Baby in stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KleineLai, 13 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Door mijn baarmoeder vorm kon ik ook geen versie doen, maar anders wou ik het ook niet, voelde ook niet goed
     
    Snananas vindt dit leuk.
  2. Kaktus

    Kaktus Actief lid

    4 jul 2021
    384
    261
    63
    Vrouw
    Ik heb hier zelf geen ervaring mee. Wat ik wel weet is dat acupunctuur soms er nog toe kan leiden dat de baby draait. Als je een beetje van het alternatieve bent kun je dat ook nog overwegen,minder invasief denk ik en hoe mooi zou het zijn als het werkt :)
     
  3. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Nee, daar ben ik niet zo van. Niet tijdens een zwangerschap althans.
    Heb er wel even over gedacht maar nee, haha
     
  4. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Hier bleek bij de afspraak voor de versie bij 37 weken ook dat hij (3e kindje) al zelf was gedraaid. Niks ervan gevoeld. Wel ook controle echo voor heupen gehad met 3 maanden.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  5. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mijn jongste lag tot 36 weken in stuit en is toen zelf gedraaid. Dat voelde ik ook, hoop tumult in mijn buik. Dag later voelde het schoppen anders en na controle echo bleek ze inderdaad goed te liggen. Een versie durfde ik niet aan (placenta lag tegen buikwand aan) en ik zou die week naar de gyn gaan, maar was dus niet meer nodig.

    Oude vk bij ons gaf de tip om op handen en knieën te gaan zitten regelmatig met je billen wat omhoog. Dan komt er meer ruimte vrij wat eventueel stimuleert om zelf te draaien. Bij mij deed het niks op dat moment, ze draaide toen ik rustig op de bank filmpje aan het kijken was :rolleyes:
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  6. Poes123

    Poes123 Actief lid

    15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Hier ook een dochter in stuit gehad. Uiteindelijk wel een versie geprobeerd met 36 weken, maar niet gelukt. Ze lag hartstikke klem. Geplande keizersnede bij 39+2. Van te voren nog even een echo en toen lag ze nog in onvolkomen stuit.

    Nu zwanger van een tweede en ik ben heel erg benieuwd hoe deze straks ligt... stel deze ligt weer in stuit zou ik geen versie weer proberen.

    Zelfs nu gaat mijn voorkeur uit naar een geplande keizersnede.. juist omdat die zo goed is bevallen.......
     
  7. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    ik wilde sowieso geen versie omdat ik inderdaad denk dat baby's niet voor niks zo liggen.Gelukkig hier ook niet nodig geweest.

    sterkte met je afweging.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Hoe kwam het dat ze zo vast lag? Was ze al ingedaald?

    Ik ben ergens bang dat ze vast ligt door de navelstreng of zo. Kunnen ze op een echo zien of de navelstreng bijv om het nekje zit? Ik ben bang dat als ze vast zit en ze gaan haar draaien dat ze dan zichzelf een soort van ophangt. Dezelfde angst als ze in stuit geboren zou worden, dat ze zich ophangt.
    Ik heb echt geen idee of dat een realistische angst is hoor.

    Ze ligt op elke echo met haar gezichtje in de placenta, die gebruikt ze al een soort van kussentje. Ze kan wel om haar as draaien. Ik voel haar ruggetje soms links en soms rechts.
     
  9. Poes123

    Poes123 Actief lid

    15 mrt 2021
    326
    362
    63
    Vrouw
    Nooit geweten waarom ze zo vast lag.... was overigens ook niet ingedaald...

    Achteraf ben ik echt blij dat ik de keuze heb gemaakt voor een keizersnede. Dat gaf mij enorm veel rust. Juist door alle vragen die jij nu net aan mij stelt en waar niemand antwoord op wist...
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Mijn tweede is met 36 wkn spontaan gedraaid, had tot die tijd in stuit gelegen. Ik was wel voor versie gegaan overigens, maar dat was dus niet nodig. Ze is thuis geboren. Omdat dochter van mijn broer grote problemen met heupdysplasie had, heb ik zelf aangedrongen op extra controle van heupjes na dat lange stuit liggen. Op echo was toen aan 1 heup idd iets te zien, waarmee we bij orthopeed zijn geweest. Uiteindelijk viel het mee en is het uitgeboekt als een 'onrijpe' heup die geen directe behandeling hoefde. Is met 6 mnd voor zekerheid nog gecontroleerd, of het vanzelf bijgetrokken was (anders had er wel behandeling gevolgd).

