baby in reiswieg laten slapen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door celia82, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    Hoi dames,
    Met de intake zei de kraamzorg dat ik de baby beter bij mij kon laten slapen..
    Maar aangezien ik een ledikantje heb en geen wiegje zei ze ooo kan makkelijk in de reiswieg.
    Vind dat zo zielig wat zouden jullie doen? misschien ledikantje in me kamer doen?

ik moet trouwens nog bevallen hoor hahaha maar stel deze vraag toch ff..

groetjes

2. Dicky

Dicky Bekend lid

25 jan 2009
    932
    0
    0
    een stad in de Drech
    hoi celia! Jij bent zo te zien uitgerekend op 5 december, ik 7!

Ik heb 2 kinderen, waarvan ik de oudste de eerste 2 weken bij mij heb gehouden in de reiswieg naast mijn bed, ook puur uit handigheid met in en uit bed stappen en sneller bij mijn meisie te kunnen zijn. Het gaf mij ook een veiliger gevoel om haar te horen knorren en slapen.

De jongste heb ik bijna 2 jaar lang bij ons op de kamer gehad. Ook puur omdat we maar 2 slaapkamers hebben, maar vond het altijd erg fijn om haar bij ons te hebben. Daarna is ze bij haar zus op de kamer gegaan in een heel leuk stapelbed.

De kleine komt ook bij ons op de kamer in een wiegje, daarna in een ledikantje.

Ik vind het heel fijn om mijn babytje bij me te hebben, zeker om hem / haar beter te leren kennen. Zo leer je ook sneller aan het huiltje wennen maar ook aan de heerlijke geluidjes als ze net wakker zijn enzo.

Succes! Alles goed verder? Hier nog niets.........;)

Groetjes, Dicky

3. Amika

Amika Actief lid

12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Ik had ook geen wiegje. Ik heb de kinderwagen in de slaapkamer gezet en daar heeft mijn zoon een maand of 2 in geslapen.
    Alleen s'nachts dan. Daarna is hij gewoon lekker naar zijn eigen bedje gegaan.

4. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36
    `Hoi bedankt voor jullie reacties:)
    Ik denk dat ze maar gewoon in de reiswieg naast me komt te liggen..

Jaa het schiet al aardig op he voor ons.
    Ik ben gister wel me slijmprop verloren zit met spanning aftewachten maar niks hoor:( en bij jou?

zat al topics te lezen om de bevalling op te wekken hahaha seks zou kunnen helpen en ananas of het zo is mag jozef weten:(

groetjes

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Onze kraamhulp had een tip: Aankleedkussen tussen ons in en daar de baby op. Zo kunnen wij er ook niet per ongeluk op rollen. Ik heb het één keer gedaan, maar een uurtje of zo, maar voor mij is het niets. Ik werd bij elk zuchtje wakker... maar dat ligt aan mij hoor! De kleine slaapt nu gewoon in zijn eigen bedje 's nachts.

6. celia82

celia82 Fanatiek lid

14 apr 2009
    2.077
    0
    36

Hoi,
    ik heb niet echt een grote bed net genoeg voor 2
    nog gefeliciteerd met je zoontje;)

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden een gewone wieg geregeld (familieding). Ons werd het 2 jaar geleden door de kraamzorg afgeraden om hem een hele nacht in de reiswieg te laten slapen.
    Zo'n reiswieg heeft vaak een slecht matrasje, en ademt amper. Juist door de spijlen in het ledikant/wieg komt er frisse lucht binnen. Het geeft dus een iets verhoogde kans op wiegendood volgens die dame.

In praktijk heeft hij af en toe overdag wel in de reiswieg geslapen. Mijn neefje van bijna 1 sliep er wel helemaal in. Dus ik denk dat de adviezen van de kraamzorg misschien ook wel veranderd zijn..

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    De eerste week heeft Jasmine in de kinderwagen bij ons op de kamer geslapen. Daarna is ze in haar eigen bedje gaan slapen. Overdag sliep en slaapt ze regelmatig in de kinderwagenbak. Gaat prima en ze slaapt er heerlijk in.

9. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier heeft ons meisje ook eerst bij ons geslapen in de reiswieg.. Ik was met haar paar nachetn in het ziekenhuis en er dus al aardig aan gewend maar manlief nog niet en die kon mooi aan dr wennen..

10. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Wij hebben op onze slaapkamer geen plaats voor de kinderwagen, dus onze kleine meid slaapt gewoon in haar eigen bedje, op haar eigen kamertje.
    Helaas kon zij haar temp niet goed gereguleerd krijgen en stelde de kraam voor om de reiswieg in haar bedje te zetten. Haar bedje is/was voor haar zo groot, dat ze daardoor veel warmte verloor, de reiswieg is compacter en hield de warmte wat meer binnen.
    Sinds een week gaat het prima met haar temp en slaapt ze gewoon weer in haar bedje.

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee heeft de eerste nachten ( in het ziekenhuis) in het wiegje naast mijn bed geslapen maar ik deed geen oog dicht.. Dus thuis meteen in haar bedje..

Maar als jou een reiswiegje goed lijkt.. Moet je dat gewoon proberen.. Of dit voor jou wel prettig werkt!

12. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Ik denk dat het gewoon van de reiswieg en je eigen gevoel afhangt. Onze reiswieg lijkt me sterk en zacht genoeg om in te slapen (easywalker), maar dat is misschien niet bij elke reiswieg zo. Verder is het gewoon je gevoel, als het je dwars zit, moet je misschien toch maar een wiegje kopen? Wacht anders even af tot je kleine er is..
    Ik heb voor de geboorte altijd geroepen dat ons jongetje naar zijn eigen kamer moet... nou.. meneer slaapt regelmatig tussen ons in. Bij een volgende koop ik dus zeker weten een wieg.

13. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik zou het alleen maar doen als het kindje het in een ledikantje zichzelf niet goed warm kan houden. Een reiswiegje is toch wat compacter en je mag ze er max ook maar 2 weken in laten slapen snachts. We hebben een bugaboo die heeft een aerosleep matrasje dus ik zou het wel vertrouwen om hem daar in te laten slapen

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier heeft ons meisje de eerste week in de reiswieg bij ons geslapen, kon geen temp houden en vanwege de bv. Heeft de kraam hier ook geadviseerd. Nu hoorde ik laatst dat het tegenwoordig neit meer mag bij het kraambureau om de kleine in de reiswieg te laten slapen.
    Overigens slaapt ze er hier overdag nog regelmatig in, zeker als ze slaapt na het wandelen.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier heeft ons manneke ook een tijdje in zijn kinderwagenbakkie geslapen. maar is niet echt gezond ivm oververhitting en het terugademen van izjn eigen adem. dus niet voor lange termijn zo handig. hier lukteh et ivm spugen niet goed in het wiegje van zijn grote zus. dus heb ik een paar wk trug een babybay gekcoht das zon bedje aan het ouderbed vast .en dat werkt perfect. wij hebben dit omdat ie nog veel spuugt en ik het uds prettiger vind dat ie inde buurt is als ik hem hoor roggelen en ok omdat ie snachts nog wakker word voor eten dan hoef ik niet naar zijn kamer toe ed. zodra hi doorslaapt gaat ie naar zijn eigen kamer of tot ie zich om kan draaien want dan kan ie in ons bed rollen ook niet erg handig zeg maar.

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs heeft overdag wel in de reisbak gelegen.. na 3 avonden t hele onderstel naar boven te hebben gesleept vonden we t welletjes en is Gijs mooi in zn eigen ledikantje op zijn eigen kamertje gegaan..
    Deuren open, babyfoon erbij.. heel fijn vond ik dat..

Al snel vonden we dat Gijs overdag ook prima in de box een tukkie kon doen en dat doen we eigenlijk overdag nog steeds zo.. Hoewel ik nu vind dat dat nu toch wel eens anders moet ( box voor spelen, bedje slapen..)

17. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    De tijd dat ik borstvoeding gaf heeft ze ook bij ons in de wagen geslapen, dit was het advies van de kraamhulp en het ging prima.

Nu slaapt ze al een tijdje in haar eigen bedje :D

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft de eerste 6,5 week 'snachts geslapen in de bak van de wagen. Ging prima. Overdag sliep hij veel in de box en ook wel in zijn wieg in zijn eigen kamer. Met 6,5 week hebben we hem ook 's nachts verhuisd naar zijn eigen kamer (ivm kreunen) toen bleek hij door te slapen! Heerlijk.

Deel Deze Pagina