Hoi! Gisteren ben ik bij de gynaecoloog geweest vanwege een hevige schimmelinfectie. Ik liep voor ik zwanger was daar al voor in het ziekenhuis. Nu was het opnieuw helemaal mis en een maand geleden wist de huisarts al niet goed wat ze moest, dus mocht ik door. Vorige week vrijdag begonnen de klachten en ook kreeg ik harde buiken. Echt pijnlijke. Nu is de gynaecoloog bang dat ik bacteriële vaginose heb, omdat het er niet uitziet als een typische schimmel. Inmiddels is er een kweek weg. Dit schijnt wat risico's te hebben voor zwangere vrouwen....is iemand hiermee bekend? Mijn bm was nog wel mooi lang....maar ze was er niet blij mee dat ik nu al harde buiken heb.
Niet bekend mee tijdens zwangerschap, wel daar buiten. Ik gebruik nu zodra ik klachten krijg actigel van bioclin. Gewoon bij de drogist te koop. Misschien dat je daar vast mee kan beginnen tot je antibiotica krijgt? Paar keer per dag de gel aanbrengen en in de nacht een flinke dot inbrengen. Het brandt de eerste tijd als de neten, maar helpt hier altijd wel heel goed! Het brengt de zuurgraad weer in balans en zorgt ervoor dat bacteriën niet aan de wand kunnen hechten. Sterkte ermee!
Ik heb het de vorige zwangerschap en deze zwangerschap ook gehad. Ik had al vanaf 18 weken last van meer afscheiding, het gevoel een blaasontsteking te hebben, en harde buiken. Uiteindelijk lag ik met 27 weken aan de weeënremmers, omdat de harde buiken overgingen in premature weeën. Na een kweek zijn ze er toen achtergekomen dat het om BV ging. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen Ook deze zwangerschap kreeg ik weer dezelfde klachten, maar was er dit keer ruim op tijd bij. Na de kweek, werd ik gebeld door de gyn dat ik er weer aan moest geloven. Ik heb toen medicijnen gehad, en zie banner ( heb overigens ook extra rust genomen en extra magnesium) Sterkte ermee!
Dank je wel! Het voelt inderdaad ook als een blaasontsteking. Niet als de "gewone" schimmel. Hopelijk valt het mee...en hier zijn we gelukkig op tijd dankzij de gynaecoloog. Ze was al boos dat de huisarts me 4 weken geleden telefonisch zalf heeft voorgeschreven zonder kweek. Maar jij bent dus een goed voorbeeld van hoe het kan gaan als het niet ontdekt wordt! Gelukkig is het goed afgelopen en succes met deze laatste loodjes!