Baby in stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door KleineLai, 13 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Ja op zich wisten we wel al dat het zou passen. De jongens zijn er beide ook prima doorheen gekomen natuurlijk. Deze baby is zelfs iets kleiner dan haar broers dus het zou echt allemaal wel moeten kunnen. Maar gewoon om zeker te zijn, en ik vind het sowieso ook wel leuk om dit soort feitjes te weten over mijzelf, dus gooi me maar door de scanner heen hoor, haha :p
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Voor de moeder zijn de risico’s vooral groter met een keizersnede. Voor de baby is een keizersnede veiliger. Er is dan namelijk geen moment dat de zuurstof wordt afgesloten. Bij een stuitbevalling is er wel dat moment en is het belangrijk dat het hoofdje van de baby heel snel geboren wordt. Maar de kans op complicaties bij beide ligt heel erg laag hoor. De meeste baby’s hebben wat opstartproblemen (bij zowel keizersnede als stuitbevalling) maar dat is het. De kans op echt gevaarlijke dingen ligt heel laag. Gelukkig!!

    Er kan snel geschakeld worden als dat nodig is ja. Er staat een heel team klaar voor het geval het niet lukt. Enerzijds vind ik dat fijn, anderzijds is dat juist hetgene dat me een ongemakkelijk gevoel geeft. Het geeft me toch een soort van druk ergens..

    En dankjewel :)
     
    Snananas vindt dit leuk.
  3. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    Ja klopt:)ik ben nu 31 weken.Ik denk dat ik mijn hoofd gewoon cool hou:cool: en het weer afwacht.Weet wel dat ik een vleesboom heb,geen idee waar precies en hoe groot,maar het zou een rede kunnen zijn dat baby zo ligt.De laatste 3 zijn met 37 weken alsnog zelf gedraaid.was een hoop gepieker en uiteindelijk voor niks gelukkig.ze hebben al mijn bevallingen ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes en hoge bloeddruk.allemaal met 38 weken,alleen 1 met 37 weken.
    Ze laten je niet na de 38 weken bevallen.
    Ik denk wel dat het dus per zhuis beleid en per indicatie anders is.
    De versie heb ik nooit een fijn idee gevonden.Altijd gezegd dat doe ik niet,maar misschien deze keer wel.Werkelijk geen idee dus:Dmaarrrrrrr ik ga het loslaten en zie het over paar weken wel.

    hoelang moet jij nog?
     
    Snananas vindt dit leuk.
  4. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Klopt, maar een keizersnede heb je ook nog dat een kindje direct geboren wordt en bij een vaginale bevalling kan een kindje zich voorbereiden. Plus dat ze de natuurlijke bacteriën meepakken als ze door het geboortekanaal komen.
    Ik doelde vooral op het verschil tussen beiden in algemeen. :)
    Maar, ik heb enkel keizersnedes gehad en dat was ook prima hoor. Komt goed!
     
  5. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Ik ben nu 36+4. Haar broers kwamen met 41+5 en 40+1 dus ik ga wel uit van 40 weken.

    Dat was voor jou dan echt even spannend ja! Redelijke vroege inleidingen en een baby in stuit! Heel fijn dat ze toch allemaal nog zijn gedraaid :D

    Ik heb ook heel erg goed moeten nadenken over een versie. Het zat me in eerste instantie niet lekker om het te doen. Ik weet ook niet of ze het uberhaupt gaan proberen als je een vleesboom hebt? Volgens mij is dan zo'n vereiste. Voldoende ruimte (vruchtwater), baby niet te groot, geen vleesboom, en de placenta op een goede plek. Zoiets. Maar dat zullen ze je wel vertellen mocht het zover komen.

    Wij zijn uiteindelijk wel voor een versie gegaan dus omdat hoofdligging gewoon het veiligst is voor de baby. De risico's van een stuitbevalling liggen iets hoger dan de risico's van een versie. Ik voelde me tijdens de versie ook wel goed hoor. Je wordt opgenomen, alles wordt gecontroleerd dmv echo en ctg, dan krijg je weeenremmers (niet voor tegen evt weeen, maar om de baarmoeder soepel te houden) en dan gaan ze draaien. Daar zijn 2 of 3 mensen bij. (in mijn geval de gyn, een vk en een arts/vk in opleiding). Na de poging krijg je weer een ctg en dan mag je naar huis. De volgende dag mag je langskomen voor weer een ctg als je dat wil. Dat wou ik graag want de baby was erg rustig sinds de versie. Maar er was niets aan de hand hoor. Ik denk dat ze gewoon boos was dat we haar probeerde te forceren :p (grapje uiteraard)
     
  6. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Sowieso komt het goed ja. De kansen op complicaties bij alle soorten bevallingen liggen heel erg laag. Onder de 1% volgens mij. Alleen keizersnede heeft voor de moeder wel verhoogde kans op complicaties. Maar goed, wat moet dat moet. Je kan een hoop willen maar als het niet gaat dan gaat het gewoon niet :)
     
  7. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    Spannend dus ook voor jou wanneer ze zich aankondigd.:)
    Ik wacht gewoon af,ga niet op de zaken vooruit lopen.
    Ik zou het wel leuk vinden als je na de bevalling je ervaring nog even deelt:)
     
    Ysabella, KleineLai en Snananas vinden dit leuk.
  8. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Ik volg even het topic; op de laatste echo's lag het kindje hier steeds ook in stuit en gezien waar ze me steeds schopt is dat nu met 29 weken nog steeds zo. Ik vind zowel een stuitbevalling als een keizersnee een eng vooruitzicht (ene voor het kindje, andere voor mezelf), dus ik hoop heel hard dat ze nog draait...
     
  9. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Geen zorgen hoor! Mijn zoontje is pas gedraaid in week 36 (!!!). Hij was altijd een lange baby, dus dat voordeel had hij ook niet :roflmao:
    Ik heb me ook zorgen gemaakt, maar uiteindelijk bleek het allemaal voor niets. Dus jouw kleintje heeft nog tijd zat!
     
    Leraje vindt dit leuk.
  10. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Ik duim met je mee! Zou heel goed kunnen dat ze nog draait hoor! Met 29 weken hebben ze nog meer dan genoeg ruimte. Mja.. je hebt eigenwijsjes.. :p
     
    Leraje vindt dit leuk.
  11. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    Ben je ondertussen al bevallen??
    Ik ben echt zo benieuwd hoe het gegaan is?
    :):)

    Groetjes Kaatje
     
  12. Yellowbirdie

    Yellowbirdie Actief lid

    27 jan 2019
    333
    469
    63
    Vrouw
    Mijn dochter lag in stuit. Op dezelfde manier als bij jou. Ik heb nog een versie gedaan maar dat doe ik echt nooooit meer. Het deed onwijs veel pijn en met een goede reden ook. De navelstreng zat zo om mijn dochter heen gewikkeld dat ze geen kant op kon (niet om nek ofzo). Maar dat was gewoon trekken aan de placenta en alles eromheen o_O. Gyn besloot zelf om te stoppen omdat het zo pijn deed. Dochter zelf gelukkig geen last van gehad. Afgezien van een langere herstelperiode kies ik zo opnieuw voor een keizersnede. Stuitbevalling mocht ik niet ivm de uitwerking op mijn bijnieren en alle complicaties eromheen en had ik zelf ook niet voor gekozen. Ik heb maar 1 echte wee meegemaakt (dag voor de geplande keizersnede braken mijn vliezen, dus alsnog spoed ks). En eerlijk. Ik vond het echt helemaal prima. Nu een prachtige eigenzinnige dochter.
     
  13. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Nog niet bevallen! Ze neemt de tijd :p

    Wel is ze ergens tussen week 39 en 40 gedraaid! Met 39 weken lag ze nog in stuit en met 40 weken lag ze opeens met haar koppie naar beneden! :D
     
    Leraje en S2909 vinden dit leuk.
  14. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    Ze neemt inderdaad lekker de tijd:):D
    Dat is wel heel erg goed nieuws zeg.Fijn dat ze dat dan toch nog even gedaan heeft.haha.
    Hier over 2weken de inleiding, maar baby ligt of in stuit of dwars,dus ben heel benieuwd.
    Ik hoop dat je haar snel in je armen mag houden en dat je met een goed gevoel aan je bevalling begint;)
     
  15. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.245
    113
    Zondagnacht is ze geboren! Hoofdje eerst! :)
    Alles is helemaal goed gegaan, bevallen met een verloskundige en een verloskundige in opleiding. Ik heb haar kunnen aanpakken en ze heeft ruim 2,5 uur bij mij huid op huid gelegen voordat ze haar hebben onderzocht en aangekleed. Geen artsen in de kamer, geen OK op stand-by, geen interventies voordat ik haar zou kunnen aanraken. Ik kijk heel goed terug op de bevalling.

    Ik hoop dat je kindje nog lekker gaat draaien! Het kan tot op het allerlaatste moment kan ik je vertellen :D
     
    femkes, Krily, S2909 en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Klinkt als een hele fijne bevalling.
     
  17. 81kaatje

    81kaatje Actief lid

    26 mei 2015
    391
    43
    28
    Gefeliciteerd!!
    Wat fijn dat je bevalling zo goed is verlopen.
    Afwachten maar voor mij.
    Geniet van de kleine meid en je kraamtijd.

    groetjes kaatje
     

Deel Deze Pagina