Wie geeft er nexium aan haar kindje? Hoeveel mg per dag en hoe zwaar is jullie kindje? Mijn KA heeft de dosering klakkeloos verhoogd (terwijl hij eigenlijk alleen nog maar last heeft van zijn KMA en als hij daar een slechte dag mee heeft heeft hij ook meer maagzuur). Ik ga eerst bijna 5mg per dag. Dit hebben ze verhoogd naar sochtends 7 en savonds 4mg. Hij heeft idd niks geen maagzuur meer, maar ik heb vanavond niet meer de avond dosis gegeven. Ik vind 11mg toch wel erg veel voor een kindje van 6kg. In de bijsluiter staat 10mg per dag bij kinderen van 10-20 kg. Nou snap ik best dat je, onder toezicht van een KA, hiervan kan afwijken, maar ik vind het wel erg veel. Ik ben benieuwd hoeveel jullie geven.
Hier krijgt mijn zoontje 10mg ( 1 zakje dus). Hij heeft in het ziekenhuis gelegen omdat hij krijste tijdens de fles en toen is het verhoogd naar 10MG terwijl jij eerst 5MG kreeg. Het gaat nu zo goed dat ik wil stoppen met de nexium. Begin juli moet ik weer naar de KA dus hopelijk deelt ze mijn mening dan ook en mogen we hopelijk afbouwen.
onze knul is begonnen met 8mg per dag... namate hij groter werd, werd het ook opgehoogd. max wat hij gehad heeft was 16mg. Nexxium schijn je langzaam aan af te moeten bouwen, we hebben van 16mg naar 0 afgebouwd in 14 weken en nu kan hij zonder. Goed dat je er kritisch naar kijkt...maar niet zomaar ineens afbouwen hoor, altijd geleidelijk doen met nexxium
Hier vanaf dat dochter 2 weken oud was 2x 5 mg (toen was ze nog maar 3 kilo!) Dit bleek niet genoeg en bij een week of 8 1x 10mg per dag. Over het afbouwen heeft mijn kinderarts het volgende gezegd: Ineens halveren en niet verder afbouwen in hele kleine dosering want dan doet het zijn werking niet goed meer en duurt het afbouwen te lang om te kijken of je kindje reageert of niet (in de zin van: of hij/zij er al aan toe is om zonder te kunnen). Vreemd dat de KA van Roes een heel ander advies geeft.... Hier overigens geen reactie bij het stoppen (toen was ze 9 maanden).
Nou dat is inderdaad vreemd...hier moesten we het juist wel langzaam doen...in ons geval goed gekomen want onze knul heeft er prima op gereageerd.. Artsen, we zullen ze wel nooit helemaal begrijpen.......
Hier begonnen met 4 weken en ongeveer 2400 gram 5 ml 1 x dgs Gestopt met zo'n 12 weken en 4000 gram en nog steeds 1 x dgs 5 ml. Wij zijn toen wel in 1 x gestopt omdat het maar een kleine hoeveelheid was en het achteraf helemaal geen reflux bleek te zijn.
Tja, ik heb nexium gehad omdat ik zei dat hij maagzuur wegslikte. Nooit iets van een PH meting gedaan. Dan vind ik de dosering ineens wel heel erg verhoogd. Hij heeft overigens maar 2 dagen die hoge dosering gehad. Dus dat ik ineens gestopt ben met de avonddosering zou niet zoveel effect hebben denk ik.
Hier gestart met 2 keer vijf mg. Was toen 5.5 kg op een gegeven moment niet meer voldoende. Krijste alles bij elkaar. Toen opname zh en Ph meting. Krijgt vanaf toen 2 keer 10 mg. Weegt nu 7,5 kg. Helpt echt beter