Ja.. hoe doen jullie dat? De laatste week huilt mijn kleine mannetje als we in de auto rijden... soms al bij vertrek (eerder werd hij altijd stil zodra we reden) of wanneer we aan t rijden zijn. Ik vind dat zo lastig want ik wil hem niet laten huilen maar als ik alleen in de auto zit kan ik weinig. Praat wel tegen hem, zing, als t even kan aai over zijn.bolletje en zelfs f snel me pink af en toe ( dan word hij vaak wel even stil, speen pakt hij meestal niet). Het huilen gaat ook op een gegeven moment zo hard... gewoon helemaal overstuur... Ben ook wel eens gestopt om even te troosten maar hij gaat al snel weer verder. t word op deze manier gewoon niet leuk om op stap te gaan... Herkennen jullie dit? Wat doen jullie? Vind t ook vreemd omdat dit pas sinds een weekje is.. gaat eigenlijk samen met het huilen in de wagen... ook ineens is dat niet meer fijn.. zijn we aan t winkelen en huilt hij alleen maar... dus haal ik hem er maar weer uit en loop ik met hem op mijn arm... vind dat best lastig.... Ik hoor dan in mijn omgeving dat ik hem maar moet laten huilen maar echt geen.haar op mijn hoofd die daar aan denkt... Maar ik kan moeilijk niet meer ergens heen gaan met de auto of wandelen...
Meid, wat een ellende! Hier ook veel gehuil in de auto. Het enige dat helpt is zelf zingen, dus geen cd'tje ofzo helaas. Wat het huilen in de wagen betreft: misschien kun je een draagdoek nemen, dan hoef je niet de hele tijd met de kleine op de arm te sjouwen en is hij toch lekker bij je en dus stil.
Wij hebben ook zo'n fase gehad van veel gehuil in de auto. Wij reden toen werkelijk waar er echt minder om. We gingen wel naar mn ouders/schoonouders 25km verderop maar ik ben bv een keer op verjaardag bij mn zwager geweest ( 50km ) maar ben toen zeker 3x gestopt om te troosten. Verder reden we echt zo min mogelijk, zat 1 van ons achterin bij haar.
Hebben jullie een maxicosi met verkleiner?Wij hadden een extra kussentje onder de billetjes en een soort extra rand rond het hoofdje. Toen we beide verwijderd hadden was het huilen over. Hij vond duidelijk dat hij niet lekker zat. Misschien een oplossing?
Lastig! Voor het wandelen zou ik een draagdoek nemen, maar het autorijden is natuurlijk minder makkelijk. Als je met z'n tweeën bent, inderdaad iemand achterin gaan zitten en kijken wanneer en hoe het huilen begint. Hoe afhankelijk ben je van de auto? Misschien tijdelijk minder rijden? Misschien wordt hij bewust van het gevoel van de auto en vindt hij het even niet zo prettig? Schijnt de zon in zijn oogjes en vindt hij dat niet fijn? Hier slaapt ze vanaf het begin altijd, dus besef me hoe we boffen!
Is hier ook een fase geweest, bij ons hielp niks, dus wij hebben hem moeten laten huilen... En dat was echt heel naar inderdaad!! Sterkte meis!
Ik zat ook al aan de stoel verkleiner te denken. Of dat de zon in z'n gezichtje schijnt? Ik ben nog niet alleen met mijn zoon met de auto weg geweest, maar ik zit nog altijd achterin bij hem. Maar binnenkort gaan zoontje en ik samen op stap met de auto, ben heel benieuwd!
