Momenteel bijna 32 weken zwanger en de baby ligt eigenlijk al zolang ik me kan herinneren met het hoofdje naar boven en fijn op m'n blaas te stampen . Bij wie is de baby uiteindelijk zelf gedraaid? En wie heeft er ervaring met uitwendige versie? Ik heb het gevoel dat er niet heel veel ruimte meer is om te draaien, maar kan het mis hebben natuurlijk.
Mijn dochter lag in stuit en we gingen voor een versie met 36 wkn. Echter bleek toen dat ik te weinig vruchtwater had en ben weer naar huis gestuurd. Uiteindelijk voor een ks gekozen. Ik had zelf het idee dat ze niet zelf zou draaien omdat ze vanaf de 20 weken echo al in stuit lag, maar de mogelijkheid is er altijd
Onze oudste lag ook al de tijd met haar hoofd naar boven en ja hoor de benen naar beneden, letterlijk stond ze rechtop en ook nog eens met haar gezicht naar voren. Heb 2x een versie laten doen maar te vergeefs.. Eerste keer draaide ze wel maar lag ze met 10 min weer in oude houding en tweede keer ging ze niet verder dan een kwart. Uiteindelijk maar goed ook, heb een keizersnede gehad en ze had dus 2x d navelstreng om haar nekje. 1. Het is echt geen prettig gevoel, dus bedenk echt goed of je het wel echt wilt doen en het er voor over hebt. 2. Ik ben sinds toen van mening dat ze niet voor niets zo liggen als ze willen draaien doen ze dit zelf en niet door een ander. Succes en duim dat uk zelf nog draait
Mijn eerste heeft tot aan de bevalling in stuit gelegen, mijn tweede is met 34 weken zelf gedraaid...
Mijn zoontje lag tot 39.5 weken in stuit. Tijdens laatste echo voor het inplannen van de keizersnee bleek hij ineens goed te liggen.wij hebben bewust niet gekozen voor een draai poging, ivm de risico's die er bij kunnen komen kijken en de kans dat het kindje net zo hard weer terug draaid. Ik hoop voor je dat je beebje nog draaid!
ruim vier jaar geleden is mijn dochtertje in week 35 gedraaid naar stuit. draaipoging gehad en die was niet gelukt. Ik zou het ook nooit meer willen. Deed heel veel pijn. Uiteindelijk mocht ik kiezen tussen keizersnede en zo vallen in stuit omdat ik een klein meisje had. Ik wilde haar zelf op de wereld zetten en dat is gelukt. Ik heb wel een vrij vlotte bevalling gehad.
hoi, ik heb dat bij mijn zoontje ook gehad. Omdat bij niet draaide heb ik een uitwendige versie gehad. voorafgaand hieraan was mij Moxa therapie geadviseerd (vorm van Chinese geneeskunde), het kon geen kwaad en zou mogelijk helpen. Bij mij heeft het niet geholpen maar ik moet zeggen dat ik de versie mee vond vallen. Het was wel een gek gevoel als ze je baby met je buik zo vastpakken maar deed geen pijn. Ze hebben hem maar 1 kwartslag hoeven draaien, toen deed hij uit zichzelf de ander kwartslag. Daarna een gewone bevalling gehad. Ik was bang van de verhalen maar het is me 200% meegevallen! Succes!
Hoi, Mijn zoontje lag tot aan de bevalling in stuit en heb ook moxa therapie en externe versie geprobeerd, maar Helaas. Externe versie zou ik bij een tweede in stuit niet nog eens doen, maar iedereen ervaart het anders. Heb gekozen voor natuurlijke bevalling en dat ging heel goed. Mocht een tweede kindje komen, hoop ik op weer zo'n vlotte bevalling! Door een lisexcisie 11 maanden voor de bevalling kwam ontsluiting niet goed op gang, maar door te strippen na 8,5 uur weeen schoot het ineens naar 5 a 6 cm en 3 uur daarna is zoontje geboren. Succes, en volg je gevoel!
Mijn kleine ligt ook lekker met dr voetjes onder dr billetjes in mijn bekken. Vorige week bij 36+2 een uitwendige versie gehad maar deze is helaas niet gelukt. Daar had ik me al op ingesteld aangezien de kans bij een eerste kindje minder dan 50% is en die kleine nog nooit met dr voeten naar boven heeft gelegen naar mijn idee. Toch vond ik het het proberen waard. Het deed wel veel pijn, moeilijk om te ontspannen en vooral de volgende dag heb je een enorm blauwe plek gevoel op de plek waar ze het kontje omhoog duwen en ook nog best wel waar ze het hoofd proberen te duwen. Met de baby ging overigens alles prima, geen dalende hartslag of wat dan ook, ze was niet onder de indruk. Nu gaan we voor een keizersnede op uitgerekende datum min 4 dagen. Kortom: zou de uitwendige versie, ondanks de pijn en ondanks dat het bij mij niet gelukt is, wel een kans geven. Een bevalling doet tenslotte ook pijn.
Mijn dochter heeft de hele zwangerschap in een stuit gelegen,met 35 weken nog een controle gehad en nog steeds in een stuit..dus afspraak voor echo gemaakt met 36 weken en eventuele draaiing maar ze is dus zelf tussen week 35 en 36 gedraaid
Ik maakte mij zorgen met 32 weken, lag ook in stuit, maar mag tot 36 weken he! ☺ Hij was gedraaid voor mijn 34 weken afspraak. Ik kon het zelf best wel goed merken aangezien de blaas trappen gestopt waren. 😅
Hier eentje die al wekenlang goed lag en zelfs ingedaald, en gister tijdens controle bleek dat meneer ineens in stuit lag. Meteen een uitwendige versie gedaan en die is gelukt, maar volgens mij (ik heb veel vruchtwater) kan 'ie nog gemakkelijk zelf draaien. Dus zeker geen zorgen maken, je kindje heeft nog tijd zat!
Mn teeede lag ineens in stuit met de liggingsecho rond 36 weken. Vervolgens moxa-therapie gedaan bij de accupuncturist (maar niet zelf thuis herhaald). Ergens na de de therapie en tussen de afspraak voor de versie (drie dagen) is hij weer goed gedraaid.