    Mijn derde heeft tot 34 wkn in stuit gelegen en daarna tot 37 wkn dwars gelegen. Toen we voor versie in ziekenhuis kwamen, was ze gedraaid (dat had ik ook gevoeld die nacht...), nog even spannend of ze naar stuit of hoofd gedraaid was, maar ze lag goed en zo stonden we onverwachts snel weer buiten :thumup:. Is ook thuis geboren.
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  11. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Het is niet met naalden mocht dat je overweging zjjn. We doen dat met warme kruidensticks. 75% succesrato zag ik vanmiddag in mn boek staan.
     
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Oeps, ik dacht idd dat het met naalden was.
    Een vriend van ons heeft Chinese (Aziatische) geneeskunde gestudeerd. Ik zou hem misschien kunnen vragen wat de opties zijn. Maar echt lekker voelt het niet hoor.. je ‘rommelt’ toch met een zwangerschap en ongeboren kind.
    Ik ga er nogmaals over nadenken, dankjewel :)
     
  13. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Moxa is dat. Al mijn vriendinnen die dit hebben gedaan hadden er succes mee en is erg natuurlijk zeg maar. Ik was er verbaasd over (en sceptisch eerst) Het is een afweging die je moet maken of en wat je wel wil proberen. Succes met je keuze!
     
    Sophy en KleineLai vinden dit leuk.
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Jij was ook op een lekker tijdstip wakker :|

    Gisteren met vriend gepraat en hij vindt het wel iets wat we kunnen proberen. Of tenminste informatie over kunnen inwinnen.
     
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Ja, ik denk na alle info die ik via via eens gehad heb hierdoor dat het iets zou zijn wat ik ook geprobeerd zou kunnen hebben. Maar goed we gaan niet meer voor een vierde :p dus ik ga het sowieso nooit meer hoeven te doen.

    Haha ik had een baby die geen zin had in zomertijd denk ik :|
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  16. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Mijn meisje lag in stuit, met 36 heb ik een versie gehad en is ze binnen 30 seconden omgedraaid. Ik had wel extreem veel vruchtwater dus ze had genoeg ruimte om te draaien. Uiteindelijk is ze trouwens alsnog met een keizersnede geboren omdat mijn ontsluiting niet doorzette maar het draaien ging supergoed :)
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  17. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    We zijn hard aan het nadenken of we een versie willen doen. We denken nu aan wel, omdat het het veiligst is voor de baby om geboren te worden hoofdje eerst. En de versie wordt heel goed in de gaten gehouden, zowel voor als erna (dmv echo en ctg) en zelfs de dag erna moet ik nog eens langskomen voor een ctg. Dat geeft me wel een veilig en positief gevoel om het te proberen.

    De arts zei dat 1 uit 2 versies succesvol is.

    Voor vrijdag hebben we de afspraak staan. Dan ben ik 36 weken (35+6)
     
    Ysabella, Mapje en Linnidee vinden dit leuk.
  18. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.024
    7.342
    113
    Vrouw
    Ik duim voor je!
     
    KleineLai vindt dit leuk.
  19. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    Bij mijn schoonzus was het draaien mislukt tot 2x toe,baby was binnen een uur weer teruggedraaid,maar toen hebben ze het een 3e keer geprobeerd en zijn ze gelijk begonnen met inleiden.
    Dit is wel 18jaar geleden,dus of ze het nu ook nog zo zouden doen weet ik niet.

    succes!
     
  20. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik ben gister begonnen met moxa. Is 1x per dag genoeg (20 minuten, 10 min per kant afwisselend)? Of zie jij beter resultaat bij 2x?
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina