auw auw auw aambeien tips??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door meisje26, 15 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    hallo allemaal,

Ik heb eigenlijk de hele zwangerschap al last van aambeien maar nu is het wel heel erg, kan amper zitten, het doet de hele dag superveel pijn en toen ik net naar de wc moest kon ik het wel uitschrieeuwen zo'n pijn deed het. het is echt een flinke tros waarvan er 1 donkerrood word en ook nu aan het bloeden is.
    voel me er zo ellendig door, heb al vanalles geprobeerd: sperti (helpt niks) Hemoclin spray (verlicht iets maar voor heel even) en heb zinds vandaag curanol zalf en tabletten gehaald. Iemand hier ervaring mee? en zo ja hielp het snel? ik zie nu helemaal op tegen de bevalling:( ben bang dat het dan nog erger wordt, moet dinsdag naar de gynaecoloog en zal het dan in ieder geval aankaarten....

bah voel me echt ellendig en alleen ermee, je gaat dit ook niet tegen iedereen vertellen natuurlijk....

2. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Hey meis,

Zelf had ik ook aan het eind van mn eerste zwangerschap een inimieni klein aambeitje, alleen net na de bevalling waren dit er meer, heb er eigenlijk geen last van, heel soms een tikje bloed, het enigste is alleen dat het zo lelijk is.

Kan je denk ik weinig helpen, maar kaart het zeker aan bij de gyn, die van mij zijn gekomen door het persen tijdens de bevalling. Misshien zijn er wel speciale technieken in de manier van persen die hierbij kunnen helpen...

In ieder geval ben je niet alleen!

3. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

24 aug 2007
    421
    0
    16
    Ik heb supergoede ervaringen na mijn vorige bevalling met curanal en curanol. Sperti hielp niets. Het duurt wel een dag of 5 voor je wat merkt, maar ik heb het nu al in huis voor na de volgende bevalling... Niets zo vervelend als aambeien!!
    Succes!

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    thanx ik vestig mijn hoop op de curanol! nog ff een paar daagjes geduld hebben dus...

5. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    k heb na de bevalling van de jongste curanol en curanal gebruikt toen zaten aan de buitenkant. Bij de oudste en nu heb ik ze binnenwaarts en heb ik iets van spertie werkt perfect na 2 dagen deden ze geen pijn meer.

6. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    oh ja curanol is super! mocht je tot die tussentijd nog wat willen is er vast bij de etos ofzo wel een ander middeltje te krijgen.... maar curanol rules :D

7. Dag

Dag VIP lid

2 aug 2007
    7.270
    0
    0
    Secretaresse
    Midden van het land
    oh zie dat je het ook al in huis hebt!
    binnen 3 dagen ben je er vanaf! althans mijn druiventrossen waren weg :D

8. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    Heb ooit eens gelezen dat iemand daar neusspray voor gebruikte.dat werkte heel goed.Zij had het als tip van de kraamhulp gekregen. Had met het kleiner worden/slinken van bloedvaatjes te maken?

volgens mij hier op ZP gelezen.Misschien ff de zoekfunctie gebruiken?

9. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    ik mocht geen sperti of die spray gebruiken? Mag niet tijdens de zwangerschap zeiden ze? Ik heb ook curanol..helpt wel wat verlichtend maar die aambei gaat niet ervan weg bij mij :(

10. Sijke

Sijke Bekend lid

ja, curanol helpt en ook wel vrij snel vind ik, je moet het dan wel langer blijven gebruiken, dan voorkom je weer dat het ontstaat of erger word.
    Succes ermee!

11. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    tijdens de zwangerschap mag je sperti enz wel gebruiken. Maar net de de bevalling mag sperti bijv niet.
    Wel die curanol.

Heeft te maken met de evt wond en spul wat in sperti en sommige andere cremes en sprays verwerkt zit.

Hier ook last van aambeien en t word alleen maar meer. Denk dat de beeb er flink op drukt. Denk ook dat de bevalling weer een mooie aanwinst gaat opleveren :( baal er ook stevig van. Zeker het op de wc zitten doet pijn :(

12. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    dames, had ook even een vraagje aangezien jullie er allemaal last van hebben.

Zelf heb ik een paar kleine aambeitjes uitwendig overgehouden van de eerste. Heb hier eigenlijk bijna geen last van. Kun je deze nog weg krijgen met een zalf? Echt dat ze helemaalverdwijnen? Ben bang dat ze grter zullen worden tegen de tijd dat ik nu weer moet bevallen. heb trouwens nog nooit een zalfje gebruikt.

thanks!

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Heb gehoord dat dat niet kan en dat ze alleen maar operatief weggehaald kunnen worden...

14. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    pff hier nu wel een gesprongen en gisteren de hele dag aan het bloeden, morgen weer naar de gynaecoloog, zal het daar ook eens aankaarten maar denk dat ze er niks meer aan doen vlak voor de bevalling....
    sterkte allemaal

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd weggaan dan moet je heel veel geluk hebben. Het zijn een soort van spataders. Na de eerste ook wat overgehouden maar die zijn naar binnen getrokken en zo af en toe had ik daar last van.
    Nu bij de tweede dus meer last en die kleintjes groeien. Ben ook bang voor de aanblik en gevoel na de bevalling!
    Dus ben ook bang dat ze nooit helemaal weggaan.

Meisje, dat bloeden heb ik een weken geleden ook gehad, echt niet fijn. Het fijne is wel dat de grootste, die dus geknapt is nu een stuk kleiner is.

16. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb er gelukkig geen ervaring mee!!! De man van mn collega wel;) Daarbij hadden er een soort ringetje omheen gedaan. Die knellen het af dan drogen ze uit en vallen eraf.... Misschien hebben jullie daar iets aan??

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Curanol en paracetamol. Ik had precies htzelfde na de bevalling en heb echt gehuild van de pijn. Maar de paracetamol vooral hielp heel erg goed. En regelmatig de curanol smeren. Ben je er zo vanaf

18. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Helemaal weggaan gaan ze nooit tenzij je naar het ziekenhuis gaat dan worden ze operatief verwijderd.
    Anders blijven het een soort flubberige zakjes als ze zijn gesprongen.
    Het blijven lastige dingen :(

19. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    dank je wel dames!

het zijn nu maar 2 kleine flubbertjes :D, hoop dat het niet meer gaat worden aan het eind van de zwangerschap/bevalling.

20. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

bij mij wilden ze het echt niet wegsnijden!!!!! ik heb echt liggen janken van de pijn, en zelfs de kraamhulp had toen de arts gebeld..die zei toen botweg nee hoor wegsnijden doen we niet zomaar. mevr moet gewoon de paracetamol blijven slikken. :mad::mad::mad: je kan je natuurlijk voorstellen hoe kwaad ik was. ik kon niks.,,,niet zitten lopen al helemaal niet liggen slapen alles deed pijn!

bij de tweede straks zal het vast weer zo een "feest" worden. dat is echt het pijnlijkste dat ik ooit heb meegemaakt.

Deel Deze Pagina