Baby in stuit 32,5 weken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bureau, 25 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat ze tot 36 weken de tijd hebben om te draaien uit zichzelf. Daarna wordt het lastiger.
    Heb vrijdag een liggingsecho omdat de verloskundige twijfelt over de ligging.

2. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    De baby ligt hier nog steeds in stuit. Met 36 weken liggingsecho en dan afwachten hoe meneer ligt.

3. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Ik vind het wel lastig om me nu mentaal voor te bereiden op de bevalling omdat ik niet weet wat voor soort bevalling het wordt. Is dit herkenbaar voor mensen?

4. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    De baby heeft nu nog wel tijd om goed te gaan liggen. Met 32+5 lag deze baby ook nog in stuit en waarschijnlijk lag hij met 34+5 ook nog in stuit en nu met 36+2 ligt hij wel goed.

Was ook wel een beetje bang voor de bevalling. Ga je dan voor een stuitbevalling of toch voor een geplande keizersnede.
    Nu zit ik er vooral mee wanneer deze bevalling gaat beginnen. Komt hij bijvoorbeeld volgende week al of moet ik weer ingeleid worden met 41+ weken(vond het toen met onze dochter doodeng om zolang te moeten wachten en ze had ook geen vruchtwater meer al wordt dat niet erkend door de verloskundige)

Ik hoop voor je dat de baby zeer binnenkort goed gaat liggen.

5. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Het maakt mij niet zoveel uit of hij wel/niet gaat draaien, bij niet draaien kies ik voor een keizersnede. Ik vind alleen de "onzekerheid" zo vervelend. Waar moet ik me op voorbereiden? Ik ben best een controlfreak en nu weet ik gewoon niet wat me te wachten staat. Ik zou met allebei vrede hebben, maar het wachten en de onduidelijkheid vind ik erg vervelend.

6. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik snap dat je daar onzeker door wordt. Hopelijk draait de kleine nog uit zichzelf.

7. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Jammer dat verloskundige er niet bij zeggen dat het echt volledig normaal is dat een baby met 32 weken in stuit ligt. Niet in stuit is uiteraard ook normaal.. Het is helemaal niet bijzonder, er zijn zoveel kindjes die rond die tijd in stuit liggen of regelmatig draaien.
    Als je zelf de natuur een handje wil helpen kan je wel wat trucjes toepassen. Je kunt bijvoorbeeld je strijkplank (plat) tegen de bank aan liggen en er op gaan liggen met je hoofd naar beneden. Of op je rug gaan liggen met je voeten op de grond en dan je bekken omhoog duwen, maar dat is wat zwaarder. Je baarmoeder is aan de bovenkant breder, net als een ballon, als je baby naar boven zakt omdat je op zn kop ligt is er meer ruimte om te draaien.

Maar ik zou de persoonlijk pas gaan doen als hij met 35 weken nog in stuit ligt hoor..
    Mijn kinderen lagen beide ook in stuit bij 32 weken, maar zijn gewoon gedraaid.

8. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Oh de VK deed er niet gek over hoor ;)

Maar het is nu al een poosje later en ik ben ~34,5 weken zwanger en hij ligt nog steeds in stuit ;)

Deel Deze Pagina