zwanger en opleiding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anja87, 27 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja87

anja87 Nieuw lid

27 nov 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik heb het volgende, ik ben in september 2011 begonnen met de bbl opleiding verzorgende IG, ik woon samen en mijn vriend en ik hebben al een dochtertje van 4 jaar oud.
    zij gaat al naar school en ons tweede wondertje is onderweg, ik heb vorige week een test gedaan en ik ben 5 weken zwanger, mocht alles goed gaan zal ik 24 juli 2012 uitgerekend zijn.

Maar nou zie ik er zo tegenop om het op school te vertellen (volwassenopleiding), hoe zal iedereen reageren enz..?
    misschien maak ik van een mug een olifant en zal iedereen leuk reageren, ook omdat ik in de zomervakantie uitgerekend ben zal ik niks van school hoeven missen.
    het is een opleiding van anderhalf jaar en ik zal 31 maart 2013 klaar zijn.

heeft iemand hier ervaring mee?

bedankt alvast voor jullie reactie..

2. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ik deed destijds een voltijd HBO opleiding, geen volwassenonderwijs. De schok was groot ;)
    Uitgerekend in september, ben 2 weken na de bevalling weer naar school gegaan, heb daardoor geen studievertraging opgelopen en ben dus dat jaar ook afgestudeerd. Ja het is even pittig, maar voor een goed doel.

Succes, het kan allemaal! Maar het is wat minder ideaal soms.

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik ben nu zwanger en zit in het tweede jaar van de Pabo. Iedereen daar was blij voor me, alhoewel ik dat niet echt belangrijk vond. Mijn vriend en ik hebben van de zomer ook bewust gekozen om ons gezinnetje uit te breiden. En je hebt het niet voor het zeggen, wanneer het raak zou zijn.
    Op school ben ik nu druk bezig met het aanpassen van het studieprogramma of iig hoe het werkbaar wordt voor mij en wat ik in kan halen. Veel werk, maar het is het wel waard!!!

4. MissXX

MissXX Fanatiek lid

9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ik vond het ook moeilijk te vertellen.. Bij intake wist ik echt net enkele dagen zwanger te zijn!
    Volgens mij krijgt een school namelijk geld voor aantal afgestudeerden, en kappen zij mensen af die minder kans hebben de opleiding af te ronden.

Ik heb de eerste tentamenweek afgewacht en mijn resultaten dus. Deze waren erg goed, en toen heb ik het op school verteld. Iedereen vond het leuk, maar wilde liever dat ik periode na zomer zou overslaan (uitgerekend september). Ik dacht zelf al dat dit niet nodig zou zijn, en na 2 weken gewoon weer op school zou zijn. Iedereen verklaarde me voor gek!!

2 weken na bevalling gewoon weer naar school gegaan, 2 weken laten tentamens en alles met heel goede resultaten behaald! Ik ben dus erg tevreden!

5. mama86

mama86 Actief lid

16 apr 2009
    182
    1
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zuid Holland
    Ik heb ook een voltijd HBO opleiding gevolgd (Pabo). Op het moment dat ik 4 weken zwanger was, moest ik nog 1.5 jaar studeren. Ik ben er na lang nadenken een jaar uitgeweest en daarna begonnen met mijn laatste jaar. Deze heb ik uiteindelijk na 1.5 jaar afgerond. Het is te doen. Maar voor mijn eindstage moest ik 4 dagen per week opvang hebben. En dat een half jaar lang. Dit is gelukt dmv drie dagen per week kdv en één dag opa en oma. Toen ik eenmaal in het ritme zat, ging het prima. Het is absoluut te doen, maar je moet de opvang goed regelen. Succes!
    Mensen in mijn klas reageerden trouwens heel verschillend. Van ontzettend leuk tot waarom ik hemelsnaam ooit die keuze had kunnen maken. Daar moet je gewoon niets van aantrekken...

6. anja87

anja87 Nieuw lid

27 nov 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reactie, het komt vast allemaal wel goed, maar bij ons begon de tijd ook te komen voor een broertje of zusje voor onze dochter van 4.
    en ik ga maar 1 dag in de week naar school.
    dus misschien valt het ook allemaal wel mee.

7. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik doe momenteel ook een bbl opleiding en zit in mijn 4e en laatste jaar. Uitgerekend in maart en afstuderen in mei.
    Iedereen reageerde positief en sterker nog 3 klasgenootjes zijn ook zwanger waarvan 1 er inmiddels bevallen is.
    Het ligt er maar net aan hoe je er zelf mee omgaat.

Deel Deze Pagina