Ongelooflijk. Ik had ook eens een gesprek over veiligheid in de auto met een vriendin. Zij vond het ook wel kunnen, baby in reisbak los achterin. Totdat ze nog geen week later bijna een ongeluk kreeg doordat een auto op haar weghelft reed... Ik zou voorzichtig informeren wat voor bak ze hebben en of ze weten dat het levensgevaarlijk is om baby's zo te vervoeren. Stel dat ze een aanrijding krijgen, dan eindigt baby plat op de voorruit.. Sterkte, ben benieuwd hoe je het aanpakt!
maar weet je zeker dat het geen bak is die er voor gemaakt is? deze hebben wij namelijk ook al eens gehad voor de lange afstanden (mijn fam woont op 250 km van ons vandaan)
Ik heb er even over nagedacht en wacht even of het een volgende keer weer gebeurd. Weet zeker dat het geen reiswieg was die daar voor bedoeld is want hij ging zo op de achterbank zonder die in de gordels vast te zetten. Mijn man zegt ook bemoei je er niet mee daar krijg je alleen maar gezeik van. Aan de ene kant heeft ie gelijk maar als het echt zo is kan ik daar behoorlijk kwaad om worden.
Ik zou er op een rustige manier iets van zeggen. Erg onverantwoord dat sommige mensen dit doen. Het gaat wel om de veiligheid van een kind!
Tja, ik weet niet of ik me er mee zou bemoeien, ik ga er vanuit dat mensen dat weloverwogen doen, en dan zal een opmerking van jou weinig meer uithalen dan een vervelend gesprek en scheve gezichten daarna. Ik begrijp dat het je om het welzijn van die baby is te doen, maar daar verandert niets aan, als de ouders onverantwoordelijk zijn, dan is het helaas hun kind dat daar de dupe van wordt (klinkt wat harder dan ik het bedoel hoor, maar je begrijpt wel wat ik bedoel, denk ik). Als je toch iets wil zeggen, dan zou ik het op een nonchalante manier vragen 'joh, vind je dat niet eng, zo los in de wagenbak?' Misschien kun je zo een gesprekje opstarten waarom jij dat eng zou vinden en haar op die manier afschrikken (maar daar zou ik niet op rekenen).