Baby in opstand!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TanjaK, 16 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Miijn kleindochter van 7 maanden is een zeer levendige, vrolijke en onderzoekende baby. Sinds ze ontdekt heeft dat er ook ander eten is dan borstvoeding, zo'n twee maanden geleden, heeft ze minder zin in melk en is laaiend enthousiast als er in de keuken voorbereidingen worden gemaakt voor het eten. Mijn dochter geeft haar nog steeds borstvoeding maar sinds een dag of tien, wil ze overdag eigenlijk helemaal niet meer drinken, alleen 's morgens bij het wakker worden, 's avonds voor het slapen gaan en helaas ook 's nachts 3 keer (maar dan niet veel). Ze gaat sinds vorige week twee dagen per week naar het kinderdagverblijf en daar wil ze echt helemaal niets drinken, geen moedermelk, geen kunstmelk, geen water, niets, maar eet wel flink van alles wat ze voorgezet krijgt.
    Nu maakt mijn dochter zich ongerust over het feit dat ze nog maar zo weinig melk drinkt, want ook thuis weigert ze de fles of het nu met gekolfde melk of kunstmelk is. Ze heeft al van alles geprobeerd, andere houding, lopen met de baby, ander kamer, muziekje erbij, licht uit, melk kolven en in een doseerbeker doen. Geen eten aanbieding op het moment dat ze honger heeft en eerst alleen melk heeft een flinke huilbui als gevolg en dan eet ze helemaal niets als ze niet eerst geslapen heeft. Water wil ze thuis wel samen met het eten drinken.

    Het tweede probleempje is dat ze absoluut niet op haar rug wil liggen. Het verwisselen van de luiers is een worsteling, met slaande armpjes en beentjes en veel verdriet, net zolang totdat ze op haar buik kan draaien.
    Thuis zet mijn dochter haar nu maar even onder de kraan en doet de luier aan als ze op haar buik ligt, maar op het kinderdagverblijf kan dat niet en krijst ze het hele gebouw bij elkaar.

    Alleen in het wandelwagentje ligt ze op haar rug en protesteert (tot nu toe) niet.

    Herkend iemand dit als een fase die ze doormaken? Ik noem het maar een opstandige baby, maar vind het eigenlijk ontzettend zielig, want ze maakt zichzelf volkomen overstuur.
     
  2. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Wat leuk, een oma hier op het forum.
    Sommige baby's zijn energiek en snel. Mijn zoon was ook helemaal verkocht zodra hij vast voedsel mocht. Ook erg druk met bewegen. Nu is hij 14 maanden en hij rent, niet loopt maar rent, de hele dag.
    Iedereen zal zijn eigen ideeën hebben, maar ik vertrouwde altijd op mijn kind en volgde zijn tempo. Als dat minder melk was, prima.
    De opstandigheid wordt wat minder zodra het bewegen beter lukt, maar komt nu terug omdat het niet kunnen praten hem frustreert.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  3. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Misschien is ze het inderdaad gewoon zat.
    Je zou kunnen proberen het in een e doen?
    Weer iets anders in de mond ipv fles of borst?

    Ik heb altijd gekeerd van mijn vader (die het weer van zijn opa heeft) zolang er voedsel voorradig is, gaat geen enkele baby dood van de honger. Of er Moet echt iets heel ergs aan dr hand zijn?

    Misschien de melk geven in de vorm. Van pap? Rijstebloem? Johannes broodpitmeel?

    Geen idee hoor. Je zou het kunnen proberen? 2x per dag pap? Dan krijgt ze toch de voedingsstoffen van de melk binnen
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  4. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Dat zou zeker een reden kunnen zijn. Ze heeft net ontdekt dat ze achteruit kan kruipen, vooruit lukt nog niet en ze is dan ook steeds heel verbaasd dat ze in plaats van naar het speeltje toe er verder vanaf gaat.
     
  5. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Misschien een domme vraag, maar wat is een "e"?

    Ze eet nu waterpap, gewoon havermeel of rijstebloem met water, dus is het helemaal geen gek idee om dat met melk (moeder of kunst) te proberen. Ik had al gedacht om de melk met een lepeltje te geven, maar als het een beetje meer op "echt" voedsel lijkt is het waarschijnlijk beter.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik zou de melk verstoppen in pap. Krijgt ze het toch binnen.
    En ipv drinken dan meer fruitmoes geven, komt er ook vocht binnen.
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Oh. Sorry, foutje van mijn telefoon. Ik bedoelde tuitbeker
     
  8. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Op fruitmoes is ze dol, dus denk ik dat ze dat wel vaker wil. Vandaag heeft ze thuis pap met melk gehad en dat ging er goed in, nu duimen dat het op het kinderdagverblijf ook zo gaat, volgende week.
     
  9. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    :thumup:
     
  10. Eef92

    Eef92 Fanatiek lid

    8 jan 2016
    1.044
    464
    83
    Onder de kraan???? Als in straf? Of begrijp ik dit verkeerd.. dat hoop ik maar:eek:

    Eetproblemen geen tips. Als ze de luier verschoont, afleiden met speelgoed! Of sudocreme potje, luiers, tubes, billendoekjes. Dus wat te doen geven.
    Gaat wel weer over. Ik denk dat veel baby's deze fase hebben gehad.
     
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik denk onder de kraan om te wassen, niet als straf.
     
  12. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    ipv op haar rug liggend verschonen met doekjes spoelt ze haar af onder de kraan om daarna de luier om te doen. Zo begrijp ik het en lijkt me wat logischer dan straf.
     
  13. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Mijn zoontje dronk ook geen melk meer met 8 maanden, wilde het gewoon niet meer, te saai, teveel hetzelfde. Dus toen alleen nog gewone voeding, gaat prima met hem :)
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  14. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    Ach, nee, meisje, gewoon voorzichtig onder de kraan om schoon te wassen. De kraan is nog interessant en ze wordt er door afgeleid. Ze vind het juist leuk (het afdrogen minder).
     

Deel Deze Pagina