Baby in stuitligging, zelf meer klachten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moowtje, 8 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moowtje

Moowtje Nieuw lid

8 okt 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Ik zit nu in de 37e week en helaas ligt de baby nog steeds in stuit.
    Moxatherapie en een uitwendige versie hebben helaas niet geholpen.
    Ik vroeg me af of meer mensen het gevoel hebben waarvan de baby ook de laatste weken nog in stuit ligt dat je zelf meer klachten hebt dan wanneer de baby met het hoofd naar beneden zou liggen? Meer last van de buik? Omdat de baby eigenlijk niet goed ligt en de schedel onder je ribben ligt heb ik het gevoel dat ik veel meer klachten heb dan als het goed zou liggen....is dit normaal? Kan er verder niks over vinden..

Ben benieuwd naar anderen waarvan de baby eigenwijs is ;)

2. Keessie

Keessie Actief lid

8 jul 2014
    358
    406
    63
    Vrouw
    Trotse melkvee boerin!
    Achterhoek
    Deze ligt ook al n tijdje in stuit maar kan nog gaan draaien. De vorige lag met 29 weken al goed.
    Mijn buik is nu wel gevoeliger en ook dat hoofd onder je ribben niet fijn, en voetjes in je blaas erg vervelend.
    Ervaar het ook als pijnlijker dan bij de eerste.

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Hier lag de baby tot 35.6 in stuit (zou met 36.0 gedraaid worden) en ik vind stuit fijner dan dathet hoofdje beneden ligt... op de trappen op mijn blaas na dan haha.

ik herken het niet onze dochter heeft altijd goed gelegen en toen had ik veel meer last.

4. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ja hier wel.. ik heb een hele gevoelige buik, rn moet elk uur plassen omdat hij op mn blaas ligt of schopt!
    verder voel ik hem zo erg bewegen dat het pijnlijk is, zeker met zn hoofdje, of schouder. die zie je ook regelmatig uitpuilen :)

5. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kleine is ook pas bij 36 weken gedraaid. Toen hij in stuit lag was ik veel vaker misselijk en meer last van maagzuur! Nu hij goed ligt is dit minder, heb alleen pijnlijke ribben van voeten/billen.

6. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Hier ook een stuitkindje, vreselijk vervelend vind ik het dat het hoofdje de hele tijd tegen mijn ribben aanligt. Ik voel het constant en heb het idee dat hierdoor ook mijn adem soms benomen wordt.. Ook veel last van maagzuur

7. LianneJJ

LianneJJ Lid

20 jul 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons eerste kindje lag in stuit... keizersnede bij 37+5
    Ik heb me de laatste weken echt prima gevoeld... hoop nu ook zo op t einde te lopen!
    Alleen veel last van maagzuur maar de rennies werkte goed dus dat was prima te doen.
    Niet t idee dat ik meer last dan gemiddeld had!

8. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

24 aug 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    Hey,

Hier ook een stuit kindje. Mijn buik is ook veel gevoeliger en bepaalde bewegingen doen ook echt pijn.

Maagzuur ik ook heftiger dan bij zoontje.

In welke stuitligging ligt jullie kindje? Hier onvolkomen.

Nicky1982 vindt dit leuk.
  9. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Mijn 1e lag in stuit, deze kleine is minder eigenwijs.
    1e was ik veel benauwder, vooral in zit (moest echt in een ligstoel, op de bank ging niet meer) . Het schoppen in mijn blaas vond ik heel vervelend( nu tegen mijn ribben;)maar dit is beter te doen)maagzuur lijkt nu iets minder erg.

Sterkte met de laatste loodjes

10. Bloempje8

@LianneJJ, mag ik vragen waarom je een keizersnede hebt gehad bij 37+5? :) Was dat gebruikelijk in het zh aldaar? Bij mij doen ze het (helaas, soms) niet eerder dan 39 weken.

11. LianneJJ

LianneJJ Lid

20 jul 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag dat vragen... de geplande keizersnede was een 9 dagen later gepland... met 39 weken dus. Toen kreeg ik te horen dat twee dagen eerder zou worden ivm grote andere operatie bij andere patient . Dus bij 38+5
    De kleine dacht er anders over en kwam een week eerder! De weeen begonnen en 5 uur later was de kleine er!
    Ik heb misschien ook weinig klachten gehad omdat ik dus vrij vroeg was.

12. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Mijn eerste lag in een stuit, de tweede niet.
    Ik vond bij de stuitligging het hoofdje onder tegen mijn borstbeen heel irritant en soms pijnlijk.
    Maar de tweede, de wel goed lag, was vervelender, vooral toen zij ging indalen. Er gebeurd dan vanalles onder in je baarmoeder en bij je baarmoedermond... voor mij was dat iets heftiger dan bij de stuitligger

13. Bloempje8

@LianneJJ, oh vandaar! :)

14. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb absoluut geen last van de stuitligging, behalve mentaal dan omdat ik echt niet kan/durf te kiezen voor een draaipoging of gelijks ks :( (stuitbevallingen wil mijn VK niet, en ik ook echt niet) gelukkig heeft de baby nog wel even om te draaien, dus ga voor de moxa en voetreflextherapie hopen dat hij met 36 facedown ligt!

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik vind het zelf wel behoorlijk vervelend, zo'n hoofd net onder je ribben.. Maar heb geen ervaring met een normale ligging, dus heb geen idee of dit fysiek onprettiger is eigenlijk..

16. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    beiden kinderen lagen in stuit, de eerste is tot het einde zo blijven liggen en de tweede is ergens in de 30+weken gedraaid.
    nou.. doe mij maar een gewone ligging.
    dat hoofd zo net onder je ribben/borstbeen, dat deed echt zeer, sochtends stak het hoofd echt uit als ik wakker werd en als ik opstond zag je het echt naar rechts draaien, zag er nogal alien uit haha. en dat getrap op je blaas. auwww.

Nathalietie vindt dit leuk.
  17. Bloempje8

@Babebabe, ik heb zelf vorige week een draaipoging gedaan, en niet als vervelend ervaren. Toen mijn baby niet meedraaide stopten ze gelijk. Je krijgt alleen een medicijn toegediend die je baarmoeder slap maakt, en daar werd ik een beetje kortademig van.

18. Jolina

Jolina Niet meer actief

Idd dat trappen op je blaas....auw
    Maagzuur ook meer last van.
    Maar als ik kijk naar de zwschappen van de meiden die gewoon goed lagen was dat op het eind vervelender.

19. Lieve1

Lieve1 Lid

7 okt 2013
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een baby in stuit.... en ook een bang voor draaipoging (meer voor conditie baby i.p.v. de pijn) , stuitbevalling of keizersnede.
    Voor moxatherapie is het volgens mij al te laat? Lees overal dat het voor de 34 weken zou moeten?

Hoop zo dat de kleine nog draait....

20. Jolina

Jolina Niet meer actief

Als je zo bang bent gewoon niet doen zo'n draaipoging ;) ik wilde m ook niet.

Deel Deze Pagina