Ik mag wel hopen dat ie zich dan douchet voordat ie in bed stapt. Zo niet, getver! Tja en over derdehands rook, je kan het hysterisch noemen, ik noem het naïef als men hier zo makkelijk over denkt. Ach zoveel mensen zoveel meningen.
Nee gelukkig niet, maar ik kon/kan me niet voorstellen dat iemand zo 'vies' in bed stapt en dus het erg is als ie de nachtvoeding geeft. Want in mijn beleving gaat ie dan douchen en is ie dan toch schoon, dus heb je geen probleem met de nachtvoeding. Vandaar dat ik me dat afvroeg. Maar goed ik weet het: mijn beperkte referentiekader.
Ben soms al bij dat ie zijn bed kan vinden en zijn kleren netjes in de was doet (en dat is dan wel het logeerbed, want ik wil lekker kunnen slapen)
Ik weet in ieder geval zeker dat als we een kindje krijgen deze nooit naar schoonouders zal gaan, niet alleen roken ze als een ketter in een volledig afgesloten huis. Ze hebben destijds mijn nichtje van 8 eens aan een sigaret laten zuigen, gewoon zo dat ze eens kon proeven. Dat gaan ze dus absoluut niet met mijn kind doen ( als we er al 1 kunnen krijgen)
Dat vind ik echt wel heeeeeel erg 'not done'! Ik zou laaiend zijn als dat bij mijn kind zou gebeuren!
Nou ik vind zelf en mijn man ook gewoon rokende mensen vies, ze stinken vreselijk ook hun handen en kleding etc... Bah! Ik zou niet willen oppas of kdv/psz etc die rook thuis of buiten zou mij niets uitmaken ik vind dat vies laat staan wat baby/kind ervan vindt.. Met moeder is lastiger hihi maar ik zou gewoon dan niet laten oppasen door moeder. Mijn beste vrindien heeft man dir stevig rookt ook binnen huis. Ze hebben afgesproken toen ze zwanger werd dat hij dat buiten doet. Maar tja ze ruikt het al niet maar als ik daar kom huis stinkt naar rook gelijk bij binnenkomst en dat is dus dat hij al ruim 8mnd niet in huis rookt! Andere oplossing voor ts is aanschaaf van goede luchtreiniger voor moeder rook is zo weg maar is vrij duur
En volgens mij staat er duidelijk dat er gelucht wordt voordat het kind komt en er buiten gerookt wordt. Zou wat mij betreft een prima oplossing zijn
Hysterisch gedoe of niet, de giftige stoffen blijven hangen, hoe goed je het huis ook lucht. En het zijn de giftige stoffen die je zo ziek kunnen maken. Maar er was geopperd of ze niet bij jou thuis kon komen oppassen, is dat geen idee?
Ik ben nu 4,5 jaar gestopt met roken. Ik stopte omdat ik zwanger wilde worden, Ik voelde me enorm bevrijd; het paria gevoel was weg en ook de stinkende haren, vingertoppen, kleren etc etc. Was ook altijd een roker die rekening hield met niet-rokers, ook buiten (kan me enorm ergeren aan mensen die tussen allerlei mensen in gaan staan paffen onder het mom van: ik sta toch buiten? Alsof de niet-rokers de wind kunnen laten draaien ofzo) Ik vind de maatregelen die schoonmoeder neemt passend. Ik zou niet moeilijk doen over de rooklucht in kleertjes. Ik vind het vervelend, maar een wasbeurt (kind en kleding) en het is weg. Ik vind al die parfum en aftershaveluchtjes in de kleertjes ook niet fijn, al is dat wel een tikkie beter dan rooklucht. En derdehands roken? Ik zie mijn kind niet tafels en stoelen aflikken of gordijnen inhaleren. Overtrokken naar mijn idee. In dat kader moet ik mijn kind maar in een condoom verpakken om het veilig de wereld in te sturen.
Ik vind roken echt ontzettend smerig maar je kan je kind nu eenmaal niet tegen alles beschermen. Mijn man rookt ook buiten maar toch ruiken zijn haar en kleding ook naar rook. Kan m moeilijk verbieden om zijn eigen dochtertje niet te voeden, knuffelen enz.. Hetzelfde mijn schoonmoeder. Rookt als een ketter... Ze lucht het huis goed en toch als ik de hal binnen loop komt de aslucht je tegemoet, maar als we een keer in de drie a vier weken daar op visite gaan rookt ze buiten op balkon. en gaan de Kids wel gewoon mee.. Zijn hun grootouders. Je kan ze moeilijk in een glazen kooitje stoppen. En anders kan je nergens meer komen.
