Hallo! Ik ben nu 6wkn en 3dgn en ik had op het toilet zojuist 2 druppels lichtbruin. Ook heb ik een raar tintelend gevoel aan de linkerkant. Doet zelfs pijn! Herkent iemand dit? Ik ben helemaal hyper en in paniek. Kan pas na Pasen na de gyn. Wat te doen?
Het klinkt misschien 'makkelijk', maar probeer rustig te blijven! Ga even op de bank liggen, even afleiding zoeken. Bruinverlies hoeft helemaal niet erg te zijn! Pas als het helderrood bloed is, wordt het angstig. Bruinverlies hebben veel vrouwen.. Sterkte meid.
hoi chebu, Ik heb het zelfde gehad met 5 1/2 week, heb toen de verloskundige gebeld en die zei dat het enige wat je kan doen is afwachten. groetjes lief
Het is eng en je schrikt je rot, maar meestal is dit helemaal niet erg hoor! Ik heb aan het begin van deze zwangerschap 2x wat bruinverlies gehad en er was niets aan de hand. Mijn VK vertelde ook dat als het bij een beetje bruin blijft het bijna nooit iets betekend.
hoe gaat het nu? je kan zelfs roodverlies hebben zonder dat er wat aan de hand is..er kan ene klein vaatje knappen in de vaginawand...zolang je geen buikpijn hebt of stolsels...sterkte hoor!
Ik had dat bij ons Myrthe ook; maar tis een gezonde meid geworden De dokter zei me deze keer bij hevige steken net hetzelfde: pas bij helderrood bloed is het tijd om je zorgen te maken. Doe het alvast rustig aan Liefs kitty
Dit hoeft helemaal niets te betekenen. Ik heb het zelf ook gehad. Ik denk dat je echt aan de bel moet trekken bij helderrood bloed en pijn. Probeer je te ontspannen en niet gelijk van het ergste uit gaan. Sterkte!
Je moet hier op de site us kijken bij vragen aan de verloskundige. Daar zijn heel veel meiden die hetzelfde hebben en als je dan de antwoorden van de VK leest, denk ik dat je wel een beetje gerustgesteld wordt. xxx
Hallo Tot een week of 9 heb ik iedere dag last gehad van bruinverlies. Dit had ik al vanaf 3 dagen voor mijn NOD. Is daarna vanzelf weggetrokken. De gyn heeft tegen me gezegt dat als het geen helder rood bloed is en je geen hele zere krampen hebt ( 10x zo erg als menstruatie) je je geen zorgen hoeft te maken.
Nee, het was ontlasting bij nader inzien. Ik heb colitis ulcerosa en helaas is door de zwangerschap de ontsteking weer terug (door verstopping). En dan verlies je ook ontlasting (vies!) Maar goed, je gaat je dus van alles uitdenken . Bedankt voor jullie antwoorden!
Ow das minder Chebu. Mijn vriend heeft de ziekte van Crohn,dus weet wat het inhoud. Hoop dat je er niet al te veel last van krijgt in je zwangerschap.
Ik snap dat je geschrokken bent meid....zou ik ook hebben hoor....! Vaak is bruinverlies een teken van baarmoeder schoon maken...dat is oud bloed in je baarmoeder en die moet uiteraard schoon zijn voor je kindje. Probeer kalm te blijven (ik weet het is makkelijker gezegd dat gedaan) maar ik denk dat er weinig aan de hand is! Succes meid Groetjes Debby
ik ben nu 4 weken en 3 dagen en heb al 6 dagen last van bruine afscheiding. Ik heb dit ook gehad bij mijn vorige zwangerscahp en dat liep uit op een miskraam in de 8e week, dus ik vind het allemaal wel eng, maak aankomende week wel even een afspraak bij de huisarts. ook heb ik last, als ik me druk maak, alsof mijn baarmoeder samentrekt. ik weet niet precies wat het is, maar zo voelt het wel, wie kan me daar wat over vertellen?