep vervang heeft dat misschien geen voedingswaarde maar als hij daardoor meer drinkt dan normaal dan krijgt hij nog altijd meer binnen dan als hij maar 100 cc per keer drinkt. Vanochtend heeft hij 180 cc gedronken dus dat is al een vooruitgang

8. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet vervangen, maar erbij doen. Volgens mij heeft JBPM geen smaak, maar rijstebloem wel. Maar zeker weten doe ik niet.

Geef je al fruit of warme hap? Ik ben zelf niet zo van heel vroeg geven, maar misschien wil jouw kindje dat wel graag hebben. :)

9. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Ik ken het, mijn dochtertje is ook een hele moeilijke drinkster.. Ik heb even gedacht dat het een KM-allergie was, ook door eczeem en krampen etc.. HA en CB dachten dit ook, tijdje op Pepti overgestapt maar bleef moeilijk drinken en zag geen verbetering. Dus nu weer terug naar Hypo. Ze is ook echt hysterisch tijdens de fles. Ik moet donderdag naar de kinderarts met haar. Iemand van het CB is van de wk al langs geweest om mee te kijken naar haar drinkgedrag. Zij kon mij ook niet vertellen waar het aan ligt. Of er is iets aan de hand, of het is gewoon een moeilijke en onrustige drinkster. ALs er donderdag niks uitkomt ga ik ook proberen om wat fruit en groente te geven, kijken hoe ze dit gaat eten..

Succes met alles, het is namelijk erg vermoeiend he...en ook frusterend vind ik, ik wil nou wel eens weten waar het aan ligt... maar goed, verder is ze ook een erg tevreden en vrolijk meisje, en ze groeit hartstikke goed, dus geen zorgen!

Liefs Guusje

10. soley

soley Actief lid

11 jul 2010
    332
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij geven de laatste fles met rijstebloem (2 lepels op 180cc+6) maar dan laten we de nutriton (normaal 1,5 schepje per fles) er wel uit. Anders wordt het zo'n dikke massa dat ze het met een papspeen nog niet wegkrijgt en al slaapt voor ze halverwege is. Wil je het proberen met rijstebloem, dan zou ik dus de nutriton weglaten. Ze spuugt hier ook veel minder op rijstebloem, bijna vergelijkbaar met nutriton.

Deel Deze Pagina