Jeetje als ik sommige reacties lees vraag ik me af hoe het kan dat in onze generatie nog gezonde mensen over zijn??!! Als we toch bezig zijn met de kinderen voor alles te beschermen zullen we ze dan ook maar binnenhouden, deuren en ramen dichthouden en miss ook een zuurstoftank aansluiten?? Want weet je wat allemaal zit in de lucht die je sowieso inademt? Ik vind de oplossing van je stiefmoeder een hele goeie. Mijn ouders hebben deze oplossing ook, en vind het geen probleem om mn kinderen achter te laten, zou nooit van ze verwachten dat ze helemaal niet meer in hun eigen huis zouden roken. Zou het nieteens durven.
Waarom breng je de kleine niet naar een kinderdagverblijf? Weet je zeker dat er niet binnen wordt gerookt. Zelf vind ik sommige reacties hier ook ver overtrokken. Net wat loirinha zegt.... Ik vraag mij ook wel eens af hoe mensen hun kinderen willen beschermen tegen alles.
Je kan toch niet stoppen met lucht in te ademen he! Dus het tegenargument 'dan moet je je kind ook binnen houden en ramen en deuren sluiten,...' vind ik totaal buiten de kwestie. Daar kan je nu eenmaal niets aan doen. (En kon je het wel, koos dan niet iedereen voor zuivere lucht?) Wat je wel zelf in handen hebt, is een rokershuis. Mijn kind gaat nooit naar een huis waar binnen gerookt wordt!! Is een echt stinkhol! Ik voel me al ongezond als ik er binnen zou komen. Heb wel de chance dat dit in mijn familie niet voorkomt. Wat je stiefmoeder betreft: als ze gewoon binnen rookt op de dagen dat je kindje er niet is, vrees ik dat gewoon verluchten niet voldoende is. Die (schadelijke) stank gaat er altijd zijn. Ze zou gewoon best altijd buiten roken! Je moet voor jezelf uitmaken of je dit al dan niet erg vindt. Ik weet gewoon dat als ik mijn kindje zou ophalen uit zo'n huis en het stonk helemaal naar de rook, dat zou ik verschrikkelijk vinden! Ik persoonlijk zou het dus niet doen, maar ken veel mensen die het wel doen en prima vinden.
Ik denk da je schoonmoeder een prima optie voorstelt. Ik zou er zelf niet zo moeilijk over doen. Dan kun je nergens meer komen inderdaad, precies zoals al eerder gezegd is. Mijn eigen moeder en stiefvader roken ook, maar nooit binnen als ik er ben (terwijl ik nu nog maar zwanger ben) en zeker niet als het kindje er straks is. Ongeschreven regel en dat werkt prima. Maar ik blijf er lekker komen hoor, ze hebben ook een hondje en ik zelf ook.....Dat hoort nu eenmaal bij wat ze noemen; het leven!
Ik weet dat het misschien niet heel rationeel is, maar ik vind roken zo vreselijk smerig! Ik zou mijn kindjes niet in een rokershuis willen hebben. Dat de haartjes en kleertjes daarna naar rook ruiken vind ik zo naar en niet bij kleine kindjes passen. Voor mij is dat reden ze bijvoorbeeld nooit even bij de buren te brengen. Ben dan niet zozeer bang dat ze giftige stoffen inademen, maar ik vind het gewoon vies. Maar ik zou niet snel iemand vragen te stoppen met binnen roken omdat ik mijn kinderen daar wil brengen. Maar als de rookgeur in huis meevalt, niet overgaat op haren en kleding en er goed gelucht wordt en er niet gerookt wordt bij mijn kinderen, dan zou ik het denk ik wel doen. Maar dan zou ik wel zeker willen weten dat er buiten en uit het zicht van mn kinderen zou worden gerookt. Ik erger me er al aan als iemand voor ons tijdens het wandelen rookt en er rook onze richting op komt. Echt onwijs smerig!
Wat denk je wat er in de buitenlucht zweeft Als het maar zo weinig is en ze niet bij de baby rookt en voldoende ventileert zou ik me geen zorgen maken. Vroeger werd er gewoon bij ons thuis gerookt, ook in de auto etc. Heb er tot nu toe niet van opgelopen