Bedankt voor jullie berichtjes. Ik denk dat ik inderdaad maar de draagdoek ga gebruiken alleen heb ik niet echt een handige voor buiten denk ik want over mijn jas gaat hij niet en onder lijkt me geen optie.. moet maar gauw beter weer worden Ik zie er echt tegen op om weer te rijden.dus probeer t ook te ontlopen.. niet te veel afspreken en boodschappen lopend halen op t moment dat ik grote kans heb dat hij in slaap valt. Helaas is geen.auto rijden geen optie want familie en vrienden wonen bijna allemaal wel min. 20 rijden, helaas... Maar hoop dan dat dit een fase is en hij.snel overgaat..... Wij hebben inderdaad de verkleiner er in.zitten..Ga eens proberen.hoe hij het zonder vindt en ga nog maar eens dat zingen proberen... misschien dat ik dat iets langer moet proberen... Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Bijons was het ook de hoofdverkleiner! We hebben het kussentje voor onder de billen uit het hoesje gehaald en los in de maxi cosi gestopt. In de winter hebben die kleintjes het natuurlijk al moeilijk met al die dikkere kleertjes en als dat in een propje in een maxicosi zit is dat natuurlijk ongemakkelijk! In de kinderwagenbak was het ook de ruimte en het niets kunnen zien! We hebben dus met drie maanden de kinderwagen zitting gepakt, die kn gelukkig helemaal plat en met een lodger bunker erin was het een heerlijk warm bedje voor ons kereltje en was hij helemaal tevreden!
Hier huilde ze de eerste maanden erg in de auto. Ik probeerde het zoveel mogelijk te vermijden en als we met z'n allen weggingen, zat ik naast haar. Inmiddels is het geen probleem meer gelukkig en hoor ik haar eigenlijk niet in de auto.
Hier lag het ook aan de verkleiner. Zodra die eruit was stopte het gehuil. Ik vraag me nog steeds af wat hij daar nou zo erg aan vond.
Miss is daar al op geantwoord (heb niet alles na gelezen) maar is hij niet ziek aan het worden. Mijn oudste deed dat ook opeens (net paar dagen na zijn eerste prik) en paar dagen later zware buikgriep te pakken. Moeilijk... De tweede huilde constant en was ook niet te vrede als hij in de auto zat (meeste baby's wel) Wat ik deed is laat maar gaan.. Kon trouwens ook nergens parkeren! En deed ook geen lange ritten met hem (hooguit 10 min) Kortom hij is niet vaak mee in de auto gegaan. Tot hij over ging naar een andere auto stoel was het goed, maar kwam denk ik ook door zijn verborgen reflux. Hij vond de maxi cosi echt niet fijn!!
Ik had hetzelfde probleem. Ben toen ook zo min mogelijk weg gegaan met de auto. 5 min met de auto was al drama en was ze helemaal rood en verhit vol met tranen als ik haar er thuis uithaalde. Dan werd ze wel weer wat kalm. Ze hield er gewoon niet van denk ik. Met de kinderwagen in het begin zelfde. Dan haalde ik haar er ook maar uit en liep ik met haar op de arm terwijl ik de wagen duwde. Ze wou heel graag rondkijken, want dan ging haar hoofd gelijk alle kanten op en werd ze stil. Ik ging dus ook niet zo snel alleen de deur uit. Want het is wel zwaar. Maar sinds een maandje (ze is nu 5 mnd) is ze de allerliefste baby. Helemaal geen probleem meer. Ze is er denk ik nu gewend aan getaakt. In de auto kijkt ze gewoon stil uit het raam of valt ze in slaap. Hetzelfde in de kinderwagen. We gaan nu zonder zorgen overal naartoe. Het komt dus wel goed, geen makkelijke fase.
Dat had Cris ook.. Wilde alles zien. Toen hij ook over ging naar wandel wagen wag het in eens ook alles goed.
Het eerste waar ik ook aan denk: ligt ie wel lekker in de maxi cosi? Is de maat goed? Heeft ie last van de gebogen houding? (bijv. last van maagje, of rug oid). Hebben ze er op het CB ooit van gehoord?
Dat kinderwagen 'probleem' hadden wij ook! Ik hem hem daarom altijd in de draagdoek gehad. Zonde van die nieuwe kinderwagenbak . Pasgeleden is hij voor het eerst achterin de duowagen in slaap gevallen. Ik moest naar de tandarts en dat gaat zo lastig met een baby op je borst en een knoop in je rug dus ik dacht het nog eens te proberen.
Onze jongste heeft een tijd ook ontzettend gekrijst in de wagen en in de maxicosi. Klonk alsof ze pijn had... Wij zijn toen met haar naar een osteopaat gegaan. Er zat van alles vast in haar nek en rug. Na 2 behandelingen kon ze gewoon weer liggen in de wagen en de maxicosi. Wereld van verschil. Daarna ging ze spontaan nog een keer keihard krijsen in de maxicosi en dit bleek idd ook de verkleiner te zijn. Zonder verkleiner was het prima.